Tillbaka i 40k efter 20 år - Ultramarines

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Tillbaka i 40k efter 20 år - Ultramarines

Inlägg av stormshaft »

Hahaha. Blossom, Vengaboys, 2nd edition och X-files. Och dricka lite cuba-cola och äta snusklubba. :)

Väldigt välmålade och som alla säger, väldigt nostalgiska och trevliga att se på. :) Nu vill jag se lite Predators och Dreads!

Asphyxate
Inlägg: 366
Blev medlem: 10 okt 2016, 22:30

Re: Tillbaka i 40k efter 20 år - Ultramarines

Inlägg av Asphyxate »

Gillar detta skarpt! Väldigt välmålat! Såhär såg de ut när jag började samla på Ultra för ca 15 år sedan. Mina har den nyare colour schemen nu men det finns kvar en förkärlek till den gamla helt klart! :)

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Tillbaka i 40k efter 20 år - Ultramarines

Inlägg av Lictor »

stormshaft skrev:Hahaha. Blossom, Vengaboys, 2nd edition och X-files. Och dricka lite cuba-cola och äta snusklubba. :)

Väldigt välmålade och som alla säger, väldigt nostalgiska och trevliga att se på. :) Nu vill jag se lite Predators och Dreads!
Haha, cuba-cola var inte heller igår. Tac, Termies, Pred och Dread känns ju som den heliga fyrenigheten för en klassisk Marine-armé, så det kommer definitivt. Allra näst på tur står nog dock antingen Bikes från DV-lådan eller en Rhino för att öva mig på fordon.
Asphyxate skrev:Gillar detta skarpt! Väldigt välmålat! Såhär såg de ut när jag började samla på Ultra för ca 15 år sedan. Mina har den nyare colour schemen nu men det finns kvar en förkärlek till den gamla helt klart! :)
Tackar! Kul att det blivit så många reaktioner på det "klassiska" utseendet när det inte ens riktigt var ett medvetet val för mig, utan bara reflex att måla röda boltrar :)
Sebastian Magnusson

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Tillbaka i 40k efter 20 år - Ultramarines

Inlägg av Lictor »

Var hemma hos mamma i helgen och grävde i lådorna och hittade den första Space Marine jag målade. Känns ändå som man kommit en bit sedan dess...

Bildupload gambar
Sebastian Magnusson

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Tillbaka i 40k efter 20 år - Ultramarines

Inlägg av Lictor »

Då har jag byggt mitt livs första tank! Nu kanske du säger att det här inte alls är en tank utan en bepansrad personaltransport, men då säger jag att du verkar vara tråkig människa som ingen vill leka med ;)

Upptäckte till min förskräckelse att det finns Razorbacks med annan utrustning än Lascannon/Twin-linked Plasma Gun och så kan vi ju inte ha det så jag löste det problemet.

Bild

Bild

Bild

Bild

Jo, jag vet att den där lampan är bakfram. Vi kan säga att den är till för att belysa det supercoola kanontornet! Eller så får jag ta fram kniven och fixa det innan jag börjar måla...

Nu ska det bli spännande att se om det går lika smidigt att måla mitt livs första tank.
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Tillbaka i 40k efter 20 år - Ultramarines

Inlägg av Ismeno »

Härligt! Förväntar mig att den inte kommer se ut som mina tanks ALLS! :P :D

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Tillbaka i 40k efter 20 år - Ultramarines

Inlägg av Lictor »

Ismeno skrev:Härligt! Förväntar mig att den inte kommer se ut som mina tanks ALLS! :P :D
Nej, det tror jag du har rätt i! Har sett dina fordon och de är verkligen superläckra, jättesnygg smuts. Du är i sanning en lort-guru. Men som vi alla vet så fäster inte smuts på Ultrasmurfs ;)
Sebastian Magnusson

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Tillbaka i 40k efter 20 år - Ultramarines

Inlägg av Elevatorlake »

Lictor skrev:
Ismeno skrev:Härligt! Förväntar mig att den inte kommer se ut som mina tanks ALLS! :P :D
Nej, det tror jag du har rätt i! Har sett dina fordon och de är verkligen superläckra, jättesnygg smuts. Du är i sanning en lort-guru. Men som vi alla vet så fäster inte smuts på Ultrasmurfs ;)
I beg to differ, mina är jätteskitiga :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Tillbaka i 40k efter 20 år - Ultramarines

Inlägg av Lictor »

Elevatorlake skrev:
Lictor skrev:
Ismeno skrev:Härligt! Förväntar mig att den inte kommer se ut som mina tanks ALLS! :P :D
Nej, det tror jag du har rätt i! Har sett dina fordon och de är verkligen superläckra, jättesnygg smuts. Du är i sanning en lort-guru. Men som vi alla vet så fäster inte smuts på Ultrasmurfs ;)
I beg to differ, mina är jätteskitiga :)
Den här är jättebra, ge den till dina Servitors:
http://www.procurator.net/sv-se/hygien- ... -p10017446
Sebastian Magnusson

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Tillbaka i 40k efter 20 år - Ultramarines

Inlägg av Lictor »

Alltså, det här kan vara min favoritdetalj på en Warhammermodell någonsin. Delvis reflekterar det att spelet skapades på 80-talet, men också vilken uppfuckad plats Warhammer 40,000-universat är. Vi kan flyga mellan stjärnorna, teleportera oss, bygga robotar större än skyskrapor - men vi använder fortfarande tjock-tv!

Bild

Det fanns inte i den här världen att jag inte skulle måla den där datorterminalen retro-beige med en gröngrön monitor.
Sebastian Magnusson

Skriv svar