Legions of traitors

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Thousand sons

Inlägg av Serpent »

Det är vitt tyg som är svårast. Det är svårt att hitta en crisp vit i naturen, och det är svårt att få stora ytor snygga. Det bästa tricket jag har kommit på så här långt är att grunda med en blågrå, typ The Fang, och sen highlighta upp mot en ljust, ljust grå. Vill du ha en mer sandfärgad vit så går du från en ljusbrun Base Colour istället. Vallejo Bonewhite är i så fall en bra färg att avsluta med.

Guldet ser snyggt ut. Bra jobbat! Vill du ha ännu mer kontrast och "liv" i det så highlighta guldet med en blandning av guld och silver eller en rak silver. Washa med en blandning av ljusbrun och lila wash, det ger extra lyster om du är ute efter den looken.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Thousand sons

Inlägg av Youndi »

Har ni längtat efter rubric marines? Här kommer rubric marines. Ursäkta det dåliga fotot. Det är taget precis innan läggdags igår.

Image

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Thousand sons

Inlägg av Youndi »

Image

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Thousand sons

Inlägg av Serpent »

På bilderna ser fortfarande det vita lite kletigt ut, men övriga färger är najs!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Thousand sons

Inlägg av Youndi »

PEW-PEW

Image

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Thousand sons

Inlägg av Youndi »

Jultomten, skickligt förklädd till min sambo, kom med fräna objective markers. Tyvärr var det ingen vidare kvalitet då alla utom två kaoskors sprack när jag skulle sätta dem i basen. Tur att man har plastlim hemma.

Image

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Thousand sons

Inlägg av Youndi »

Med de nya tzeentch-magierna är det bäst att ha många spawn :)

Image

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Thousand sons

Inlägg av Youndi »

Men vad är det här? Har farbror Nurgle lagt sin varma, fuktiga, hand över Thousand Sons. Nä, självklart inte men problemen hopar sig med en ren Thousand Sons armé. 1, de är inget vidare i en CAD, de flesta bra bonusarna kommer från formationer. 2, de är inge vidare på låga poäng. 1650 är nog det minsta man kan köra, helst 1850+. 3, jag har en låda full med bättre begagnade kaosmandariner i källaren medan en bra 1k sons armé består i princip 100% av nya modeller. Så med allt detta i åtanke drar jag igång min andra armé; Death Guard! (Ifall någon vet hur jag går tillbaka och ändrar titeln på tråden vore det bra).

Plague marines
Image

Användarvisningsbild
Jacobi
Inlägg: 95
Blev medlem: 07 mar 2014, 09:03
Ort: Vallentuna

Re: Thousand sons

Inlägg av Jacobi »

Tycker också Thousand sons känns svårspelade. Fantastastiska modeller, men alla formations som kräver nio (Tzeentch nummer) units för att ge full effekt blir hysteriskt dyra. Terminator-formationen som är det ena av 2 core choices för deras "decurion" kostar väl minimum 2400 poäng om man ska maxa?

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Thousand sons

Inlägg av Youndi »

Jacobi skrev:Tycker också Thousand sons känns svårspelade. Fantastastiska modeller, men alla formations som kräver nio (Tzeentch nummer) units för att ge full effekt blir hysteriskt dyra. Terminator-formationen som är det ena av 2 core choices för deras "decurion" kostar väl minimum 2400 poäng om man ska maxa?
Ja den där Blessing of Tzeentch-regeln är ju bara att glömma i normalt spel. Men man får ju en del andra fräna regler från formationer som tur är.

Kapten Haddocs elaka bröder kapten Havocs
Image

Skriv svar