Så jag hittade en Tau-armé i mitt garage...

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Så jag hittade en Tau-armé i mitt garage...

Inlägg av Serpent »

Svart.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Så jag hittade en Tau-armé i mitt garage...

Inlägg av Lictor »

Serpent skrev:Svart.
Svart it is then. Passar bättre med mina andra arméer om inte annat.

Har nu kört en runda t-röd och en runda grönsåpa på de målade gubbarna.

Bild

Hade hoppats på lite vassare resultat, den har fått bort det mesta av färgen och lite av primern.

Man känner sig lite som en arkeolog när man jobbar sig nedåt dock.

"Hmm, ljusblått på svart primer, vågat val"

"De här Fire Warriors har någon trampat på. Alla fotlederna verkar vara limmade med superlim, för de löses upp av alkoholen"
Sebastian Magnusson

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Så jag hittade en Tau-armé i mitt garage...

Inlägg av Lictor »

Efter lite strippning, filning, sprayning och supersnabb målning så blev det en ganska ok squad.

Bild

Bild

Tycker han förre ägaren gjort ett fint jobb med poserna, inklusive Rambo-wannabe till vänster med dubbla pulse-gevär. Varför killen längst till höger går runt med ett grillspett i handen framgår dock inte.
Lictor skrev:Jag har ingen särskilt ambition att ha en Tau-armé
Jag tror jag har ångrat mig, jag vill jättegärna ha en Tau-armé för de är supercoola med sina mobile suits.

Så jag behövde förstås köpa en fräsch låda Crisis för att få lite vettiga vapenoptions till mechan jag har nu. Men "getting started"-lådan var ju bara typ 50 spänn mer för en extra Ethereal och låda Fire Warriors. Och så råkade jag bara hitta 10 Drones på Tradera till vrakpris, det kan man ju inte låta bli. Och sen hände det visst att jag köpte två beggade Broadside och tre till Crisis för nästan inga pengar alls.

Åh gud varför blir det alltid så här! Jag skulle ju ha en nystart och inte köpa fyratusenmiljoner gubbar som jag aldrig hinner måla sen!

Men jag skulle egentligen behöva lite fler Pathfinders, de jag fick med här har fel weapon options...

"Nästa vecka i Hoarders besöker vi en man i Stockholmstrakten som fått flytta ut till cykelförrådet för att hans lägenhet är full av plastgubbar"
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Så jag hittade en Tau-armé i mitt garage...

Inlägg av Nurgle »

Haha episkt att se hur det spårar ur fullständig från idé till genomförande och rakt genom kaklet.
Tack för underhållning på hög nivå :D

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Så jag hittade en Tau-armé i mitt garage...

Inlägg av stormshaft »

Lictor skrev: Bild
Varför killen längst till höger går runt med ett grillspett i handen framgår dock inte.
"Grillspett".

:)

Hur som helst, jag förstår dig, det är helt omöjligt att hålla sig till 2-300kr i månaden i den här hobbyn. Så oerhört enkelt att köpa på sig grejor. Men det ser bra ut, kommer bli en härlig Tau-armé av det där.

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Så jag hittade en Tau-armé i mitt garage...

Inlägg av Lictor »

Nurgle skrev:Haha episkt att se hur det spårar ur fullständig från idé till genomförande och rakt genom kaklet.
Tack för underhållning på hög nivå
Det är skönt att min undergång kan ge andra glädje åtminstone. ;)
stormshaft skrev:Hur som helst, jag förstår dig, det är helt omöjligt att hålla sig till 2-300kr i månaden i den här hobbyn. Så oerhört enkelt att köpa på sig grejor. Men det ser bra ut, kommer bli en härlig Tau-armé av det där.
Ja, jag har nog lite hoarder-tendenser, vilket min frys kan berätta om. Men det är ju så extra lätt med GW-grejer. "Jag kommer ju ändå behöva en Riptide *någon* gång, så antingen kan jag köpa den nu eller om ett år när GW höjt priserna med 300%. Vi slår till!". Och det är ju även innan man räknar in "kap" på Tradera o. dylikt, vilket ju också är hur jag blev med den här armén från början...
Sebastian Magnusson

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Så jag hittade en Tau-armé i mitt garage...

Inlägg av Lictor »

Projekt "restaurera Crisis" på god väg.

Bild

Bild

Började med de tre f.d. Broadside, plockade bort railguns men behöll resten, de får bli mina Deathrain. Diverse skador att åtgärda, framförallt antenner som fick ersättas med nedklippta Fire Warrior pulse rifles. Och metall + plast = bullshit så en hel del gammal god pinning för att få fötter och armar att stanna kvar. Då kunde man också passa på att ge dem åtminstone lite mer dynamiska poser.

I samband med t-röd-processen släppte förstås allt superlim, så några av fronterna på missilskjutarna bor nu under verandan efter lite fummelfingrar. Tog tillfället i akt att green stuffa på så vis att man kan ge dem 1 Missile Pod + 1 TL Missile Pod vardera.

Även passat på att magnetisera axelslottarna för eventuella support systems, 50mm plattor är på gång också men GW är seeega.
Sebastian Magnusson

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Så jag hittade en Tau-armé i mitt garage...

Inlägg av Lictor »

En Ethereal klar! Som dessutom precis är på gång att inleda galaxens mest episka trumsolo, att döma av posen.

Bild

Och en till trupp Fire Warriors!

Bild

Kapow, legitim CAD!

Bild

Måste säga att det var härligt att jobba med metall igen. Visst, plast är bäst på nästan alla tänkbara sätt, men det är ändå något visst med metall, färger fäster finare. Ändra fram tills att den flagnar av då alltså, vilket den började göra innan Etheralen ens var färdigmålad, så fick bli en stor bytta lack på honom.
Sebastian Magnusson

Lictor
Inlägg: 279
Blev medlem: 07 maj 2016, 00:59
Ort: Stockholm/Solna

Re: Så jag hittade en Tau-armé i mitt garage...

Inlägg av Lictor »

Prov-Crisis börjar närma sig klarhet.

Bilduploading images
Sebastian Magnusson

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Så jag hittade en Tau-armé i mitt garage...

Inlägg av stormshaft »

Tycker ditt schema ser utmärkt ut, vitt, grått och ljusblått med mörkröda detaljer är trevligt för ögat. :)

Väldigt bra jobbat med att fixa till dräkterna må jag säga.

Skriv svar