Kerrai's Blood Angels

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Kerrai
Inlägg: 502
Blev medlem: 04 jul 2009, 16:46
Ort: Mölnlycke

Re: Kerrai's Blood Angels

Inlägg av Kerrai »

Målat klart 5st Terminators med en cyclone missile launcher.

Skulle lägga upp bilder, men då havererade kabeln mellan telefon - dator. Tydligen en av katterna som gnagt lite för mycket.
Får fixa nya imorgon med sambons kamera istället.

Här näst står mina 2 Baals på tur, jag måste försöka göra dem klara. Har även 5st Sniper scouts som vill bli målade. Måste även konstruera upp en bra ikon för mitt ängel kapitel.

på återseende,
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Kerrai
Inlägg: 502
Blev medlem: 04 jul 2009, 16:46
Ort: Mölnlycke

Re: Kerrai's Blood Angels

Inlägg av Kerrai »

6st Scouter klara, 5 hamnade på bild.

Nu är allt snart klart som skall med till BSK tror jag, måste ha sönder mina Baal predators bara sedan är det nog klart

Även börjar ge lite färg på mitt andra projekt. En liten ork.

Cloaksen är inte så svarta som dom framstår, mörkt grå är dom dock
Bild

Bild

Inte helt världsbra bilder här tyvärr. svårt att få den gammla kameran att fokusera på rätt saker.
Bild

Bild
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Kerrai
Inlägg: 502
Blev medlem: 04 jul 2009, 16:46
Ort: Mölnlycke

Re: Kerrai's Blood Angels

Inlägg av Kerrai »

Jaha, inte mycket som hänt egentligen

Spelade min första turnering iom BSK och hade galet roligt.

Började ju dokumentera mina änglar i Januari och det har gått riktigt långsamt, dels för att jag fortfarande lär mig och försöker hitta tekniker
och så som fungerar för mig. Men nu har jag fått ihop 2000+ poäng och känner att jag behöver sätta klorna i något nytt. Jag gillar verkligen mina änglar och
lär aldrig sluta bygga på dem. Har ju 15 terminators, 1 land speeder och diverse special karaktärer att måla. Men jag ser inget nöje i att måla rött just nu.

Så nu försöker jag komma på vad mitt nästa projekt skall vara. De jag är inne på mest är nog Orks eller Chaos Space Marines.

Har alltid tyckt om orks och man kan bygga tokiga fordon och allt. Men det är chaos jag tänker på hela tiden när jag föreställer mig en ny armé.
Och inte är det en optad armé eller så, denna gången funderar jag på att bygga en fluffig CSM armé.

De som dyker upp är Emperors Children eller en mix av Slaanesh och Tzeencht. Fortfarande osäker hur jag skall gå till väga men jag konverserar med en expert (hehe) över mail om tankar och idéer. Så inom sin tid har jag nog ett nytt projekt i startgroparna. Får se om det tar mer än 2 år att färdigställa en spelbar armé som senast.

Har nyligen flyttat till Mölnlycke också och nyligen fått upp spel och lek hörnan.

Bild

Bild

På återseende när jag kommit på vad nästa projektet blir.

/Martin
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: Kerrai's Blood Angels

Inlägg av Claimh_Solais »

helmysig hobbyhörna ju

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Kerrai's Blood Angels

Inlägg av Serpent »

Mölnlycke, jo jag tackar..! 8-) Då tycker jag att du ska plocka med dig änglarna ned till Ylva och lira lite någon gång...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

adde_z
Inlägg: 246
Blev medlem: 07 feb 2011, 20:23
Ort: Uppsala

Re: Kerrai's Blood Angels

Inlägg av adde_z »

Röstar på chaos som nästa projekt, specielt en fluffig en :)

Sjyst målarhörna där, hur orkar du hålla bordet så rent från färg spill?

Användarvisningsbild
MrCheeze
Inlägg: 915
Blev medlem: 22 feb 2010, 12:49
Ort: Umeå

Re: Kerrai's Blood Angels

Inlägg av MrCheeze »

adde_z skrev:Röstar på chaos som nästa projekt, specielt en fluffig en :)

Sjyst målarhörna där, hur orkar du hålla bordet så rent från färg spill?
finns inge värre än att sätta sig vid ett skitigt bord/arbetsplats då man ska bygga & måla!
Senast redigerad av 1 MrCheeze, redigerad totalt 11 gånger.
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

adde_z
Inlägg: 246
Blev medlem: 07 feb 2011, 20:23
Ort: Uppsala

Re: Kerrai's Blood Angels

Inlägg av adde_z »

Sant, men när jag spiller färg lr råkar dra penseln full med färg i bordet så brukar det ha torkat då jag skulle ha tid att torka upp det så det får helt enkelt vara kvar. Sen man började med airbrsuh så vart det ju inte bättre kan jag säga :P

När kommer bilderna på de sagda termisarna då?

Kerrai
Inlägg: 502
Blev medlem: 04 jul 2009, 16:46
Ort: Mölnlycke

Re: Kerrai's Blood Angels

Inlägg av Kerrai »

Termosarna är jag inte nöjd med alls, men jag skall se om jag kan få en bild inom kort.
Hehe, gäller att välja vinklarna på fotot ;) Så rent är inte bordet. Och det brukar vara galet mycket stökigare. Men då och då
ser det så här trevligt ut.

Ang nytt projekt så lutar det åt en Emperors Children lista som nästa projekt. Listan är en första draft och inte alls huggen i sten.
Fick en stor lust att måla upp 1750 med både EC, Death Guard och Thousand Sons.. men vi får väll se. Först är det EC iaf!

Daemon Prince, MoS, Warptime, Wings 160pts -5 Komp
Daemon Prince, MoS, Wind of Change, Wings 155pts -5 Komp

6 Terminators, MoS, 1x Cf, 1x DualClaws 220pts -4 Komp
6 Terminators, MoS, 1x Cf, 1x DualClaws 220pts -4 Komp

6 Noise Marines, 6 Sonic Blasters, Personal Icon 155pts +-0 komp
6 Noise Marines, 6 Sonic Blasters, Personal Icon 155pts +-0 komp
6 Noise Marines, 6 Sonic Blasters, Personal Icon 155pts +-0 komp
3x Rhino 105pts ´-9 Komp
12 Summoned Lesser Daemons 156pts -1komp

3 Obliterators 225pts -12 komp

Fordon/MC -6 Komp

Totalt 1716 poäng
Komp 61
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Kerrai's Blood Angels

Inlägg av speedfreek »

Byter du ut ena prinsen mot en enhet noise marines till får du snyggare komp...

Skriv svar