För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Skulliz
Inlägg: 804 Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07
Inlägg
av Skulliz » 23 feb 2011, 23:52
@SpeedFreek:
Joppp det är tanken. Då modellerna har olika mängder guld-detaljer på hjälmen försöker jag balansera upp mängden guld per modell genom att vissa sholderpads inte har förgyllda kanter. Även ben spelar roll här, FW benen har noll guld medan chaos-ben har ganska mycket.
@HeadWar:
Najs, är hela din armé rostig eller?
@Serpemt:
Bring it on!
@Yautja:
Du kan va
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223 Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52
Inlägg
av HeadWar » 24 feb 2011, 01:08
Skulliz skrev: @HeadWar:
Najs, är hela din armé rostig eller?
I wish, men nej, det är bara den som ser ut så. Var ju tvungen att prova mina fina nya weathering powders.
Henke
Inlägg: 601 Blev medlem: 22 aug 2010, 19:41
Ort: Malmö
Inlägg
av Henke » 24 feb 2011, 08:42
theWatchman skrev: Mycket snyggt! Kör du hårspray?
Hur använder man hårspray? Verkar spännande...
theWatchman
Inlägg: 2559 Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09
Inlägg
av theWatchman » 24 feb 2011, 09:52
Henke skrev: theWatchman skrev: Mycket snyggt! Kör du hårspray?
Hur använder man hårspray? Verkar spännande...
Läs Imperial Armour: Modell Masteclass, den ger mycke najs tips.
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223 Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52
Inlägg
av HeadWar » 24 feb 2011, 11:26
Henke skrev: Hur använder man hårspray? Verkar spännande...
Väldigt kortfattat (läs på mer om du vill göra det på riktigt) så drar man på ett lager hårspray på lämpliga ytor, strör över hyfsat grovkornig sand eller salt, sprayar ytan med lämplig färg, och sedan tar bort kornen (eventuellt med hjälp av vatten som löser upp hårsprayen), vilket gör att man får en "sliten" yta där underlagsfärgen syns i fläckar.
n00bn
Inlägg: 578 Blev medlem: 13 dec 2008, 13:46
Inlägg
av n00bn » 24 feb 2011, 12:02
+ Väldigt snygg weathering
- För lite wulf detaljer och för mycket chaos detaljer.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
Skulliz
Inlägg: 804 Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07
Inlägg
av Skulliz » 24 feb 2011, 23:10
n00bn skrev: + Väldigt snygg weathering
- För lite wulf detaljer och för mycket chaos detaljer.
Namnet Chaos Wolves kanske är lite missvisande. Mina gubbar är inte fallna Space Wolves utan onda chaos vilka ska fungera som counts-as Space Wolves.
imp
Inlägg: 2998 Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem
Inlägg
av imp » 25 feb 2011, 10:27
Skulliz skrev: n00bn skrev: + Väldigt snygg weathering
- För lite wulf detaljer och för mycket chaos detaljer.
Namnet Chaos Wolves kanske är lite missvisande. Mina gubbar är inte fallna Space Wolves utan onda chaos vilka ska fungera som counts-as Space Wolves.
Det är vad du tror
En bild säger mer än 1000 kaniner
L3go
Inlägg: 1235 Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31
Inlägg
av L3go » 25 feb 2011, 12:22
space wolves med chaos-ikonografi?
Division 5.
Captaingallas skrev: Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
imp
Inlägg: 2998 Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem
Inlägg
av imp » 25 feb 2011, 13:06
Ja, bättre än Blood Angels med Blood Angel ikonografi.
En bild säger mer än 1000 kaniner