Jag tycker du ska skita i svagheterna och köra på.
Och köp en hög med Talosar. De kommer bli snortuffa prinsar.
Spindel Demoner
- speedfreek
- Inlägg: 6927
- Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
- Ort: Göteborg
Re: Spindel Demoner
Jag tycker listan känns lite ömtålig. Du har inget som öppnar bilar på håll och om man öppnar dem med Daemonetter så blir dem lätt nedskjutna av det som ramlar ut. en undrar jag om det inte är bättre att ha färe men större enheter Daemonettes, 6st är för få för att göra så mycket skada i assault och det är enklare att deepa en stor enhet än 2 små.
-
Silvertejp
- Inlägg: 997
- Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19
Re: Spindel Demoner
6*6 Daemonetter är mer tufft än bra tror, men tror ändå att det kan vara bra. Det är ändå fler enheter som kan contesta/hålla objektiv och jag förstår inte riktigt varför det skulle vara lättare att deepa ner en stor enhet än 2 små, snarare tvärtom? Fast klart enheterna med ikoner hade tjänat på att vara större, får speltesta lite. Angående long range AT, så har jag 2 Grinders med tunga, jag skulle kunna ha 3, men utöver det finns det inget mer long-range AT att tillgå, (som inte bryter mot temat).
Testade att göra en ikon med Standaret från spider riders och tyckte själv det blev bra och det gick sjukt fort! (Om någon som sitter på 2 till PMa mig)


Testade att göra en ikon med Standaret från spider riders och tyckte själv det blev bra och det gick sjukt fort! (Om någon som sitter på 2 till PMa mig)


Re: Spindel Demoner
För att förtydliga så menar jag inte att det är hopplöst eller att du ska ge upp. Bara att det är svårt och att jag inte har kommit på hur man ska bära sig åt, än så länge i alla fall.
Re: Spindel Demoner
I ett okompat eller låg komps klimat så borde du köra med 12-18 Fiends Daniel. Tyvärr nog enda sättet att lösa dina problem.
- speedfreek
- Inlägg: 6927
- Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
- Ort: Göteborg
Re: Spindel Demoner
Jag hade räknat med att spela 12 fiends, samt en massa seekers, om jag spelade slaaneshdemoner.
Re: Spindel Demoner
Svårt på 1500 då du vill ha stora enheter tjejer som masken pavanar uppbackad av MC´s så de inte fastnar och utöver det finds, seekers, herald i kärra. Det oändligt stora problemet blir att överleva. Jag hade försökt spela på lite större units seekers som går in med granater och låser upp units. Om inte annat tre nakna grinders som vill in i närstrid, det kommer suga en hel del eld och uppmärksamhet från T3.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.