Tist vill också ha en tråd!

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Tist vill också ha en tråd!

Inlägg av Röde »

Precis så.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: Tist vill också ha en tråd!

Inlägg av Claimh_Solais »

Snyggt , men håller med röde dom ser lite enkla ut för att va HQ , men som sagt till spelbordet är det sjukt bra
va är det för blå du målat med , ser snyggt ut och inte så skarp som andra bibliotekarier man sätt

skulle man kunna se en bild på powersvärdet med ?

Tist
Inlägg: 294
Blev medlem: 06 jul 2010, 21:47

Re: Tist vill också ha en tråd!

Inlägg av Tist »

13 dagar kvar och allt för mycket kvar att måla. Och som grädde på moset så håller min Hull red på att ta slut och det verkar inte som om min beställda färg kommer hinna komma innan helgen. xD

Det blir till att måla allt som inte kräver rött innan måndag...och det är ju mycket i arméen....


På bordet: De sista Death Company pojkarna.
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: Tist vill också ha en tråd!

Inlägg av Silversixx »

Jag gillar dovheten på dina Libbar :)
Tror de framhävs väldigt bra i kontrasten när resten av armén är så bling-bling som den är.

Per Pirat
Inlägg: 563
Blev medlem: 16 jan 2009, 11:10

Re: Tist vill också ha en tråd!

Inlägg av Per Pirat »

Gillar "kom då"-attityden på libben kex!
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: Tist vill också ha en tråd!

Inlägg av Claimh_Solais »

Du måste posta dina DC killar

har gryndsprayat 10 man själv men tappat inspirationen just för DC så att se dina kanske hjälper

Tist
Inlägg: 294
Blev medlem: 06 jul 2010, 21:47

Re: Tist vill också ha en tråd!

Inlägg av Tist »

Paniken kommer smygande, ännu inte klar med mina DC även om det inte är så mycket kvar på dem. Har spenderat min lediga tid med att bygga torn till mina Razorbacks (och ett litet halvmisslyckat försök att få EA min Storm Raven).

Claimh_Solais: Vet inte om mina kommer ge så mycket inspiration, de är inte så ortodoxa i sitt uförande. De är inte svarta med röda kryss...mera...svartmörkröda med vita kryss. =P
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Tist
Inlägg: 294
Blev medlem: 06 jul 2010, 21:47

Re: Tist vill också ha en tråd!

Inlägg av Tist »

Alla tanks och pippifåglar målade så gott som på torn och lite lullull. Jobbar på med mina sista assault marines som drar ut på tiden för mycket för min smak, vilka måste (tillsammans med fordonen) bli klara innan helgen för att mitt schema ska hålla alls till Lincon.

...sen är det bara 1 assault sergeant och en sanguinary guard samt en dreadnought att måla... bläh.
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: Tist vill också ha en tråd!

Inlägg av Claimh_Solais »

Tist skrev:Alla tanks och pippifåglar målade så gott som på torn och lite lullull. Jobbar på med mina sista assault marines som drar ut på tiden för mycket för min smak, vilka måste (tillsammans med fordonen) bli klara innan helgen för att mitt schema ska hålla alls till Lincon.

...sen är det bara 1 assault sergeant och en sanguinary guard samt en dreadnought att måla... bläh.
Dax för lite bilder kanske ;)

Tist
Inlägg: 294
Blev medlem: 06 jul 2010, 21:47

Re: Tist vill också ha en tråd!

Inlägg av Tist »

Så, då var Lincon avklarat. Spelmässigt märktes det att jag knappt har spelat något på ett par år. Första och andra dagen gick ganska bra men min fredag var ett totalt misslyckande, mycket på grund av dåligt spel men även en uppsjö av misslyckade tärningsslag.

Annars var den största besvikelsen under helgen att jag inte ens blev nominerad till best painted. Jag kanske hade drabbats av hybris men jag var stensäker på att jag skulle få vara med i den delen... Men men, nu har jag iaf en målad armé att spela med så jag får väl försöka måla nåt snyggt till nästa gång. =P

Edit: Ska försöka lägga upp lite bilder när jag kommer hem från jobbet. Nu har jag ju tid då jag inte behöver stressmåla all ledig tid.
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Skriv svar