Rosa Tyranider

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Klus
Inlägg: 285
Blev medlem: 14 mar 2010, 22:08

Re: Rosa Tyranider

Inlägg av Klus »

Sjukt snygg armé, ett litet fail är att du greenstuffar så jävla snyggt att man inte fattar att du gjort modellerna själv före man såg den här tråden. :P
Har du målat hela armén med enbart layering eller använder du wash eller liknande med?
Jag började med layering på mina nids men insåg att det var ett dödfött projekt som aldrig skulle bli klart så jag slängde allt i bromsvätska och kör nu enkelt med drybrush/wash.

Menar att det måste tagit grymt mycket tid för dig att göra allt det där, men oavsett om det har det så är det absolut värt resultatet! skitsnyggt!
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel

BoBo
Inlägg: 326
Blev medlem: 23 aug 2010, 09:10

Re: Rosa Tyranider

Inlägg av BoBo »

Tackar för alla trevliga kommentarer blir sjukt sugen på att pyssla vidare nu! :P
På carapacen är det layering och på "huden" lutar det mer åt blending! Vilket egentligen är ännu mer tidskrävande!
/Peder

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Rosa Tyranider

Inlägg av LillePer »

Riktigt snygg armé, som är ännu snyggare i verkligheten :)
(Vi möttes match 2 på Gothcon, tyvärr hade ju mina tärningar tagit semester så vi fick inte spela så länge :lol: )

Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: Rosa Tyranider

Inlägg av Claimh_Solais »

Är du klar med armén eller ska du bygga mer på den (lägga till enheter)

du kan verkligen konvertera så ska du inte bygga något enormt monster baserat på aracnarock spindeln
helt skumt att ingen har gjort det än (iaf inte va jag sätt) ;)
kanske skulle va något

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Rosa Tyranider

Inlägg av Mortarion »

Trots att det är bra kort du har tagit på armén så gör de den inte riktigt rättvisa. Den är verkligen sjukt snygg. Grymma konverteringar och snygga färgövergångar. Dessutom har den nog de mest genomarbetade baserna som jag har sett.

Clara
Inlägg: 143
Blev medlem: 19 nov 2008, 23:27
Ort: Uppsala

Re: Rosa Tyranider

Inlägg av Clara »

Riktigt fina. Det är så kul att se den här armén för det går alltid att hitta nya saker att beundra.

Användarvisningsbild
Styranimon
Inlägg: 745
Blev medlem: 10 jan 2011, 17:39

Re: Rosa Tyranider

Inlägg av Styranimon »

Alltså än en gång, jag är helt förstummad! :L :L :L :L
Jag vill bara sluta måla Tyranids när jag ser de här :cry:

Får man fråga hur du gjort Harpyn's kropp?
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

teknistmajjan
Inlägg: 167
Blev medlem: 03 mar 2010, 01:01

Re: Rosa Tyranider

Inlägg av teknistmajjan »

Du är en fantastisk konstnär. Det är ingen figurmålare här inte, det där kräver konstnärsådran.

Applåder min herre, vansinnigt snyggt.

BoBo
Inlägg: 326
Blev medlem: 23 aug 2010, 09:10

Re: Rosa Tyranider

Inlägg av BoBo »

Hej igen! Tackar för alla trevliga kommentarer!
@Lillepär: Det var en mycket roligt match och oavsett utgången så kändes det som om Khorne fått det han ville efter slaget :)
@Claimh_Solais : Armén kommer byggas vidare på...jag har mängder av projekt igång samtidigt så just nu står de lite vid sidan om! Ett försök på spindeln har jag funderat så smått på.......
@Styranion: Harpy kroppen är en fexkropp med greenstuff...hittade en bild, på den tiden hade han ben men de rök för inte så länge sedan då jag ville ha den mer lik de nya gargoylsen!
Bild
Bild
Bild
Tackar igen för alla extremt trevliga ord!
/Peder

Användarvisningsbild
evr
Inlägg: 410
Blev medlem: 13 aug 2010, 04:09

Re: Rosa Tyranider

Inlägg av evr »

Äckligt snyggt. Hatar mina egna tyranider just nu. :(

Skriv svar