funderingar kring post apocalypse typ road warrior

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior

Inlägg av Mutt »

Tycker dark eldar är bland de fulaste gw modellerna så det kommer inte bli mycket från dem. Kan klart ta en liten titt på bitz från dem.

Användarvisningsbild
Tadaotoko
Inlägg: 622
Blev medlem: 02 nov 2009, 14:33
Ort: Jönköping

Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior

Inlägg av Tadaotoko »

Tycker egentligen inte om när man gör arméer som inte har nagon med 40k att göra. Men skulle vara sjukt coolt att göra en ig armé med Mad max tema. Fast tycker att du ska ha autoguns och liknande från 40k universumet. Skulle vara coolt med en armé från någon sopplanet som förfallet.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior

Inlägg av Mutt »

Hade gärna haft det, men ser inte riktigt hur man ska få ihop den mängd med autoguns som krävs om man ska hålla sig inom gw.

Truant
Inlägg: 226
Blev medlem: 17 apr 2011, 15:44

Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior

Inlägg av Truant »

Att inte hålla sig till GW-vapen tycker jag är helt ok, det viktiga är att vara konsekvent med sina specialvapen så fienden enkelt kan se det.

Hade själv planer på att göra en Wermacht-armé som IG.
Finns så mycket enkelt som förklarar alla vapen.
Kanske något i den som du kan använda i dina idéer?

Kar98 - Autogun / Lasrifle
Mp44 - Hotshot Lasrifle
Kar98 med kikarsikte - Sniper rifle

Panzefaust - Meltagun
Flamer - Flamer :lol:
Grenade Launcher - grenade launcher

enda jag hade svårt med var plasman, funderade på någon form av pansargevär (WWII) men sådana modeller hittade jag aldrig utom ryssar som man skulle kunna använda.

Mortar - Mortar
Mg42 - Heavy bolter
Panzeshreck - Missile launcher
PaK 38 - Autocannon
PaK 90 - Lascannon

Tanksen förklarar sig själva.

Per Pirat
Inlägg: 563
Blev medlem: 16 jan 2009, 11:10

Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior

Inlägg av Per Pirat »

Tadaotoko skrev:Skulle vara coolt med en armé från någon sopplanet som förfallet.
Necromunda?

Jag tycker du ska köra IG, orker är bara tufft i mindre skirmish-spel och epic.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior

Inlägg av Skulliz »

Tycker helt klart du ska köra dem som IG ifall det ska vara vanliga människor.
Orker är väll okej ifall du konverterar snubbarna till anabola-mutanter eller något men modellen bör enligt mig vara representativ för sin stat-line.

Sedan håller jag mig även tveksam till idén att ha massa substitut för vapnen. Enligt mig är det alldeles för förvirrande. Folk lipar sönder på mina chaos-wolves och då är ändå saker och ting 100% WYSIWYG.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior

Inlägg av HeadWar »

Eller så väntar du in Chaos Legions, och ser om det finns några möjligheter där.

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior

Inlägg av Mutt »

En ak47 är en autogun som är likvärdig en lasgun, inga substitut där, eller ens counts as. Har börjat speltesta lite smått med impar medans jag väntar på mina första modeller och vapen.

eldrak
Inlägg: 327
Blev medlem: 31 maj 2011, 19:03
Ort: Karlstad

Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior

Inlägg av eldrak »

Fanns det inte människor i Gorkamorka (=Mad max)? Du borde iaf kunna hitta en del bits från sakerna som släpptes till det.

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior

Inlägg av Mutt »

Titta vad jag hittade (postar delvis för att inte tappa bort sidan)! Mina önskade missile launchers! Synd bara att jag rationaliserat bort alla ur min lista...

Bild
http://www.bunkergames.net/product_info ... cts_id=474

Skriv svar