funderingar kring post apocalypse typ road warrior
Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior
Tycker dark eldar är bland de fulaste gw modellerna så det kommer inte bli mycket från dem. Kan klart ta en liten titt på bitz från dem.
Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior
Tycker egentligen inte om när man gör arméer som inte har nagon med 40k att göra. Men skulle vara sjukt coolt att göra en ig armé med Mad max tema. Fast tycker att du ska ha autoguns och liknande från 40k universumet. Skulle vara coolt med en armé från någon sopplanet som förfallet.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior
Hade gärna haft det, men ser inte riktigt hur man ska få ihop den mängd med autoguns som krävs om man ska hålla sig inom gw.
Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior
Att inte hålla sig till GW-vapen tycker jag är helt ok, det viktiga är att vara konsekvent med sina specialvapen så fienden enkelt kan se det.
Hade själv planer på att göra en Wermacht-armé som IG.
Finns så mycket enkelt som förklarar alla vapen.
Kanske något i den som du kan använda i dina idéer?
Kar98 - Autogun / Lasrifle
Mp44 - Hotshot Lasrifle
Kar98 med kikarsikte - Sniper rifle
Panzefaust - Meltagun
Flamer - Flamer
Grenade Launcher - grenade launcher
enda jag hade svårt med var plasman, funderade på någon form av pansargevär (WWII) men sådana modeller hittade jag aldrig utom ryssar som man skulle kunna använda.
Mortar - Mortar
Mg42 - Heavy bolter
Panzeshreck - Missile launcher
PaK 38 - Autocannon
PaK 90 - Lascannon
Tanksen förklarar sig själva.
Hade själv planer på att göra en Wermacht-armé som IG.
Finns så mycket enkelt som förklarar alla vapen.
Kanske något i den som du kan använda i dina idéer?
Kar98 - Autogun / Lasrifle
Mp44 - Hotshot Lasrifle
Kar98 med kikarsikte - Sniper rifle
Panzefaust - Meltagun
Flamer - Flamer
Grenade Launcher - grenade launcher
enda jag hade svårt med var plasman, funderade på någon form av pansargevär (WWII) men sådana modeller hittade jag aldrig utom ryssar som man skulle kunna använda.
Mortar - Mortar
Mg42 - Heavy bolter
Panzeshreck - Missile launcher
PaK 38 - Autocannon
PaK 90 - Lascannon
Tanksen förklarar sig själva.
Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior
Necromunda?Tadaotoko skrev:Skulle vara coolt med en armé från någon sopplanet som förfallet.
Jag tycker du ska köra IG, orker är bara tufft i mindre skirmish-spel och epic.
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.
Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior
Tycker helt klart du ska köra dem som IG ifall det ska vara vanliga människor.
Orker är väll okej ifall du konverterar snubbarna till anabola-mutanter eller något men modellen bör enligt mig vara representativ för sin stat-line.
Sedan håller jag mig även tveksam till idén att ha massa substitut för vapnen. Enligt mig är det alldeles för förvirrande. Folk lipar sönder på mina chaos-wolves och då är ändå saker och ting 100% WYSIWYG.
Orker är väll okej ifall du konverterar snubbarna till anabola-mutanter eller något men modellen bör enligt mig vara representativ för sin stat-line.
Sedan håller jag mig även tveksam till idén att ha massa substitut för vapnen. Enligt mig är det alldeles för förvirrande. Folk lipar sönder på mina chaos-wolves och då är ändå saker och ting 100% WYSIWYG.
Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior
Eller så väntar du in Chaos Legions, och ser om det finns några möjligheter där.
Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior
En ak47 är en autogun som är likvärdig en lasgun, inga substitut där, eller ens counts as. Har börjat speltesta lite smått med impar medans jag väntar på mina första modeller och vapen.
Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior
Fanns det inte människor i Gorkamorka (=Mad max)? Du borde iaf kunna hitta en del bits från sakerna som släpptes till det.
Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior
Titta vad jag hittade (postar delvis för att inte tappa bort sidan)! Mina önskade missile launchers! Synd bara att jag rationaliserat bort alla ur min lista...

http://www.bunkergames.net/product_info ... cts_id=474

http://www.bunkergames.net/product_info ... cts_id=474