Eldar Alaitoc

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Eldar Alaitoc

Inlägg av Blom »

"EYYYYYYYYYYYYYYYY"
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

eldrak
Inlägg: 327
Blev medlem: 31 maj 2011, 19:03
Ort: Karlstad

Re: Eldar Alaitoc

Inlägg av eldrak »

Riktigt bra pose.

Stånga mig, sparka mig, gör någonting!

*sluuurp!*

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Eldar Alaitoc

Inlägg av Asplund »

Bildhöger på warwalkers är kanonsnyggt! Vänstra känns lite 90-tal tyvärr. Usch, hatar mig själv som kommer med årtalskritik. Men jag känns å andra sidan rätt 70-tal. Så jag är värst.

MITTZ
Inlägg: 921
Blev medlem: 12 mar 2010, 00:34

Re: Eldar Alaitoc

Inlägg av MITTZ »

Asplund skrev:Bildhöger på warwalkers är kanonsnyggt! Vänstra känns lite 90-tal tyvärr. Usch, hatar mig själv som kommer med årtalskritik. Men jag känns å andra sidan rätt 70-tal. Så jag är värst.
hmmm....jag förstår inte riktigt vad du menar. För det första fattar jag inte vilken som är höger eller vänster av dem. Jag har målat tre, en blå, en kammo och en som är hälften blå och hälften kammo. vilken av dem osar 90-tal?
Tyvärr lekte jag mest 40k under 90-talet så jag har svårt att referera din känsla till något alls faktiskt, orkar du förklara?

hehe, många verkar ha fått helt andra assosiationer från min exarchs pose. Det enda jag hade tänkt var att han skall stå längst fram och vråla till nåt stort och gärna hårigt, "you shall not pass!" men alla andra var lika roliga de med!

det belönas med fler nytagna bilder!
Det var på grund av de här figurerna jag valde eldar när jag för 2år sedan bestämde mig för att ta upp 40k-spelandet igen. Jag dömde ut chaos på grund av den tråkiga codexen och startade på ny kula.
IMG_7565.JPG
IMG_7565.JPG (87.75 KiB) Visad 1847 gånger
IMG_7567.JPG
IMG_7567.JPG (68.87 KiB) Visad 1846 gånger
IMG_7571.JPG
IMG_7571.JPG (69.37 KiB) Visad 1846 gånger
Senast redigerad av 1 MITTZ, redigerad totalt 22 gånger.

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: Eldar Alaitoc

Inlägg av lurräven »

Fina även fast jag personligen nog skulle föredra puffrorn helvita/beigea.

MITTZ
Inlägg: 921
Blev medlem: 12 mar 2010, 00:34

Re: Eldar Alaitoc

Inlägg av MITTZ »

IMG_7572.JPG
IMG_7572.JPG (83.4 KiB) Visad 1834 gånger

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Eldar Alaitoc

Inlägg av speedfreek »

Två av dem är sjukt lika... ;P

MITTZ
Inlägg: 921
Blev medlem: 12 mar 2010, 00:34

Re: Eldar Alaitoc

Inlägg av MITTZ »

speedfreek skrev:Två av dem är sjukt lika... ;P
för ett otränat öga kan det säkert te sig så....men om du nu tittar på mitt inlägg ännu än gång ser du att den ena av de båda lika har tagit av sig sin huva. Enbart för att inte längre förvirra nybörjare ;-)

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Eldar Alaitoc

Inlägg av Asplund »

MITTZ skrev:
Asplund skrev:Bildhöger på warwalkers är kanonsnyggt! Vänstra känns lite 90-tal tyvärr. Usch, hatar mig själv som kommer med årtalskritik. Men jag känns å andra sidan rätt 70-tal. Så jag är värst.
hmmm....jag förstår inte riktigt vad du menar. För det första fattar jag inte vilken som är höger eller vänster av dem. Jag har målat tre, en blå, en kammo och en som är hälften blå och hälften kammo. vilken av dem osar 90-tal?
Tyvärr lekte jag mest 40k under 90-talet så jag har svårt att referera din känsla till något alls faktiskt, orkar du förklara?
Givetvis orkar jag det, nu är jag dessutom nykter och kanske kan vara lite tydligare!

Det är det blå som, om jag inte ser helt tokigt, är stipplat som jag inte gillar. Är inget större fan av stippling. Tycker dina andra modeller har mer djup i sig än det blåa på Walkers. Kollat igenom lite mer noga på hela armen nu. Riktigt grannt asså!

MITTZ
Inlägg: 921
Blev medlem: 12 mar 2010, 00:34

Re: Eldar Alaitoc

Inlägg av MITTZ »

Asplund skrev:
MITTZ skrev:
Asplund skrev:Bildhöger på warwalkers är kanonsnyggt! Vänstra känns lite 90-tal tyvärr. Usch, hatar mig själv som kommer med årtalskritik. Men jag känns å andra sidan rätt 70-tal. Så jag är värst.
hmmm....jag förstår inte riktigt vad du menar. För det första fattar jag inte vilken som är höger eller vänster av dem. Jag har målat tre, en blå, en kammo och en som är hälften blå och hälften kammo. vilken av dem osar 90-tal?
Tyvärr lekte jag mest 40k under 90-talet så jag har svårt att referera din känsla till något alls faktiskt, orkar du förklara?
Givetvis orkar jag det, nu är jag dessutom nykter och kanske kan vara lite tydligare!

Det är det blå som, om jag inte ser helt tokigt, är stipplat som jag inte gillar. Är inget större fan av stippling. Tycker dina andra modeller har mer djup i sig än det blåa på Walkers. Kollat igenom lite mer noga på hela armen nu. Riktigt grannt asså!
Tack! Visste inte att stipling var poppis på 90-talet
O jag tog inte åt mig det som kritik utan mer som att vi inte hade samma smak.
:)
vänta bara tills du får se resten av mina fordon! då ska du få se på ännu mer stipling!

O även detta skall naturligtvis belönas...mer bilder åt folket!
På de här modellerna la jag ner en hel del tid på att konvertering. Jag åkte till en plåtslagare med tillhörande stansverktyg och tiggde om att få gå igenom deras skrot :D en förstörd tröja senare så hade jag 12 st runda plåtbitar i samma storlek. Sedan tog jag min fina fina bandslip (handhållna varianten) och klämde fast den i ett arbetsbord. Några vändor mellan slipen och en snödriva, ett par knogar, några brännblåsor och ett par arbetshandskar senare så var det bara målningen kvar. Jag tycker att resultatet blev bra. Ser fram emot att göra liknande konverteringar när det kommer nya warp spiders....I PLAST!!!
IMG_7577.JPG
IMG_7577.JPG (96.67 KiB) Visad 1715 gånger
IMG_7582.JPG
IMG_7582.JPG (69.44 KiB) Visad 1712 gånger
IMG_7586.JPG
IMG_7586.JPG (115.59 KiB) Visad 1710 gånger

Skriv svar