Eldar med Harlequinstema

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Styranimon

Re: Eldar med Harlequinstema

Inlägg av Styranimon »

Riktigt cool konvertering! :D
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

benmannen

Liten söndagsuppdatering

Inlägg av benmannen »

Snart kommer ni få se lite målade saker, men nu har jag med kvällens limningsrace satt ihop det sista till min första 1750p lista! Nu kan jag börja speltesta utan att proxa nåt, och ska börja måla allt nästa vecka!

10 Guardians med Brightlance plattformen (som fick ett nytt huvud på skytten), 2 till Storm Guardians och 4 Fusion Gunkillar/tjejjer. Fusion Gunsen byggde jag genom att klippa ner och fila till 3 Shredders och en Blaster.

För övrigt måste jag säga att fanken vad tråkig hela Eldar serien med gubbar är. Det märks att det mesta skulpterades för rätt länge sen, de tillhör verkligen en tidigare generation av gjutningsteknik och spreuplanerande. Ska bli mycket intressant att se vad GW hittar på när Codexet släpps på nytt.

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen

Inlägg av benmannen »

Ok, nu har jag spelat en första match med Eldarlistan postad ovan. Den var i princip samma, jag bara lade till en Shuriken Cannon till en Vyper och tog bort 2 Storm Guardians...

Men jösses.

Det var point and click. Efter alla år som jag har spelat Dark Eldar och kämpat med dem och alla deras inbyggda svagheter så var det där sjukt enkelt. Jag mötte en hyfsat hård IG lista och det ska tilläggas att mina tärningar var mycket snällare än hans. Han slog rätt illa genom hela matchen.

Men oavsett så är Eldarna OSTIGA. Allt är rätt hårt. En enkel Wave Serpent är ju toksvår att skjuta sönder med deras Energy Field regel... Vypers som anses som lite dåliga är ju lika tåliga och kan bli tåligare än alla Dark Eldartransporter... Trots en massa BS 3 i listan så skjuter den ju som tokig, och allt är minst S6. Men Walkers med dubbla Scatterlasers är ju bara för mycket. 8 S6 skott för 60p... Och får outflanka... Vad tänkte GW där?

Så jag typ wipeade honom runda 5. Och då är min lista ändå rätt närstridsbetonad som fick kuta tvärs över brädet. Jag körde en Wave Serpent tom faktiskt och bara sköt med den. Den är inte så dålig med sina twinlinkade Scatterlasers.

Så det var en dålig start ärligt talat. Alldeles för lätt att spela. Så jag hoppas jag åker på toksmörj mot marines i nästa match annars lägger jag nog ner och kör lite Dark Eldar igen, det är ju skönt med uppförsbacke i varje match :)

Bara att ha fordon som rätt ofta skakar av sig laserkanoner och inte ens kan skadas av Heavy Bolters... OST OST OST.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++

daskad

Inlägg av daskad »

Mötte i helgen en lista med eldrad och 3 warwalkers(?) med dubbla shuriken cannons(?) st6 iaf. som blev guidade. dödade allt de tittade på
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Eftersom du har tillgång till Hornets har du tagit bort en av Eldars stora nackdelar: Dålig tillgång till bra och billig Anti-tank.
Alexander Merinen

benmannen

Inlägg av benmannen »

Zurken skrev:Eftersom du har tillgång till Hornets har du tagit bort en av Eldars stora nackdelar: Dålig tillgång till bra och billig Anti-tank.
Ajdå, my bad, jag hade inga Hornets eftersom de kanske inte blir tillåtna av SweFAQen, jag hade 2 Wave Serpents istället för dem... Missade att de var kvar i listan ovan.

benmannen

Inlägg av benmannen »

Lite målat, min Brightlance token var halvmålad så jag fixade det sista på den:

Bild

Bild

benmannen

Inlägg av benmannen »

Dire Avengers verkar inte så illa på pappret. LD 9, hyfsad save, man kan köra dem i småenheter så man får en Scoring Falcon och de dakkar lite längre än Guardians. Och skippar man allt Exarchknas så är de rätt billiga.

Så jag satte ihop en sexa. Byggde dem av Dark Eldar warriorkroppar, Scourges huvud, Guardian Shuriken Catapults men med gamla Dark Eldar knivblad fastsatta på översidan så de ser lite annorlunda ut från vanliga Guardians bössor:

Bild

Användarvisningsbild
speedfreek

Eldar med Harlequinstema

Inlägg av speedfreek »

Jag gillar dem!
Ser sjukt elit ut.

Rekommenderar höftskynke på alla och gärna utan på Guardians.

benmannen

Inlägg av benmannen »

Lite mer småfix till mina två Wave Serpents.

Jag satte på plastkåpan på förarhytten, och magnetiserade på 2 Scatterlasers och en twinlinkad Shuriken Catapult.

En är klar och den andra målas just nu.

Bild

Bild

Skriv svar