A Tale of Two Gamers - Fjantasy gone 40k

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2998
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: A Tale of Two Gamers - Fjantasy gone 40k

Inlägg av imp »

LillePer skrev:...Jag är lite osäker på plasman, kommer folk tycka illa om att det sitter på en bolt pistol? ...
Antagligen
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

A Tale of Two Gamers - Fjantasy gone 40k

Inlägg av LillePer »

Jo jag misstänkte det. Dock syns plasma delen tydligt och combiplasma på en bolter kommer se så jävla stort ut. Dock lär det dröja innan jag spelar med just combiplasma wolfguards.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

A Tale of Two Gamers - Fjantasy gone 40k

Inlägg av LillePer »

Bild

Bild

En runpräst i runic armour med force axe. (Han ska få en boltpistol också)

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: A Tale of Two Gamers - Fjantasy gone 40k

Inlägg av Mutt »

Runpräster har inte forceaxes utan egna saker (ap3).

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

A Tale of Two Gamers - Fjantasy gone 40k

Inlägg av LillePer »

Ok men de kan ha en runic axe dårå? (Ska kolla codexen senare)

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: A Tale of Two Gamers - Fjantasy gone 40k

Inlägg av Ancalagon »

LillePer skrev:Ok men de kan ha en runic axe dårå? (Ska kolla codexen senare)
De räknas som Unusual Force Weapons, eftersom de har speciella unika regler förutom att vara just force weapons. De är alltså AP3, woundar daemons på 2+ och 4+ nullify inom 24".

Det spelar alltså ingen roll om det är en yxa, svärd, hammare, stav eller vad det nu kan tänkas vara, de följer den regeln ändå.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

A Tale of Two Gamers - Fjantasy gone 40k

Inlägg av LillePer »

Aja då är det lugnt ap2 skiter jag i. Bara jag slipper ha töntiga klubbor och svärd i min dvärg armé.

Silvertejp
Inlägg: 997
Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19

A Tale of Two Gamers - Fjantasy gone 40k

Inlägg av Silvertejp »

Bild Servitor med plasma kanon.

Bild stormbolter acolyte

Bild 4p böskille

BildDödskultist med lite färg men fortfarande WiP.

Bild 135p ost WiP

Bild från andra hållet

Bild lazorback. Pewpew. WiP.

Bild

Bild

katzenjammer
Inlägg: 716
Blev medlem: 03 apr 2012, 22:24

Re: A Tale of Two Gamers - Fjantasy gone 40k

Inlägg av katzenjammer »

Ååååååååh vad tufft, speciellt sentinellen!
Flesh is a design fault

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

A Tale of Two Gamers - Fjantasy gone 40k

Inlägg av Flygmaskin »

Riktigt sköna konverteringar!
Människomat, till exempel spannmål.

Skriv svar