Soil's Tzeentchterminatorarme-blogg

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Soil's Tzeentchterminatorarme-blogg

Inlägg av Flogger »

Tycker allt ser skitbra ut! Särskilt huden på prinsen :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Soil's Tzeentchterminatorarme-blogg

Inlägg av Ancalagon »

Jag tycker det mesta ser riktigt bra ut. Däremot ser en del av guldet för "mörkt gult" ut och inte guld. Jag jämför då t.ex "bältspännet" på demonen med det guld som är på resten av modellen.

Soil
Inlägg: 112
Blev medlem: 26 jun 2013, 21:58

Re: Soil's Tzeentchterminatorarme-blogg

Inlägg av Soil »

Jörgen skrev:Lite nyfiken på vilka färger du använt till guldet?
Ancalagon skrev:Jag tycker det mesta ser riktigt bra ut. Däremot ser en del av guldet för "mörkt gult" ut och inte guld. Jag jämför då t.ex "bältspännet" på demonen med det guld som är på resten av modellen.
Det är fatiskt inget guld på några modeller utan Iyanden darksun foundation från GW, kraftigt uttunnad i flera lager, sen washad med Agrax, sen highlightad med mer darksun / darksun med vitt i.

Det funkade bra där det finns mycket detaljer men på dom stora ytorna på demonen blev det lite cartoonish?

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Soil's Tzeentchterminatorarme-blogg

Inlägg av Röde »

Tittade ett varv till... Du måste borra piporna när du ändå lägger så mycket energi på målningen...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Soil's Tzeentchterminatorarme-blogg

Inlägg av Ancalagon »

Soil skrev:
Det är fatiskt inget guld på några modeller utan Iyanden darksun foundation från GW, kraftigt uttunnad i flera lager, sen washad med Agrax, sen highlightad med mer darksun / darksun med vitt i.

Det funkade bra där det finns mycket detaljer men på dom stora ytorna på demonen blev det lite cartoonish?
Jojo, jag fattar ju att du inte målat med guldfärg, utan försökt få det att se ut som guld med hjälp av gula toner :) Precis som du säger så ser det lite "platt" och lite cartoonish ut på de större ställena. Det kan ju skilja sig ordentligt mot att se dem live dock.

Skriv svar