Lonestars 40K

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Rasmus

Re: Lonestars 40K

Inlägg av Rasmus »

Sådant här gör en sjukt inspirerad till att försöka sig på att bygga en egen zon. Finns det hjälp att börja någonstans på internet, ritningar m.m?
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Tyvärr finns inga direkta ritningar, jag lyckads googla fram hur stora forgeworlds plattor är och dom är 30cm x 30cm. Väggarnas placering har jag sen "kopierat" från forgeworld, man behöver ju inte uppfinna hjulet två gånger. :P
Mina väggar är 10 cm höga och "tapetserade" med kartong som jag skurit ut fönster på. Jag köpte kartong på rulle, sån man lägger under parketgolv.

Bulgrim

Inlägg av Bulgrim »

Imponerande! Och inspirerande - mera, mera, mera!

@Rasmus: Bara att sätta igång! Kolla måtten på FWs dörrar också, det ska vara klaustrofobiskt i korridorerna!
Bild
Bild
Bild
Bild
Japp, fluffmongo! Eller, mest mongo då - men jag gillar fluff!

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Det där ser riktigt bra ut. Gillar klammerbanden, bra sett att få inte lite detaljer, synd man missa det. Jag antar att du har magnetiserat en del väggar också, eller vad är brickorna till för?

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Lite pyssel från igår kväll, en provrörstank. (ej limmad än)

Bild

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Då har man äntligen börjat måla, det känns som det var evigheter sen man höll i en pensel.
Här är en av testtuberna.

Bild

frigobben

Inlägg av frigobben »

Coolt! Har du några funderingar med att fylla på med watereffects i röret? Kan det inte bra själv (ännu) men har sett mycket snyggt på temat. Har lite planer på att göra något liknande nämligen.

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Jag fundera på det när jag gjorde dom, men jag har provat watereffect tidigare med inte så bra resultat. Skulle jag fylla denna så hade jag nog gjort det med genomskinlig resin som man färgar lite lätt.

Den watereffect jag provat kommer från gw, men det finns kanske andra som är mycket bättre...

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Lonestars 40K

Inlägg av Denkan »

Jag har sett folk som använt stearin. Man smälter ner det och sen häller ut det på tänkt område. Ger man sen en spray med klarlagt innan det stelnar får man naturliga bubblor. Men frågan är om det inte blir för icke-transparent för att det ska funka i din tub.
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Halvar

Inlägg av Halvar »

lonestar skrev:Jag fundera på det när jag gjorde dom, men jag har provat watereffect tidigare med inte så bra resultat. Skulle jag fylla denna så hade jag nog gjort det med genomskinlig resin som man färgar lite lätt.

Den watereffect jag provat kommer från gw, men det finns kanske andra som är mycket bättre...
du tror inte mark soley kanske har några tips? med tanke på hans warhammer single miniature från australian golden deamon skulle jag gissa att han kan sina saker.
http://www.games-workshop.com/gws/wnt/b ... 600022-gws
Ja' än't bittä'!

Skriv svar