Once you go black... - En Dark Eldarblogg

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av Serpent »

Nu närmar vi oss Knaskatten från Underlandet. (Och vad är Comorragh om inte en mörk spegel av Underlandet?)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av Ismeno »

Cool.

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av benmannen »

Turneringsdags! Jag hade tänkt att åka med Covenkillarna men i sista sekunden ändrade mig till förmån för en helt otestad Caballista. Scenariosarna gynnar ObSec-enheter så jag satte ihop en helt vanlig CAD men med en liten twist. Planetary Onslaught lade till några nya Fortifications, och var väldigt bra. Man får köra en helt vanlig ruin för 20p!!! Och Sanctum Imperialis ger dessutom enheterna inuti den Adamantium Will... En liten trevlig bonus! Men bara att kunna ställa lite trupper bakom en LOS blocker som jag väljer var den ska stå! För så lite poäng! Det enda problemet är ruinen är jobbig att släpa runt på. Men det får gå.

Såhär blev armen, sorry för mörka bilder, det var väldigt skumt ljus i köket av nån anledning.

Som ni kan se så är det en Cronos, Hellions och incubi med!!! En Cronos utan att ha med en Talos har väl typ aldrig hänt förut :)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av Ajvar »

Imponerande modeller, riktigt snyggt!

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av benmannen »

Jag är inte riktigt nöjd med den här modellen, dels har hon fel pistol. Jag kommer nog aldrig mer köpa en Blast Pistol till Succubusen och övervägde att byta ut den men det var roligare att bygga en ny. Men framförallt: Det är alldeles för lite lack och läder på henne. Det är alltså den här jag menar:

Bild

Så jag grävde fram lite Wyche och Hellionbitz och byggde ihop den här damen. Nu är det lite mer fart. Inget läder men en massa lack! Och korrekt beväpning... Archite Glaive och vanlig Splinter Pistol!

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av Iambroborn »

Älskar posen! Så mycket anime-ninja över den, haha.
Mycket mycket bättre dynamik än orginalet. Bra gjort :)

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av benmannen »

Iambroborn skrev:Älskar posen! Så mycket anime-ninja över den, haha.
Mycket mycket bättre dynamik än orginalet. Bra gjort :)
Tackar. :)

Ja, jag ville ha lite mer fart på henne. Den andra modellen har bara dött utan att ha gjort nån nytta i senaste matcherna. Jag hoppas att lackdräkten kommer ge bättre tur!
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av Ismeno »

Riktigt nice.

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av benmannen »

Jag spelade en match häromdagen och insåg när jag hade ställt min förfriskning jag drack på bordet att jag borde sponsras av Coke Zero... Titta så fint burken matchar armén!

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av benmannen »

Nu när nya Ynnariboken är ute så verkar det som om man kan göra en fluffig Wychkultarme spelbar!

De är fortfarande dåliga MEN man kan spela med en helt Dark Eldartemad - Ynnarilista. Inga Harlequins och Eldar alls! Det är fusk.

Jag har haft Lelith Hesperax liggandes i en låda länge och nu var det läge att måla upp henne för att vara del av styrkan! Men hjälp vad pilliga detaljer hon hade. Det var rätt rejäl Failcast på henne. Inte bra alls. Men det fick gå. Se bilder nedan.

Jag vill att listan ska ha en mix av allt möjligt men inte det vanliga med Reaverspam. Så en del Venoms. Lite större enheter med Wychar i Raiders, t.o.m en enhet Bloodbrides som kommer vara Leliths personliga retinue. Jag hade en låda Wychar väntandes och en låda till köpte jag och limmade ihop ett gäng. Nu har listan 23 Wychar och 8 Blood Brides i 4 båtar. Men jag fick splitta upp listan i två detachments för att få in alla 6 Fast Attackslottar som jag vill ha med. Lite Hellions, lite Reavers och lite Beasts!

Jag har lagt in skojsiga Shardnet och impalers i alla Wychenheter! Lite roligt, och de är snygga.

En Succubus kommer leda del 2 och vara Warlord. Lelith har världens crappigaste Warlord Trait som gör att hon går från WS9 till WS 10... Så lite mer skoj ska vi ha. Succubusen får vara en underhuggare som på uppdrag av Lelith ska visa hur man leder en Wychkult till seger!

Såhär ser listan ut:


Reborn Warhost Detachment 1

Lelith Hesperax: impaler 165

8 Bloodbrides: Syren (agoniser; haywire grenades) 144
• Raider: dark lance; night shields 75

5 Wyches: shardnet and impaler; Hekatrix (haywire grenades) 70
• Venom: splinter cannon 65
5 Wyches: shardnet and impaler; Hekatrix (haywire grenades) 70
• Venom: splinter cannon 65

10 Hellions 130
9 Hellions 117
2× Beastmaster; 2× Khymerae; 3× Clawed Fiend 130

Reborn Warhost Detachment 2

Succubus: The Armour of Misery; archite glaive; haywire grenades 115

8 Wyches: shardnet and impaler; Hekatrix (haywire grenades) 100
• Raider: dark lance; night shields 75
5 Wyches: shardnet and impaler; Hekatrix (haywire grenades) 70
• Venom: splinter cannon 65

6 Reavers: 2× blaster; 2× cluster caltrops 146
3 Reavers: heat lance 58
2× Beastmaster; 7× Khymerae 90

1 750 points




Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Skriv svar