Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Ismeno

Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av Ismeno »

Snyggers!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Ismeno skrev:Snyggers!

Jo, de hade riktigt bra grejer. Har bara använt respektive schablon en gång så svårt att uttala sig om hållbarheten men spontant önskade jag nog att man kunde välja ut några schabloner och få fler exemplar än dessa istället för en eller två av varje. Framförallt på ultramarines fanns det några som var vända upp och ned och jag har svårt att se vad jag skulle med dessa till men jag kan också ha missat något :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Har skavt bort lite nu. Gick inte för en jättesliten look men ska sponga lite också innan det är klart.

I min iver glömde jag lägga på varnish innan så det följde med något lager färg här och där men det brukar gå att fixa och det märks inte så mycket med flera andra lager vädring på efteråt.

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Tycker det där blir alldeles lagom för ett Marine-fordon.
Skön blå färg, vilket fabrikat?

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Ismeno skrev:Tycker det där blir alldeles lagom för ett Marine-fordon.
Skön blå färg, vilket fabrikat?

Det är vallejo game air. Grundat med deras ljusgråa bas och preshadat med svart. Sedan är det imperial blue, magic blue och electric blue i den ordningen. Det enda jag funderar på är att ersätta imperial blue med night blue eftersom imperial blue är lite lila och night blue är ren blå. Problemet är att night blue inte finns som air och jag är lite för lat för att blanda själv om det finns ett snarlikt alternativ :)

Blev också nöjd med blåfärgen. Det blir väldigt mörkt med preshadningen så jag funderar på att skippa den till nästa gång men samtidigt brukar kontrasterna mellan färgerna minska ganska rejält med lite filter och washer så jag får se hur slutresultatet blir innan jag bestämmer mig.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Blir ju väldigt effektfullt med de kraftiga kontrasterna mellan ljust och mörkt. Ska bli kul att se med lite vädring på.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Har byggt klart totalt sex rhinos nu för målning, fyra vanliga 40k, en 30k och en damocles command rhino från 30k. Egentligen är två av 40k rhinosarna whirlwinds och även 30k-rhinon är en whirlwind men just nu behöver jag rhinos inför fanaticen så de får tjänstgöra i sina enklare skepnader :)

Har även limmat och grundat fem vanliga marines som ska få special weapons men har inte bestämt mig om det blir melta eller plasma. Ska även fixa ihop fem sergeanter som ska få combi-vapen och sedan har jag nog det mesta som behövs till fanaticen.

Pipkin

Inlägg av Pipkin »

När får vi se mer av Titanen? :)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Pipkin skrev:När får vi se mer av Titanen? :)
Den står på hyllan och ser stor och jobbig ut att måla just nu. Kommer tillbaka till den i sinom tid :)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Titta, där står den. Se hur stor och jobbig att måla den ser ut :)

Skämt åsido, jag ska måla klart lite grejer som jag faktiskt kan spela med och framförallt inför höstens fanatic, sedan finns det tid för lite mer hobbybetonade sysselsättningar. Om jag ska skylla ifrån mig så är nog problemet mest att jag inte har någon deadline för den, inget speciellt tillfälle den ska vara klar till och då hamnar den ju inte överst i högen. Det är det som är så bra med t.ex. turneringar, då måste grejerna vara klar ett visst datum. Vi kanske skulle köra en titan escalation league? :)

Bild

Skriv svar