Zone Mortalis "A Tale..."

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Bulgrim

Re: Zone Mortalis "A Tale..."

Inlägg av Bulgrim »

Bild
Snabbtest med lite färg(dock inte rätt färg...) Vad tror ni?

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

\o/
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Bulgrim

Inlägg av Bulgrim »

Frågan är om det räcker med badab black... skulle vilja se någon annan/mer nyans.
...
Jag får nog svårt att hinna få tag i elite-valen innan och måla upp. Squad+HQ uppmålat, möjligen elites att montera under januariträff - spela med sista matchen?

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

@ Bulgrim. Låter som en bra idé.

Användarvisningsbild
Blue_Ork

Inlägg av Blue_Ork »

Snygg zon Bulgrim!

Hur kommer det funka med elitechoice? Vad får man ta?

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Blue_Ork skrev:Snygg zon Bulgrim!

Hur kommer det funka med elitechoice? Vad får man ta?
Ska ta fram direktiv för det. Räkna med en begränsning på 3 terminators med 1 vapentillval. Dread.alternativen med 1 vapentillval, Techmarine eller x antal Sternguards. Inte helt klar över antalet ännu. Överväger också att peta in Apothecary som ett Elite-val. Vad tror ni?

Användarvisningsbild
Blue_Ork

Inlägg av Blue_Ork »

Ok, alltså 1 serg. 1 grunt + 1 med tillvalt vapen om man väljer 3 termosar? Eller har man ingen serg. då?

Ja det vore väl kul att kunna välja en apothechary även om det känns som att det blir lite tunt jämfört med en dread eller 3 termosar.

Jag är lite glömsk men jag tror jag fick Librarian som hq om jag inte minns fel?

Användarvisningsbild
Väktaren

Inlägg av Väktaren »

Så tar man en dreadnought så kan man göra ETT val från listan? Ex ta och byta ut stormbolter mot heavy flamer eller byta multi melta mot ett annat vapen? Inte som vi pratade om med att gratis val inte räknades mot det val du måste göra?

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Väktaren skrev:Så tar man en dreadnought så kan man göra ETT val från listan? Ex ta och byta ut stormbolter mot heavy flamer eller byta multi melta mot ett annat vapen? Inte som vi pratade om med att gratis val inte räknades mot det val du måste göra?
Ett val som faktiskt skulle innebära en "kostnad". Gratisval ser jag mer som en option så de tänkte jag är självklara. Alltså gratisval + ytterligare 1 val.

Ang. Terminators så skulle det vara Sgt, grunt och grunt med tuff bössa.

Att ta en Apothecary till en i övrigt välkittad enhet kan vara nog så bra... I kombination med Medkit kan det bli riktigt irriterande...

@ Blue_ork. Yupp. Du fick en Librarian.

Användarvisningsbild
Väktaren

Inlägg av Väktaren »

Har funderat och kommit fram till att jag nog vill ha några terminators som elite choice istället för en dread.
3st vanliga 'nators får det lov att bli och till det och ev. utökningen till 5st så skulle jag behöva följande bitz.

Bild

Ska försöka fixa till de 5 vanliga marinesn under eftermiddagen så att de ser okej nog ut att hamna på bild :lol:

Skriv svar