Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Elevatorlake

Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av Elevatorlake »

Provspongade första marinen av de fem jag håller på med. Blev rätt mycket men det är samtidigt så jag vill ha det och det ser ännu mer ut i det ljuset. Efter filter och washer kommer kontrasterna minska betydligt.

Tanken är slutet av calth-kampanjen. Slitet och väl använt men inte undermåligt underhållet.

Bild

Bild

Bild
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Det blev nästan lika mycket på resterande också men med lite andra tekniker.

Hur som, det blev typ exakt som jag hade tänkt mig så jag är nöjd. Nu är de tabletop-standard så nu ska jag måla de nästa fem till samma standard men som sergeanter med combivapen. När jag har tid blir det washer och annat roligt för att göra klart de. Nu ska jag bara bestämma mig för om de ska ha melta eller plasma :)

Från början köpte jag praetorianuppgradreringarna mest för att de var unika för ultramarines men nu när jag målat de så gillar jag de faktiskt. Som ni märker är jag mycket för guld på mina ultras och inte så mycket vitt förutom på lite symboler.

Bild

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Ismeno

Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av Ismeno »

Nice! Sådär borde alla Smurfar se ut. Lagom med skav imho. Kul att du vågar dig på ett så "uttjatat" Chapter och skapar något nytt och läckert.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

De där ser verkligen fina ut för att vara smurfar =)
Mkt arbete bakom o det gillas :>
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Vad är det ni säger, "uttjatat" och "för att vara smurfar"?? Roboute vrider sig i sitt stasisfält! ;)

Kul att ni gillar de, trots att se är smurfar :) Jag ville faktiskt köra just ultramarines och blev bara ännu mer övertygad efter att curze kallat guilliman för "the avenging beancounter" vilket passar mig perfekt eftersom jag är en beancounter till vardags :)

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Hahah, smurfar är det väl inget fel på? :)
Ljuvligt att smurfa runt dagarna långa :>

Se upp för den där onde Gargamel bara :p
Eller den typen kanske är för klen för 40K on second thought :D
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Grymt snygga! Jag har alltid varit lite anti pre-40k powersuits men dessa gillade jag faktiskt. Påminner om nåt mellanting mellan terminator och vanliga. Snygg vädring & målning bidrar till den positiva känslan. Heja heja!

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Leffegnu skrev:Hahah, smurfar är det väl inget fel på? :)
Ljuvligt att smurfa runt dagarna långa :>

Se upp för den där onde Gargamel bara :p
Eller den typen kanske är för klen för 40K on second thought :D
Jag tror att han har någon formation som gör honom till en riktig dödsstjärna :)

Nurgle skrev:Grymt snygga! Jag har alltid varit lite anti pre-40k powersuits men dessa gillade jag faktiskt. Påminner om nåt mellanting mellan terminator och vanliga. Snygg vädring & målning bidrar till den positiva känslan. Heja heja!
Tackar! Själv är jag helt såld på 30k-grejerna men du gillar ju samtidigt centurions så vi har nog lite olika smak ;)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Nu har de fått sina experimentbaser också. Fick inte riktigt till de som jag ville men de får duga. Ska köra mer vitt nästa gång för lite starkare kontraster.

Även baserna är bara tabletop standard än så länge. När jag hinner ska jag washa marinesen och köra vädringspulver på de och baserna för att få de att smälta ihop lite bättre. Nu ser verkligen baserna och modellerna ut som separata enheter som bara råkar befinna sig på samma ställe vid samma tidpunkt.

I övrigt har dagen och kvällens målning spenderats med att grunda och preshada tre rhinos samt sex ytterligare marines, den här gången vanliga mark iv utan uppgraderingar som ska bli sergeanter med combivapen.

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Kommer bli fint det här.
Är det resinbaser?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skriv svar