The year we lost control

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Per Pirat
Inlägg: 563
Blev medlem: 16 jan 2009, 11:10

Re: The year we lost control

Inlägg av Per Pirat »

Mortarion skrev:
Claimh_Solais skrev:coola hjälmar , ger en snygg och unik känsla
dödskallen på axeln är dok lite skum
de klassiska Wayne England-skallarna.
:wub:
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: The year we lost control

Inlägg av cadelin »

Dom där döskallarna ser ut exakt som de som är modellerade till gamla skelettboxens sköldar till fantasy. EXAKT! Sjukt snyggt modellerat.

Tist
Inlägg: 294
Blev medlem: 06 jul 2010, 21:47

Re: The year we lost control

Inlägg av Tist »

cadelin skrev:Dom där döskallarna ser ut exakt som de som är modellerade till gamla skelettboxens sköldar till fantasy. EXAKT! Sjukt snyggt modellerat.
Jag gissar på att det har använts en GS mall. ;)

Nu är jag förvisso ganska oförtjust i Wayne England, men det är alltid kul med DC som är lite annorlunda och jag gillar hjälmarna!
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: The year we lost control

Inlägg av Serpent »

Eftersom det är Ooan, kan jag nästan garantera att det inte är gjort med mall...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: The year we lost control

Inlägg av HeadWar »

Tist skrev:Jag gissar på att det har använts en GS mall. ;)
Oooooohhhh!!! Fight! Fight! Fight!

Choose your weapon, regeltolkningsduell or hårdrockstrivia.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: The year we lost control

Inlägg av Mortarion »

Tist skrev:Jag gissar på att det har använts en GS mall. ;)
Sån't fusk håller jag inte på med!

Jag tror att jag hade en skelettsköld liggandes brevid målningsbordet när jag gjorde de första för att kolla på hur de skulle se ut, men numera har jag gjort såpass många att jag gör det ur huvudet.

@Cadelin: Tack! Skelettsköldarna är för övrigt ett utmärkt exempel på modeller inspirerade av Wayne England.

Tist
Inlägg: 294
Blev medlem: 06 jul 2010, 21:47

Re: The year we lost control

Inlägg av Tist »

Jag ser förvisso inte att det skulle vara speciellt fusk att använda en mall, men då det är gjort enbart för hand så är det ännu mera tummen upp. =D
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: The year we lost control

Inlägg av Mortarion »

Alla former av målnings- eller modelleringstekniker som jag inte använder är fusk...
:D

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: The year we lost control

Inlägg av speedfreek »

Mortarion skrev:Alla former av målnings- eller modelleringstekniker som jag inte använder är fusk...
:D
Bästa på länge.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: The year we lost control

Inlägg av cadelin »

jag är lätt med på hårdrockstrivia!

Skriv svar