Hydra dominatus- 30K alpha legion

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
sefiii

Re: Hydra dominatus- 30K alpha legion

Inlägg av sefiii »

Ismeno skrev:Snyggt jobbat!
tackar!
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

sefiii

Inlägg av sefiii »

Så jag har haft lite sådär med att måla nya saker på sistone. Jag blev halvfärdig med lite saker nu i veckan men i övrigt så gäller det mest att stålsätta sig för att bygga en Leviathan

Men däremot så har jag hunnit spela två roliga matcher med 30k på hos SLG gaming i stockholm. riktigt trevlig lokal och tolgia människor så man kännde sig välkommen direkt. Farligt bra placering inuti i ett café också , så man har möjligheten att äta något mer än torr fralla eller dricka red bull.

Spelade två matcher den första var på 1200 pts mot en snygg emperors children armé där skaparen hade gjort utmordentligt snygga breachers med custodes sköldar.

Det blev lite....fördelaktigt för mig dock. Men fluffigt, Ambush deployment (en i mitten den andra omringar) och war of lies.. jag har bara sett woL på battle reports så jag vet ungefär hur det går till. Vi läste in oss. Och sedan deployade, min motståndare hade Maru Skara (där ett visst antal elites och FA får komma in på valfri tur efter ett) så hanns terminators valde att komma in efter tur ett. Om jag minns rätt så hade en stor grupp breachers i mitten, och två tacticals, samt två Terminators med hans HQ som outflankade. Själv hade jag två grupper med Sniper vets, en contemptor, en predator och en plasma grupp i Rhino. samt två laser rapiers. Allt på brädet förrutom en grupp med veterans som deepstrikeade (fick det warlordstraitet) medans min delegatus hängde i en grupp med veteraner och en Apothecary. för att hålla honom levande matchen ut och ge mig en till VP.

Bild

på ena sidan var allt deployat med öppet skottfält mot ett objective där hans breachers höll det centrala objektivet

Bild

ock på andra sidan stod min predator och sköt 3 HB och en autocannon på en grupp tacticals.

Idén var att sprida ut min fiendes eldprio.. Den där rhinon blev dock stendödad av en Riktig hjälte från den tredje legionen som hoppade in och spjutspetsade den i en attack. Riktigt episkt,

Bild

Detta till trots så var brädet, i slutet av tur två, tomt så nästintill tre terminators. Så vi bestämmde oss för att kalla det en god match.

Därefter så körde Iron warriors en häftig match mot III'e

Bild

där höjdpunkten definitivt var när en Emperors children legion champion duellerade mot Siege terminators medans resten av den gruppen stod i stum beundran över strids eposet som utspelade sig. Destovärre Fick han erkänna sig besegrad efter en tur, då jag antar att hans spjut krossades mot en Powerfist.

Sen så spelade vi en match där jag körde 2500 AL mot EC och IW

Bild

Sammanlagt 2500 pts

Mot EC och IW. det jag minns bäst är att tredje legionen ställde upp sina formationer av ädla krigare, medans fjärde grävde in sig med Heavy weapon squads, predators och phosphex mortars.

Bild

Bild

Riktigt fluffigt. Själv försökte jag gömma alla mina enheter bakom byggnader, och hade höga förhoppningar på att jag skulle kunna sno inititativet.

Mina tärningar svek mig dock, och jag hamnade på andra hand. Mina rapiers tog stryk, och phosphex smällde ner på de squads som i byggnader. Samtidigt hade min Executioner predator en duell med min motståndares, där min PoTs visad sig vara ovärderlig i att hantera en grupp ute i det öppna medans mina lascannons skakade om hans tank så att han bara fick träffa på sexor

Bild

Min praetor hoppade ut ur sin landraider. Chargeade en grupp med legionärer, högg ner ungefär tio, de omgrupperade sig och sköt en Fury of the legion som hette duga. Dödade alla förrutom praetorn och en terminator. Uppgiven över att den XX'e legionens fana fallit i vanära, hoppade han i sin LR igen och åkte igenom ett hus mot fienden.

Vi kallade av matchen vid tredje turen då vi kom fram till att mina motståndare hade för lite Anti armor kvar för att göra något, och det är ingen mening att spela om det inte är kul.

Så allt som allt hade jag en riktigt trevlig dag och lärde känna nya roliga horus heresy människor.

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Hydra dominatus
For the emperor

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Sweet, kul med en HH bat rep!

sefiii

Inlägg av sefiii »

Ismeno skrev:Sweet, kul med en HH bat rep!

Tackar! skall i framtiden försöka få ihop en ritkigt Batrep till den delen av forumet också!

Hydra dominatus
For the emperor

sefiii

Inlägg av sefiii »

En sak till som hänt är väl att jag börjar komma i fart med min mechanicum armé som kommer att fungera som ett smärre tillägg till min Alpha legion armé. Befriade från sina imperiella övervakare så tjänstgör de med iver den XX'e legionens önskemål, där de fritt tillåts utöva sina mörkaste begär.

Tack till Ancalagon för en bra affär. Speciellt som han hade gjort ett riktigt bra jobb med att fixa i ordning Modellerna och primat dem i leadbelcher 8-) Samt som delade med sig av sin erfarenhet som comissionmålare och gav lite tips på hur jag kan måla dem (då jag är rätt lost på mechanicum)

Köpte dem i det här skicket

Bild

Men efter att lekt runt lite med Airbrushen (jag ÄLSKAR Vallejos akryl metallfärger) så fick jag till det här. Nästa steg är att starta med Washes och få till lite definitioner på alla vackra resindetaljer

Bild

Hydra dominatus
For the emperor

sefiii

Inlägg av sefiii »

Phew!

Det har hänt en del saker igen. Dels har jag äntligen slutfört den sista av mina tre tanks i den Squadron jag har arbetat på ett tag, dvs tre stycken predator tanks, varav en med tank commander, den sista blev gjord av en gammal deimos kit som jag helt hade förträngt att jag köpt ( jag KAN ha ett problem med inköp) någotnting jag har försökt att få till stånd en längre tid.

Bild

Jag hade en del problem med den här uppsättningen av Deimos kitten behövde en del greenstuff krälek, böjande och i övrigt justerande. Vilket innebär att det är dags för mig att ta hem min värmepistol från utlåning. Det saknas en del detaljer (ammodelen på baksidan av turreten) samt en del attiraljerna på själva schassiet. Från början så var det för att jag tyckte att det såg bättre ut. I och med att de huvudsakligen är tänka att nyttjas i Armored breakthrough så passar det lite med en "avskalad" look, för hastigheten.

Bild

Hela skvadronen redo för strid. Jag har alternativet till två plasma executioners och med tank commandern så får man monster hunter och tank hunter. Jag vet inte riktigt hur det kommer att synergisera med PoTMS men jag är ivrig att ta reda på det. Då bara Plasma kannonen sällan gjort mig besviken.

Bortom det så har jag byggt ihop en till konsul. Från början så tänkte jag att han skulle vara en saboteur, med all möjlig kontra spionage utrustning, men i efterhand så ser han mest ut som en praevian med en cortex controller. Han får helt enkelt tjänstgöra som alternerande :D

Bild

Med tre tanks på plats så innebär det att jag äntligen kan spela Armored breakthrough ( en rite of war som kräver autocannon predators som compulsory troop choices, och gör sicarians till elites. Men ger alla tanks med 3 HP eller mindre FAST tank type, vilket ärrätt ovärderligt för att ta sig runt kartan)

Jag fick in en första match med min Armored breakthrough lista I helgen, visade sig när jag kom fram att min motspelare även han hade armored breakthrough. Men med ORDENTLIGT fler tanks än mig. samt en typhon. Så det blev en riktigt mäktig tank batalj i en urbombad stadsmiljö.

Jag fick möta en mäktig arme från III:e legionen, som efter långtgående kampanj stridande jämteIron hands hade valt att perfektera deras stridssätt och därmed ägnade sig åt den bepansrade stridens sköhnhet.

Sammanstöten skedde i en urbombad stad där (antar jag) den XX:e legionen lanserade sitt anfall för att ta kontroll över livsviktigt materiell.

Bild

Det blev "onslaught" vilken innebär att du får 1 VP för varje förstörd enhet tur ett, samt att att man placerar ett objektiv vart i motståndarens deployment zon, som är värd 5 poäng i matchens slut. Jag fick placera mina trupper först samt första turen. Som man snabbt ser så har min motståndare bättre med riktigt pansar, flera sicarians, två venators en macharius (som jag har fått respekt för efter den matchen) samt flertalet predators.

Dock så hade jag mer infanteri (vilket faktiskt är en miss av mig, då allt mitt infanteri MÅSTE ha en transport, vilket per definition gör min lista ogiltig, men vi spelade ändå) så mitt enda alternativ var att åka frammåt med allt som kunde ta terräng. Jag hade hgöa förväntningar på mina veteraner med Melta guns i en rhino med multi melta, samt på mina tio autocannon killar (som på tjugo tärningar lyckades rulla 8 ettor och 4 tvåor) speciellt som jag valde tank hunters som mutable tactic.

Bild

fram åkte även min praetor med en livvakts grupp i en land raider. med två chaifists och en powerfist så hade jag höga förväntningar på dem.

I reserv höll jag en sabotör (vars auto pen. med AP2 två tog en hullpoint på flareshielded malcador) och tio veterans med sniper och heavybolter, som i och med sin beväpning var relegerade till att ta sig till ett hörn och hålla hans point med implacable advance.

Bild

Jag hade en hel del tur att i och med terrängen så fick min motståndare fem imobilized results. Och hans Typhon fick TRE ettor. Vilket var det enda sättet mina terminators kunde överleva på efter att ha misslyckats med att döda hans Typhon på första försöket.

Bild

så de försökte igen

Efter att mina terminators lyckades döda hans loW så fortsatte de härja runt i hans sida av planen och tog ut en sicarian och en predator till och min praetor överlevde matchen.

Det var en ovanligt grym strid och trots hans motgångar så kom det hela ned till att han sista predator körde som en galning ner till min sida av planhalvan. Och om inte jag hade lyckats svinga runt min rapier laser destroyer (som med tank hunter, och twin linked, fick rulla om en MASSA) så hade han vunnit på poäng. Överlevande av matchen var, om jag minns rätt.

En heavy support squad
en tom rhino
en predator
en grupp veterans
och min praetor med en livvakt.

Det jag har lärt mig är

* Tank hunter på melta och laser destroyers är VERKLIGEN värt det
* Saboteur kommer att dö, men med melta bombs, en combi melta och hans auto pen så är han ett hot som är svårt att ignorera
* Machine hunters ( +1 på armor penetration results) på melta vets, MED tank hunters var rätt värt det. Tror de kanske skall riktas mot något bättre nästa gång.
* Även i panzer tung lista så är positionering och avskärmning A och O med objectives.
* jag borde skaffa en lord of war.
* dåliga rullningar händer alla, det viktiga är att man kan spela runt det och inte gnälla, som min motståndare gjorde föredömligt.

Hydra dominatus
For the emperor

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Nice! Snyggt målat och grymt kul med en 30K bat rep! :)

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Instämmer! Snygga bräden, snygga modeller och snygga bilder. Awesome!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Nurgle skrev:Instämmer! Snygga bräden, snygga modeller och snygga bilder. Awesome!
+1 !

sefiii

Inlägg av sefiii »

Ismeno skrev:Nice! Snyggt målat och grymt kul med en 30K bat rep! :)

Tack så himla mycket! Det verkar som om att 2017 är the year of heresy för mig. Bra matcher, roliga människor och massa målande

Hydra dominatus
For the emperor

Skriv svar