Rosa Tyranider

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Styranimon
Inlägg: 745
Blev medlem: 10 jan 2011, 17:39

Re: Rosa Tyranider

Inlägg av Styranimon »

Wow, den där Mycetic Sporen kommer bli asball ju! :D
Kul att du "kommer igång" igen. :) Detta är ögongodis!
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Rosa Tyranider

Inlägg av speedfreek »

Jag tycker det är helt sjukt att du utgår från svart spray på det där...

Gogogo!

Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: Rosa Tyranider

Inlägg av Claimh_Solais »

Ser riktigt lovande ut

du har nog Sveriges snyggaste nids du

Användarvisningsbild
The Gretchin
Inlägg: 674
Blev medlem: 19 dec 2010, 11:04

Re: Rosa Tyranider

Inlägg av The Gretchin »

Du måste vara Green Stuffets mästare. *bugar och ber* :wub:
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Rosa Tyranider

Inlägg av HeadWar »

Claimh_Solais skrev:Ser riktigt lovande ut

du har nog Sveriges snyggaste nids armé du

BoBo
Inlägg: 326
Blev medlem: 23 aug 2010, 09:10

Re: Rosa Tyranider

Inlägg av BoBo »

Hej igen!
Tack för kommentarerna :oops: , får massor av pysselenergi att fortsätta nu!
Speedfreak: Gammal vana antar jag....jag skulle troligt grunda svart även om jag skulle måla kritvitt.......knas

Uppdatering: Två tervigoner påbörjade...sågat sönder skalen och breddat dem.....nu vet jag inte riktigt hur jag ska fortsätta dock men det löser sig nog...
Bild
Bild

Mer GS på sporen......har använt 3 paket GS på två kvällar....rätt flitigt tycker jag :)
Bild

Ikväll är det torsdag och målarkväll.......det betyder Trygon, Gaunts o Tyrant.....uppdatering följer
/Peder

Användarvisningsbild
muffin
Inlägg: 563
Blev medlem: 03 dec 2010, 23:06
Ort: Falun

Re: Rosa Tyranider

Inlägg av muffin »

det ser redigt snyggt ut, och jag är nyfiken på dina tervigoner ska bli roligt att följa dom. Din pod börja ta sig ganska mycket nu och den var väldigt snygg du är bra på GS jobb.
becon är ganska roligt.

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: Rosa Tyranider

Inlägg av Seregon »

Får man passa på att tipsa om Gale Force 9's greenstuff som kostar dubbelt så mycket, men har fem gånger så mycket stuff i paketet? Om du kör på GWs vanliga skulle du antagligen spara in rätt mycket pengar på ett byte. :)
http://www.waylandgames.co.uk/Gale-Forc ... _4734.html
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

BoBo
Inlägg: 326
Blev medlem: 23 aug 2010, 09:10

Re: Rosa Tyranider

Inlägg av BoBo »

Tackar!
@seragon: Tackar för tipset! Köpte sådana när de fanns i min "närlivsaffär" här i malmö men det är nog dax att beställa ett par sånna tuber.
Mer jobb på tervigonerna...lite slött här för sporen har tagit mest tid just nu!
Bild
och så mycetic sporen...helt klädd med gs nu dock så ska det på mer på utsidan för att få fram en rolig form! Den ska inte vara stängd som i bilden utan den ska limmas lite öppen med tentakler o grejor!
Bild
...nu när alla tyranid bitzen är framplockade så kunde jag inte låta bli o börja bygga en Doom i plast (passar ju bra till sporen). Warriorkropp med böjd svans och warriorhuvud med mawlock pansar som carapace. Tanken är att alla extra spine delar från trygon kittet ska monteras på ryggen o på huvudet.
Bild
Det var allt för denna gången men det blir mer inna veckan är slut.....
/Peder

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Rosa Tyranider

Inlägg av speedfreek »

BoBo skrev:Tanken är att alla extra spine delar från trygon kittet ska monteras på ryggen o på huvudet.
(img) of DOOM!(/img)
/Peder
Jag tror faktiskt att det kommer bli stört tufft, iaf med alla spröt från Mawlocen.

Skriv svar