Eldar med Harlequinstema

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
benmannen

Re: Eldar med Harlequinstema

Inlägg av benmannen »

Här kommer min lilla Warwalker. Han outflankar och är mitt (joker) ess i ärmen :)

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
Styranimon

Inlägg av Styranimon »

Supersnygg! :)
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

benmannen

Inlägg av benmannen »

Och min första Vyper. De har funkat sisådär, men jag gillar kopplingen till Harlequinslistan från Citadel Journal Venoms... Så två får vara kvar i listan (för tillfället). Jag fick dem av en kompis och jag tror den här vypern hade 3 lager med färg INNAN jag sprejade den och målade den... Så minst 5 lager färg just nu... Det syns :)

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Lite knasig beväpning. Den har en scatter laser under vilket den inte kan och den twinlinkade catapulten lyser med sin frånvaro.

benmannen

Re:

Inlägg av benmannen »

LillePer skrev:Lite knasig beväpning. Den har en scatter laser under vilket den inte kan och den twinlinkade catapulten lyser med sin frånvaro.
Katapulten sitter där den gör som standard under fronten, den syns bara inte på bilderna :)

Jag tycker bara att det där tornet som den har bakom förarhytten normalt sett är så sjukt fult att jag tog bort det och satte Scatterlasern under i Venom stil...

Användarvisningsbild
Olof

Inlägg av Olof »

Typiskt dig att spela ostlistor! Eldar vann dessutom Gamers Weekend i helgen. Illa för dig, du får börja lira hobbits istället.

Fina gubbar!
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Användarvisningsbild
jastor

Inlägg av jastor »

Jag lirar ju inte 40k själv men jag måste säga att det är sjukt snyggt och snyggaste jag sett på länge.

benmannen

Inlägg av benmannen »

Jag har funderat på listan en del. Den känns lite för vanlig, lite för konventionell helt enkelt, så jag ska baka om det hela lite. Jag tappar Harlequintemat något i truppvalen men bibehåller det med konverteringar och modellerande.

Hawk har spelat med en enhet outflankade Striking Scorpions och det verkade kul så jag byggde ihop en lista med 2 stycken liknande enheter. Så de outflankar med en Warwalker i släptåg. Farseern går med Harlequins och är aggressiv, Autarchen knatar runt med lite stormguardians. Rätt ömtålig arme, men det är så jag gillar att spela, och det är en lista för GothCon så jag har skippat de mest ostiga delarna och hoppas på hög komp :)

1750p Eldar 2x Striking Scorpions

HQ

Autarch
Fusion Gun
Scorpion Chainsword

Farseer
Doom
Runes of Warding

Elites

6 Harlequins
5 Harlequins Kiss
Shadowseer

8 Striking Scorpions
Exarch
Scorpions Claw
Shadowstrike
Stalker

Wave Serpent
Twinlinked Scatter Laser
Spiritstones

8 Striking Scorpions
Exarch
Scorpions Claw
Shadowstrike
Stalker

Wave Serpent
Twinlinked Scatter Laser
Spiritstones

Troops

10 Storm Guardians
2 Fusion Guns
Warlock
Singing Spear
Embolden

10 Storm Guardians
2 Fusion Guns
Warlock
Singing Spear
Embolden

10 Guardians
Bright Lance

3 Jetbikes
Shuriken Cannon

3 Jetbikes
Shuriken Cannon

Fast Attack

1 Vyper
Scatterlaser

1 Vyper
Scatterlaser

1 Vyper
Shuriken Cannon

Heavy Support

1 War Walker
2 Scatter Lasers

1 Support Weapons Platform
Shadow Weaver

1 Support Weapons Platform
Shadow Weaver

Army Total 1750

Blom

Inlägg av Blom »

Gillar listan ^^ lagom mycket gubbs och pappers båtar. Guld stjärna för din HQ och heavy sektion:)
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Känns ju som att autarchen borde få powerweapon. Är ändå 5 attacker på charge. 6 om du fixar mandiblasters.

Skriv svar