Muffins målar tråd 0.2
Re: Muffins målar tråd 0.2
Om det bara skulle se platt ut på "målade" områden vore de en sak men den blå dammvippan ser åxå platt ut, antar att du inte är klar med det blå, då resten av gubben ser mycket mer välarbetad ut.
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Nej gubben är klar, det är en färg skala i det blå. kan vara att jag inte fick till redigt med kontrast i dom.
becon är ganska roligt.
kan du inte penselinka lite på det blå så att du får lite linjer, annars är den skitsnygg
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
Själva målningen är det absolut inga fel på, snyggt som vanligt. Däremot blir jag alltid lite tveksam när jag känner mig tvingad att fråga mig "vad är det där tänkt att föreställa?" 
Håller helt med övriga talare.
Allt var tjusigt men det blå känns icke färdigt. Kanske är det kameran? Troligtvis inte då allt annat ser fint ut.
Ska verkligen kabeln vara blå på klon? Välj någon kontrastfärg eller bara en grå/brun/svart-variant.
Gula kablar är alltid sexigt.
Allt var tjusigt men det blå känns icke färdigt. Kanske är det kameran? Troligtvis inte då allt annat ser fint ut.
Ska verkligen kabeln vara blå på klon? Välj någon kontrastfärg eller bara en grå/brun/svart-variant.
Gula kablar är alltid sexigt.
tycker det är ganska roligt att man får väldigt mycket respons varje gång man postar något. Det blåa på tankbusters är inte genom arbetat på grund av att jag inte hade tid, allt 8 är målade på en dag. och jag valde att länga ner tiden på deras puffra för dom var vitta och tycker dom behöver mer jobb. sen om man ska ta warbossen så har det blåa vit i sig så det försviner lite gran i bilden med man kan se det lite gran på vipan som hänger i luften.
jag kan även säga att detta var ett expriment från min sida att måla blåt med mycket vit, det blev inte 100% super men när man kollar live så ser det ganska ok ut. jag hade nog valt att jobba med svart eller lilla i det blå nu efter åt, brunt hade blivigt en trevlig mörk färg till det. och det lilla funkar bra då det blir två kalla färger som skallar ner sig.
kan även säga att tank busters gick på 80kr/st så vad man fick i timmen är inte så mycket, jag förösker måla för vad man bettalar. warbossen gick på 120kr så tar man det på två timmar så får man så blir det 60kr.
Det man ska tänka på är att detta är det enda som jag drar in pengar på just nu, och jag sitter och jobbar med några andra projekt med. så tiden är inte min kompis alla gånger. det tar tid att jobba fram en bra teknik inom speed paint som gör att det ser bra ut, detta är för övrigt min TT standard.
men jag har tagit till mig av er kritek och jag tackar för detta, även om det inte är en klapp på axelen så var det motiverande.
sen så vill jag även informera att jag har fått i uppdrag av en butik att hjälpa två ungdomar med autism och astberger, jag ska genom målning hjälpa dom med att få mer focus och även få dom att komma ut från sina skall. jag kommer att skriva mer om detta, sitter och jobbar med en blogg där man kan följa deras fram steg. så jag sitter och målar,skriver kurss matrial och jobbar med lite websaker (ni ser att tiden bara riner iväg, kan inte sitta hemma och softa nej
)
kommer lite wip bilder på lite termisar jag jobbar, så det är bara att ladda upp.
peace muffin
jag kan även säga att detta var ett expriment från min sida att måla blåt med mycket vit, det blev inte 100% super men när man kollar live så ser det ganska ok ut. jag hade nog valt att jobba med svart eller lilla i det blå nu efter åt, brunt hade blivigt en trevlig mörk färg till det. och det lilla funkar bra då det blir två kalla färger som skallar ner sig.
kan även säga att tank busters gick på 80kr/st så vad man fick i timmen är inte så mycket, jag förösker måla för vad man bettalar. warbossen gick på 120kr så tar man det på två timmar så får man så blir det 60kr.
Det man ska tänka på är att detta är det enda som jag drar in pengar på just nu, och jag sitter och jobbar med några andra projekt med. så tiden är inte min kompis alla gånger. det tar tid att jobba fram en bra teknik inom speed paint som gör att det ser bra ut, detta är för övrigt min TT standard.
men jag har tagit till mig av er kritek och jag tackar för detta, även om det inte är en klapp på axelen så var det motiverande.
sen så vill jag även informera att jag har fått i uppdrag av en butik att hjälpa två ungdomar med autism och astberger, jag ska genom målning hjälpa dom med att få mer focus och även få dom att komma ut från sina skall. jag kommer att skriva mer om detta, sitter och jobbar med en blogg där man kan följa deras fram steg. så jag sitter och målar,skriver kurss matrial och jobbar med lite websaker (ni ser att tiden bara riner iväg, kan inte sitta hemma och softa nej
kommer lite wip bilder på lite termisar jag jobbar, så det är bara att ladda upp.
peace muffin
becon är ganska roligt.
Då var man klar med lite terminators, jag blev ganska nöjd med den brända metalen. Dom ser ganska så bra ut när alla fem står med varandra och typhus i mitten. Mer av dom här killarna kommer man att se till sommaren.
enjoy muffin
enjoy muffin
- Bilagor
-
- terminator1.jpg
- (576.34 KiB) Nerladdad 192 gånger
-
- terminator2.jpg
- (524.91 KiB) Nerladdad 192 gånger
becon är ganska roligt.
Var ett tag sen man måla en marine, och se här blev den. Tanken är att det ska vara en medusa marine men jag glömde helt bort att måla huvet vit. jag kom på det efter att jag börja bli ganska klar och tänkte att någon är inte rätt ding sa det. men så blev den iaf kommer att ha med din i the fang i sthlm om någon vecka. även mitt första föröska att måla på blod.
- Bilagor
-
- marine.jpg (558.98 KiB) Visad 1352 gånger
becon är ganska roligt.
Att du har samma färger på rippern och SM gör att rippern ser ut som ett husdjur, speciellt som den inte direkt har en aggresiv hållning.
En bild säger mer än 1000 kaniner
- speedfreek