Rödes tråd...

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Röde

Re: The Emperor protects...

Inlägg av Röde »

Elevatorlake skrev:
Röde skrev:Visade var skåpet inte ska stå på DefCon...

Nu har jag räknat på vad jag borde spelat om jag bara haft en Dragoon färdigmålad. Nu ska jag måla en Dragoon och någon extra Vanguards utan Plasma...
Dog den för lätt eller vad var listans tillkortakommanden?
Jag utnyttjade inte enheterna som jag är lite ovan vid att spela. Sen måste jag säga att mina match ups inte var optimala utifrån det.

Första matchen spelade jag mot Stefans DE. Massa båtar och jollar. Han vann på räckvidd och rutin med val av mål.

Andra matchen var mot Lampéns Grey Knight stjärna med trippel Dread Knight torrent flamer hoppjärkor. Som alla vet är Skitarii allergiska mot sånt. Gjorde bort mig stort i valet av vilka enheter jag nominerade i search and destroy.

Tredje matchen var mot en allians av Ultra marines och Ravenwing. Massa bikekaraktärer med tokjink med reroll, invis, shield eternal och så Gravcentar. Han slog fram infiltrate traiten. Jag var lite trött så dags och var ingen superstrateg.

Fjärde matchen var mot Nordbackens massa Warbosses på bikes och bikers med killen som heter znark någonting, fast på slutet. Tankbustas times tre i bilar och lite koptas och bös. Jag spelade alldeles för defensivt och gav bort matchen genom att fega.

Femte matchen var mot Kosh och hans fyra Flyrants som inte missade ett grounding test. De fick ta ett gäng... Eskalerande objektiv. Han fick dra många hela tiden och jag tappade tidigt och sen var det brant uppförsluta. Åter igen var toughness tre killarna en svag länk i kedjan.

Jag lärde mig en del hur som helst.

Har som sagt räknat på en War Convocation inom Easy komp 1. Ska bli spännande att se skillnaden nu när jag tränat med betydligt svagare listor sen i höstas.

Ska också räkna på om min lista till Tokspelen fortfarande går igenom Swe komp eftersom den ändrats sedan jag räknade sist och anmälde mig.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Tråkigt på hårt motstånd men man lär sig alltid nåt. Sen har du ju en sjukt snygg arme men det gör ju alltid lite ont i hjärtat när de dör de små liven :/

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Hoppas på bättre resultat på Tokspelen helt enkelt. Får dumpa lite Omnisphex för att få till listan men det ska nog funka...

Jesper77

Inlägg av Jesper77 »

Desto mer du spelar dom desto bättre kommer du ju bli. Svårt att ställa om tänkandet när man ska spela en ny armé, iaf för mig :/

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Jesper77 skrev:Desto mer du spelar dom desto bättre kommer du ju bli. Svårt att ställa om tänkandet när man ska spela en ny armé, iaf för mig :/
Jo visst. Har haft blandade resultat med snarlika listor. De är skojiga och rätt balanserade. Problemet är att jag inte har modeller färdiga för att matcha kompen alltid. Ska måla mer så jag kan variera mera. Senast hade jag som sagt huvudet under armen stundvis.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Då har jag börjat montera en Dragoon och fixa till 8st 60mm och 1st 32mm bas. Det ska bli 3 nya Breachers, 3 nya Destroyers och en Robot Maniple.

Användarvisningsbild
Röde

Re: Rödes tråd...

Inlägg av Röde »

Nu har jag en riktig AdMech-svacka. Jag har ställt i dragonen i skåpet och börjat skissa på lite Tau. Klurigt att få till en lista utan att behöva köpa väldigt mycket mer grejer. Men här ska byggas lite i taget och först siktar jag på en zonen - lista alt. bara måla det som känns roligast. Idé på färgschema har jag värkt fram. Då jag är relativt säker på att färgschemat kommer funka på större modeller så är det väl bara att sätta igång och testa på något litet...

Och så döpte jag om tråden...

Jesper77

Inlägg av Jesper77 »

Hoppas du hittar inspirationen snart igen men samtidigt kul att kanske få följa ett nytt projekt :)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Suffer not the alien to live! ;)

Vad blir det för tema på dina tau, byggs de för spel på kul eller för att detronisera Tröger som etta på rankingen? :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Elevatorlake skrev:Suffer not the alien to live! ;)

Vad blir det för tema på dina tau, byggs de för spel på kul eller för att detronisera Tröger som etta på rankingen? :)
Nä jag bygger och målar det jag har lust med. Jag har inga ambitioner att plocka rankingpoäng. Det är ingen drivkraft för mig överhuvudtaget.

Jag kommer blanda och ge beträffande units. Färgsättningen kommer bli öken-temad. Jag skulle vilja få till lite samurai-feel med lite ryggbanér här och var, men de växer tydligen inte på träd.

Skriv svar