Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Ismeno

Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av Ismeno »

Elevatorlake skrev:
Ismeno skrev:Mmmmmm.......Mr.Color. Funkat det fint?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Som sagt, lite tidigt att säga än tror jag men de är sköna att jobba med. Lite slabbigare än vanligt men de smälter ju ihop av sig själva, akryl måste man ju blenda och hålla på, de här verkar göra det lite mer av sig själva. Nu använde jag ju i och för sig brunfärger som låg väldigt nära varandra så det kanske inte var världens bästa exempel, ska bi spännande att prova det blåa sedan.
Jepp, det är en av de fiffiga grejorna med lackfärgerna. Ska bli kul att följa ditt projekt.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Målade klart det bruna och provade lägga lite blått. Glömde blanda i matt medium i det blåa så det blev väldigt blankt :)

Bild

Bild
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Perfect!
Det gör inget, snarare tvärt om imho. Lägg på en oljewash sedan så får du effekten av blank metall som blivit smutsig.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Ismeno skrev:Perfect!
Det gör inget, snarare tvärt om imho. Lägg på en oljewash sedan så får du effekten av blank metall som blivit smutsig.
Tackar!

Fick det tipset av Lincoln Wright också, han sa att det bara är bra att ha glossiga grundfärger för då slipper man lägga klarlack innan vädringen. Det hade jag inte tänkt på tidigare :)

Ska bli spännande att prova metallicfärger över de mekaniska delarna också men på förhand tror jag kontrasten mellan brunt och metall kan bli lite för står. Men det återstår att se :)

Faktiskt roligt att kleta på med lackfärgerna men det är ju lite mer omständigt med lösningsmedlen och ångorna. Dock får man väl upp lite mer effektivitet när man får in vanan.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Elevatorlake skrev:
Ismeno skrev:Perfect!
Tackar!

Fick det tipset av Lincoln Wright också, han sa att det bara är bra att ha glossiga grundfärger för då slipper man lägga klarlack innan vädringen. Det hade jag inte tänkt på tidigare :)

Ska bli spännande att prova metallicfärger över de mekaniska delarna också men på förhand tror jag kontrasten mellan brunt och metall kan bli lite för står. Men det återstår att se :)

Faktiskt roligt att kleta på med lackfärgerna men det är ju lite mer omständigt med lösningsmedlen och ångorna. Dock får man väl upp lite mer effektivitet när man får in vanan.
Lincoln är da man! Supertrevlig och hjälpsam.
För stora kontraster kan bli knas, men samtidigt kan det vara bra att "överdriva" lite i målningen, då vädringen "drar ihop" allt igen. Bara att experimentera. :)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Fortsatte lite ikväll med metallfärger och mer blått. Den blåa kändes hemsk att måla med ikväll, dålig täckning men ändå tjock. Den blev dock rätt bra när den torkade, i alla fall lika bra som igår så jag är rätt nöjd ändå. Jag använde två metallicfärger men de blendade inte så bra så i slutänden målade jag över nästan allt med den mörkare färgen igen.

Bild

Bild

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Såhär blev resultatet efter gårdagen och dagens målande. Och typ hela förra veckans experimenterande för att få till guldfärgen :)

De är ganska mycket mörkare i verkligheten, svårt att fota guld med iphone och skrivbordslampa verkar det som.

Hoppas på att få hem min caladius vilken dag som helst och sedan kommer väl förra veckans releaser om en dryg vecka.

Bild

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Ser riktigt bra ut det där!

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Tackar :)

Nu är första basad också. Jag blev nöjd med hur basen blev och jag har velat prova marsbasningen ett tag så det får bli sådana till mina custodes.

Bild

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Nu är första enheten custodes helt klara vilket passar bra eftersom jag äntligen fick hem min caladius idag, då kan jag börja med den imorgon :)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Skriv svar