Evolving from mediocracy...

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Evolving from mediocracy...

Inlägg av L3go »

Kaptenen skrev:(Sorry för trådkap L3go)
Fluff och humor har alltid en plats i min tråd..
:lol: :lol:
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Evolving from mediocracy...

Inlägg av L3go »

Ojdå.. Det var visst ett tag sen sist. :roll:
Jag har haft mycket att göra på jobbet, och jag har nog behövt ta en liten paus från målandet några dagar. Nu är färgerna framplockade igen i alla fall. :)

Till dess att jag har något att visa:

Jag är lite av en modellbyggare i grunden.. Byggandet av modeller har alltid varit den roligaste delen av hobbyn för mig, även om målandet tar in på försprånget.
"A long time ago, in a galaxy far, far away köpte jag en låda som hamnade någonstans i högen med saker "jag tar tag i någon gång.." Igår hittade jag lådan och kunde inte låta bli att andas in lite superlim ångor..

ta-da (ps. roffat åt mig en digital-kamera.. jippi! :D nu ska jag bara lära mig hantera den)

Bild


En annan sak som håller mig ifrån målandet just nu är beslutsångesten om VAD jag ska måla.. Bike-killarna är så gott som klara, så vad ta tag i härnäst. Det lockar en del att måla upp mina Khorne-Marines och Berzerkers till GG2.. Alternativt så har jag sjuukt mycket scouts, som jag kan snygga till, även om det blir svårt att få upp dem till 1500 poäng. Jag får klura på den ett tag till..

Något som inte alls har med målning att göra, men... Jag har även märkt att jag har svårt att lägga ifrån mig boket "Siege of Castellax". Galet ball story.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Evolving from mediocracy...

Inlägg av L3go »

Woo-hoo..

Efter en lång arbetsdag är ett paket från Bitzbox precis vad jag vill se..

Bild

då blir det lite gjort ikväll.. :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2401
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Evolving from mediocracy...

Inlägg av Kaptenen »

Hårda paket som rasslar är fortfarande de roligaste att få! :D

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Evolving from mediocracy...

Inlägg av L3go »

Kaptenen skrev:Hårda paket som rasslar är fortfarande de roligaste att få! :D
How right you are.. Jag blev så glad att jag beställde lite extra bits från ebay, och i farten blev det ett Blood Angels-codex från Alphaspel också. :D

Jag satt och kladdade några timmar.. Magnetade en sköld.. Snickrade på en lite bling-bling-front till Kaptenens cykel.. Alltså, min kapten.. inte "Kaptenen" ;)

Bild

Fan, det här var för kul... Så vi målar lite till.. Highlight:a vitt var inte det enklaste :/ Vet inte vad jag tycker..

Bild

Han har även fått lite highlights på cykeln, men nu har photobucket bråkat med mig nog för idag.. fler bilder, och mer finlir på mister bossman imorgon.

Shit va kul det var att måla igen.. :D Björn is a happy panda..
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Evolving from mediocracy...

Inlägg av Serpent »

Vitt är en jobbig färg, eftersom det är avsaknad av just färg... Jag målar Terminators med vita hjälmar just nu och använder följande recept på svart grundspray:
Russ Grey (blågrå)
Vallejo Ghost Grey (lämnar lite skuggor av Russ Grey)
Highlights på kanterna med Vallejos vita.

Ska se om jag kan ladda upp bilder ikväll för att visa hur jag menar. :)

Gillar din röda nyans. Du behöver kanske jobba lite på att få ögon och andra detaljer "innanför linjerna", men det kommer med tålamod och smalare penslar.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Evolving from mediocracy...

Inlägg av L3go »

Serpent skrev:Vitt är en jobbig färg, eftersom det är avsaknad av just färg... Jag målar Terminators med vita hjälmar just nu och använder följande recept på svart grundspray:
Russ Grey (blågrå)
Vallejo Ghost Grey (lämnar lite skuggor av Russ Grey)
Highlights på kanterna med Vallejos vita.

Ska se om jag kan ladda upp bilder ikväll för att visa hur jag menar. :)
Bilder är ytterst välkomna.

Serpent skrev: Du behöver kanske jobba lite på att få ögon och andra detaljer "innanför linjerna", men det kommer med tålamod och smalare penslar.
Jotack, nu när jag gör mer än färglägger har jag märkt att tålamod är något jag behöver arbeta med. :) men framför allt skulle jag säga penselvård. Mina penslar ser ut som skit, och det känns inte som att de är gamla nog att göra det. Jag tycker att jag är noggrann med att inte doppa hela penseln i färgen och att tvätta dem ordentligt.

Är det någon målningsräv som har något tips?
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Evolving from mediocracy...

Inlägg av Naz87 »

Masters brushcleaner

En pensel tvål som finns på mattonbutiken.se

Används både till tvätt och "balsamering" av penslarna.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Evolving from mediocracy...

Inlägg av Katarsis »

Angående att måla vitt så kan man spraya dessa vitt separat om det handlar om delar som inte måste limmas på modellen från början, t.ex. huvuden. Efter det kan man t.ex. washa dem och sedan enkelt highlighta. Jag brukar washa med typ en del färg (typ fortress gry i detta fallet) och 5 delar vatten (eller en matte medium-mix om man har det).
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Evolving from mediocracy...

Inlägg av Flogger »

Måla vitt är väldigt enkelt så länge du inte har en svart basecoat, då blir det lite krångligare. Har du inte en svart basecoat utan en ljusare som vit eller grå blir det enklare.

1. Washa den ljusa färgen i Nuln Oil så du får lite skuggor.
2. Basecoat/highlight med Ceramite White (nedvattnad, den är sjukt tjock).
3. Färdigt.

Ceramite White är en gudagåva till de som vill måla vitt.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar