Hive Fleet Dungeness
Re: Hive Fleet Dungeness
(Se gubben på föregående sida)
Här är balken förresten.
Vet inte riktigt hur man skall tänka för att få det snyggt. En annan sak är att jag nog egentligen inte tycker att det passar med det brun/orangea med resten av modellen, utan att det är bättre att behålla basen i grått, möjligen då med (rostfri) metall. Det färglösa gör sig bättre som en sorts bakgrund till den relativt färgglada gubben. Men det är ju kul att prova lite för att lära sig nytt.
Här är balken förresten.
Vet inte riktigt hur man skall tänka för att få det snyggt. En annan sak är att jag nog egentligen inte tycker att det passar med det brun/orangea med resten av modellen, utan att det är bättre att behålla basen i grått, möjligen då med (rostfri) metall. Det färglösa gör sig bättre som en sorts bakgrund till den relativt färgglada gubben. Men det är ju kul att prova lite för att lära sig nytt.
Den hoppande Warriorn är nu klar tillsammans med allt det sista till Gamers' Weekend. Trygon Prime-delarna får nog vänta lite för det var skönt att vara färdig med en kväll till godo för en gångs skull.
Fick en Hive Crone i födelsedagspresent av mina kära vänner som dessutom tyckte att den skulle målas upp till Flabbergast. Här är den tillsammans med sina 4 "tentaclid counters". Mycket trevlig modell måste jag säga. Ångrar bara nu i efterhand att jag inte jag inte gav den lite vinkel för en lite mer "dynamisk pose". Jaja... 
Tack igen, Elias och Olof!

Tack igen, Elias och Olof!

Snyggt!
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com
-
jockelinde
- Kontakt:
+1Olof skrev:Snyggt!
- bolterochkniv
fint! tror att grounding-testen kommer gå bättre nu när den är färdigmålad 
Elias Österlund
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
Alla vet vi att man rullar bättre med färdigmålade modeller.bolterochkniv skrev:fint! tror att grounding-testen kommer gå bättre nu när den är färdigmålad
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Mycket snyggt!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk