Hive Fleet Dungeness

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: Hive Fleet Dungeness

Inlägg av frigobben »

(Se gubben på föregående sida)

Här är balken förresten.
_MG_6474.jpg
_MG_6474.jpg (242.02 KiB) Visad 2027 gånger
Vet inte riktigt hur man skall tänka för att få det snyggt. En annan sak är att jag nog egentligen inte tycker att det passar med det brun/orangea med resten av modellen, utan att det är bättre att behålla basen i grått, möjligen då med (rostfri) metall. Det färglösa gör sig bättre som en sorts bakgrund till den relativt färgglada gubben. Men det är ju kul att prova lite för att lära sig nytt.

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: Hive Fleet Dungeness

Inlägg av frigobben »

Den hoppande Warriorn är nu klar tillsammans med allt det sista till Gamers' Weekend. Trygon Prime-delarna får nog vänta lite för det var skönt att vara färdig med en kväll till godo för en gångs skull.
_MG_6482.jpg
_MG_6482.jpg (157.25 KiB) Visad 1981 gånger

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Hive Fleet Dungeness

Inlägg av Ismeno »

Läckert!

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: Hive Fleet Dungeness

Inlägg av frigobben »

Fick en Hive Crone i födelsedagspresent av mina kära vänner som dessutom tyckte att den skulle målas upp till Flabbergast. Här är den tillsammans med sina 4 "tentaclid counters". Mycket trevlig modell måste jag säga. Ångrar bara nu i efterhand att jag inte jag inte gav den lite vinkel för en lite mer "dynamisk pose". Jaja... :)

Tack igen, Elias och Olof!

Bild

Användarvisningsbild
Olof
Inlägg: 829
Blev medlem: 24 okt 2008, 15:01

Re: Hive Fleet Dungeness

Inlägg av Olof »

Snyggt!
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

jockelinde
Inlägg: 188
Blev medlem: 02 feb 2010, 19:27
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Hive Fleet Dungeness

Inlägg av jockelinde »

Olof skrev:Snyggt!
+1

Användarvisningsbild
bolterochkniv
Inlägg: 591
Blev medlem: 03 sep 2011, 16:17

Re: Hive Fleet Dungeness

Inlägg av bolterochkniv »

fint! tror att grounding-testen kommer gå bättre nu när den är färdigmålad ;)
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Hive Fleet Dungeness

Inlägg av Röde »

Gillar färgvalet!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Hive Fleet Dungeness

Inlägg av L3go »

bolterochkniv skrev:fint! tror att grounding-testen kommer gå bättre nu när den är färdigmålad ;)
Alla vet vi att man rullar bättre med färdigmålade modeller. :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: Hive Fleet Dungeness

Inlägg av Ismeno »

Mycket snyggt!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Skriv svar