Elevatorlake skrev:Sweet, ser ju ut som ett 3D-fotografi med ramen runt basen sådär
Glad jag blir för det var tanken! Kul att nån mer ser vad man tänkt.
Basen är lite stor så kommer nog lägga till mer prylar och/eller nåt litet fordon. Ett "litet" projekt blev så mycket mer.....
Elevatorlake skrev:Sweet, ser ju ut som ett 3D-fotografi med ramen runt basen sådär
Basen är lite stor så kommer nog lägga till mer prylar och/eller nåt litet fordon. Ett "litet" projekt blev så mycket mer.....
Blir det nästan inte alltid så?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Blir det nästan inte alltid så?
Jojomensan!
Fortsätter med Knekten. Tröttnade på de jämrans AK-washerna. De är fiffiga, men det blir inte lika bra. Så fram med oljefärgerna då. Nice. Note to self; do not cut corners. Har lagt på oljewash och torkat av. Nu ska det torka ett par dar och sedan ska det fixas till. Limmade på huvud och axlar. Ska gå på benen med grundfärger så länge.
Blir grymt snygg med det gråa "skelettet" istället för att ha det metallfärgat ut. Den där gråfärgen ger verkligen en snygg kontrast mot pansaret utan att vara för dominant.
Jag hittade förresten den här snubben på youtube som penselmålar med mr color. Första gången jag sett det. Är det typ så du gör också?
Ismeno skrev:Tack!
Lincoln Wright, "Paint on plastic" på FB. Grymt duktig.
Jo, det är så jag går tillväga oxå.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Finns ju onekligen mycket inspiration inom gunpla också även om deras mecha inte är 100% min smak.
Absolut.
Håller med, är inte förtjust i stilen, men man kan alltid få idéer till sina egna alster. Har du tänkt gå loss på lackfärger alltså?
Gå loss är nog att överskatta det en aning Jag gillar att prova olika tekniker och blev inspirerad av dina och hans alster så jag beställde ett tiotal färger (och köpte en andningsmask på clas ohlson ) och tänkte prova på en modell för skoj skull.
Risken att jag skulle börja penselmåla warlorden är nog liten
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets