En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Kaptenen »

Nurgle skrev:
stormshaft skrev:Det var jäkligt tjusig ärgad koppar du fått till. Får man fråga om hela receptet?
Tacketack :) Jorå, det finns längre upp på denna sidan. Plus att jag la till APs true copper som näst sista drybrush.

Sen finns även Elevatorlakes förslag som är väsentligt snabbare.

Edit: inser att jag gjorde lite annorlunda, så här kommer det fullständiga receptet:

Primat svart med army painter spray. Drybrush med GWs warlock bronze sen army painter weapon bronze.

Därefter GWs oxid wash - täcker allt men ser till att köra väldigt tunt på stora ytor samt tömma ur jättepölarna i alla hörn & skrevor med torr pensel - och återigen drybrush när det torkat med warlock bronze, true copper & en sista highlight med weapon bronze. Tömmer borsten rejält för att inte få färgstreck, vilket gör det tidsödande med så mycket yta som terräng har.
De enda diskussionerna om recept och att byta recept som jag gillar att läsa.... :wub:

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Kaptenen skrev:De enda diskussionerna om recept och att byta recept som jag gillar att läsa.... :wub:
Hehe.
Jag har försökt förklara att det är därför jag är så ointresserad av att laga mat hemma men det blev inte någon bra diskussion :)

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Tyckte det vore najse med en faktisk färgkarta nu när de är så fint sorterade så mejlade Army Painter som skickade över en storbild.

Bild

Skrev ut på A3 och plastade in på jobbet.
Så kan jag ha den som underlägg på målarstationen.

Edit: kanske ska tillägga att alla hobbybilder från bilen sker i stillastående tillstånd. Eller i vart fall inte på annat än motorväg där det går bra att styra med knät.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Börjat putsa på Vindicare Assassin

Bild

Och här är hela familjen assassins WIP samlade:

Bild

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Najs!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Läckert familjefoto!
Blir sugen på att skaffa dem bara för att måla! :D

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Gört! Roliga modeller att måla. Kanske du kan modellera dem som Tyranidinfesterade :)

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Hemma och vabbar med största killen.

Han behövde lite avbrott från TVn och ville testa nya spelmattan så vi dukade upp för slagfält.

Bild

Lite lurig kurragömma från hans sida gav honom första skottläge och han lyckades med konststycket att spränga Rhinon och sedan förblinda både Helbrute och Plague marines.

Bild

En tafflig charge från Helbruten tog bort ett HP från granater (?!?) och sedan stöp den i backen av en meltabomb.

Sen gick det fort utför...

Bild

Lite väl hård motstånd även för en ubertuff Plague marine som vek ner sig inför Siege drill i ansiktet. Ploff!

Dagens mattelektion / pappamys avbockad :)

Iambroborn

Inlägg av Iambroborn »

Längtar tills min lillkille kan inskolas i nördarnas ädla konst. Eller bara att han slutar skrika 12h av dygnet och skita de resterande 12h....

Sjukt fin matta!:)

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Iambroborn skrev:Längtar tills min lillkille kan inskolas i nördarnas ädla konst. Eller bara att han slutar skrika 12h av dygnet och skita de resterande 12h....

Sjukt fin matta!:)
Tackar :)

De första åren är sjukt tuffa. Navy seals helvetesvecka? Prova baby screams helvetesår. Man slutar ju funka utan sömn och till slut står man bara o gungar med ett skrikande knytte trots att det inte fungerat de senaste två veckorna.

Men hav förtröstan - det blir bättre. Snart ser du tillbaka på spädbarnsåren med ett gyllene skimmer.

Och till de som säger "små barn, små bekymmer. Stora barn, stora bekymmer":

Sluta döp dina barn till y-namn och håll klaffen!

Skriv svar