FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Leffegnu
Inlägg: 562
Blev medlem: 22 feb 2015, 19:40
Ort: Växjö

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av Leffegnu »

Verkligen en stilig modell <3

Nu vill en se lite färg på den! :D
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av Elevatorlake »

benmannen skrev:
Elevatorlake skrev:Grym modell! Finns mycket gott från fw till eldar :)
Ja, de har fått en massa kärlek från FW. Det är nån där på hög position som spelar dem själv helt klart :)
Hjälper väl också att de varit med väldigt länge? :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Saccan
Inlägg: 21
Blev medlem: 20 dec 2015, 14:35

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av Saccan »

Fetdiggar pirat-smutsen på falconen... Får mina pirater att se ut som craftworld eldars :-)

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

Det har stått stilla lite med Corsairsen, men nu visar det sig att man får spela med dem på DefCon 2017. Myyyycket intressant, de är dock hårt kompstraffade. Lika hårt som Eldar i Tier A för er som är insatta. De borde nog vara Tier B... De är långt från lika hårda som Eldar. De har lite ostiga enheter men borde nog inte vara A trots det.

Jag kanske kan hinna måla upp hela armén tills 7 januari om jag ger järnet. Får se, det kommer bli tufft att spela dem som Tier A arme och det avskräcker lite.

Nu börjar färgschemat sätta sig lite. De var för färgglada förut så jag har tonat ner det lite med att måla större partier mörkgråa. Det går fort att måla dem då också :) Så det här var ett test för att se hur det blev och jag gillar det. Pilotglasrutan betsade jag grön, vilket blev fint ihop med Splintervapnens gröna färg här och där på fordonet.

Det här är alltså mina light-närstridskillars Venom, bestyckad med två Splinter Cannons och lite crew med änterhake.

Bild

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

En till Vyper snabbt uppmålad. Det är min lilla mygga med en Dark Lance och twinlinkad Splinter Rifle.

45p för en liten snabb skimmer. Helt utan andra uppgraderingar förutom vapnen nämnda ovan.

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

Första infanterienheten klar! Det är en liten Troop Reaverenhet, 5 killar med 2 Blasters. De kommer åka i en Venom.

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av Ismeno »

Stiligt!

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

En till enhet är klar. Det här är min lilla elitnärstridsenhet... Corsair Voidstorm Band. Det är i princip en enhet med bara Sergeanter. Den kan knappt ta sig an en 5a tacticals... Men de kommer försöka. De har en Fusion Gun och två Power Weapons med sig. Och deepar in via en Venom.

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves


benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

Japp! Det är najs.

Men jag önskar att jag hade fler jet packs att bygga killar med. Insåg just hur snabba de blir om de deepar in:

En enhet deepar in. De skjuter på något inom 12". Sen får de Corsairhoppa 6+1D6". Och sen dessutom Jetpackhoppa sin Thrust move på 2D6"! De flyger över plan :)
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Skriv svar