Rosa Tyranider
- Styranimon
- Inlägg: 745
- Blev medlem: 10 jan 2011, 17:39
Re: Rosa Tyranider
Sjukt nice Doom!
Det verkade ju gå snabbare att göra Trygon-versionen av Tervigon verkade det som
Och undrar samma sak som en av föregående talare(skrivare); hur lång tid tog det egentligen att skulptera hjärnan?
Det verkade ju gå snabbare att göra Trygon-versionen av Tervigon verkade det som
Och undrar samma sak som en av föregående talare(skrivare); hur lång tid tog det egentligen att skulptera hjärnan?
Re: Rosa Tyranider
jag har sett ett par snygga framfötter till en tyrannofex som använde sig av stora delen på crushing claws som en slags velociraptor-tå som jag gillade rätt rejält. tror den hade två av "tummen" från crushing claws, en på var sida om stora tån. den var dock inte primärt balanserad på dessa fötter.
Ja' än't bittä'!
Re: Rosa Tyranider
Tackar!
Totalt sett har jag nog lagt ner c:a 4-5 timmar på bygget varav hälften gick till att skulptera hjärn delen (måste erkänna att det gått förvånansvärt snabbt att bygga den).
@Halvar: Framdelen på en crushing claw låter helt galet! Har du nån bild på det?
/Peder
Totalt sett har jag nog lagt ner c:a 4-5 timmar på bygget varav hälften gick till att skulptera hjärn delen (måste erkänna att det gått förvånansvärt snabbt att bygga den).
@Halvar: Framdelen på en crushing claw låter helt galet! Har du nån bild på det?
/Peder
Re: Rosa Tyranider
Jag kan leta lite. Var på thetyranidhive.proboards.com vet jag.
hittar den inte, men den var lik den här (fast mycket snyggare målad) men med främre fötterna med tåna framåt istället för bakåt.
http://www.warseer.com/forums/showthrea ... 74&page=25
hittat en till som jag glömt. mycket mer lik den i mitt huvud men inte riktigt. men med dina überskills med grönsak så du borde kunna göra mycket bättre "häl"
http://thetyranidhive.proboards.com/ind ... read=29236
hittar den inte, men den var lik den här (fast mycket snyggare målad) men med främre fötterna med tåna framåt istället för bakåt.
http://www.warseer.com/forums/showthrea ... 74&page=25
hittat en till som jag glömt. mycket mer lik den i mitt huvud men inte riktigt. men med dina überskills med grönsak så du borde kunna göra mycket bättre "häl"
http://thetyranidhive.proboards.com/ind ... read=29236
Ja' än't bittä'!
Re: Rosa Tyranider
Den såg riktigt flummig ut! Jag gillade det han hade gjort som en alternativ klo.......funkar det inte som fot kanske man kan ha det som just klo istället.....
Tack för länken!
Tack för länken!
Re: Rosa Tyranider
Uppdatering!
Doom har fått en ny svans o jag tycker den blev mycket bättre nu! Tack för tipset om svansen.....limmade på spröt på huvudet men det blev bara pankaka så de åkte av igen.

Mycetic spore limmad! Insidan ska kompleteras med mun och tentakler sen är den klar!


Tervigonerna tuffar på! Den första ska spy upp en gaunt och den andra ska inte.....mitt greenstuff är slut nu igen så jag måste köpa mer idag!


Ideér eller tankar?
/Peder
Doom har fått en ny svans o jag tycker den blev mycket bättre nu! Tack för tipset om svansen.....limmade på spröt på huvudet men det blev bara pankaka så de åkte av igen.

Mycetic spore limmad! Insidan ska kompleteras med mun och tentakler sen är den klar!


Tervigonerna tuffar på! Den första ska spy upp en gaunt och den andra ska inte.....mitt greenstuff är slut nu igen så jag måste köpa mer idag!


Ideér eller tankar?
/Peder
Re: Rosa Tyranider
Doomen är kunglig, svansen är asbra! Och snor-sporen blev verkligen läskig. Tervigonerna ser vederbörligen stora och jobbiga ut. (Men jag tycker fortfarande att Termagaunterna ska komma ur bakdelen på den...)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Re: Rosa Tyranider
Lite större fötter skulle jag nog vilja se på Tyrannofexarna större hovar? annars ser det bra ut tycker iof svansen ser lite knas ut på första bilden men det kan bero på kameravinkeln
Sporen är klockren lätt snyggaste grennstuffandet av en sån jag sett!
Doomen blev kalasbra!
Sporen är klockren lätt snyggaste grennstuffandet av en sån jag sett!
Doomen blev kalasbra!
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Re: Rosa Tyranider
Osten: det är inte Tyrannofexar. Det är Megamorsor... 
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...