Muffins målar tråd 0.2

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: Muffins målar tråd 0.2

Inlägg av lurräven »

Vad är det färgglada på chariotsens bas? Kan itne sätta fingret på det men jag tycker det ser mysigt ut.

Användarvisningsbild
muffin
Inlägg: 563
Blev medlem: 03 dec 2010, 23:06
Ort: Falun

Re: Muffins målar tråd 0.2

Inlägg av muffin »

jag har gjort små platta stenar under den som jag har målat med olika wash färger. där efter så har jag måla upp med turkost,grönt,orange och lilla för att ge dom glöd. tanken är att det ska vara magiska stenar som lysser upp skogen medans dom rider fram. typ som alla saker som börja lyssa i skogen i Avatar filem något i den stillen har jag tänkt.
becon är ganska roligt.

Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: Muffins målar tråd 0.2

Inlägg av Claimh_Solais »

Känner en hat-kärlek mot stenarna på basen :lol:

Dom ser helt konstiga ut passar inte in egentligen , men ändå är det något visst med dom och man kan liksom inte sluta att titta på dom och tycka dom är
rätt söta och magiska ändå

unikt om inget annat och det är alltid kul att se något nytt som inte gjort innan

Användarvisningsbild
Gustav
Inlägg: 514
Blev medlem: 17 nov 2010, 13:51
Ort: Lund

Re: Muffins målar tråd 0.2

Inlägg av Gustav »

Det är väl spåren från horrorenheten som charioten framför splattade.

Användarvisningsbild
muffin
Inlägg: 563
Blev medlem: 03 dec 2010, 23:06
Ort: Falun

Re: Muffins målar tråd 0.2

Inlägg av muffin »

det kan vara svårt att ta in nya saker, men jag var lika dan i början. det känns ganska skumt men jag kör på och så blev det som det blev. den kommer att vara unik om inte annat så det är ganska roligt att kunna ha sin egna lilla stämpel på saker. kunden var lite frågande i början men han tyckte om det med efter ett tag.

sånt som händer när man får lite fria händer, inte lätt alla gånger :D
becon är ganska roligt.

Användarvisningsbild
muffin
Inlägg: 563
Blev medlem: 03 dec 2010, 23:06
Ort: Falun

Re: Muffins målar tråd 0.2

Inlägg av muffin »

blev klar med lite tyranid shrikers idag, det var roligt att få jobba med lite FoW delar.
Bilagor
tyranid.s3.jpg
(185.53 KiB) Nerladdad 361 gånger
tyranid.s2.jpg
(168.35 KiB) Nerladdad 361 gånger
tyranid.s1.jpg
(212 KiB) Nerladdad 361 gånger
becon är ganska roligt.

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2998
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Muffins målar tråd 0.2

Inlägg av imp »

Tycker inte vingarna ser färdiga ut, saknas detaljer.
Gillar huvudskölden, men att den är detaljerad är nog en stor orsak till att jag inte gillar vingarna.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
muffin
Inlägg: 563
Blev medlem: 03 dec 2010, 23:06
Ort: Falun

Re: Muffins målar tråd 0.2

Inlägg av muffin »

en swarmlord jag måla upp föra veckan.
Bilagor
swarmlord1.JPG
(287.85 KiB) Nerladdad 202 gånger
becon är ganska roligt.

Användarvisningsbild
bolterochkniv
Inlägg: 591
Blev medlem: 03 sep 2011, 16:17

Re: Muffins målar tråd 0.2

Inlägg av bolterochkniv »

jävligt snygg, men tycker mej kunna ana en gjutlinje på vänster överarm.
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
lonestar
Inlägg: 615
Blev medlem: 08 mar 2012, 06:36

Re: Muffins målar tråd 0.2

Inlägg av lonestar »

Snyggt målat!

Skriv svar