Ismenos galenskaper
Re: Ismenos galenskaper
Blir så jäkla bra det där. Tycker färgvalet är galet tufft. Hade aldrig valt det själv. Sånt gillar jag. Perspektivåkningar is da shit.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Den är ståtlig!
Minst sagt :)
En liten fundering
Skulle det vara möjligt göra någon riktigt stark o tydlig färg inne i pipan till feta byssan?
Som om något "pang pang" var på gång eller "brann" där inne i "redo läge för att panga loss" :o
Med så mkt matt färg vill en tro något riktigt signalstarkt, om än litet i pipan, skulle få den poppa till bra :D
Blir det dåligt är det bara få in lite svart färg i pipan :)
Minst sagt :)
En liten fundering
Skulle det vara möjligt göra någon riktigt stark o tydlig färg inne i pipan till feta byssan?
Som om något "pang pang" var på gång eller "brann" där inne i "redo läge för att panga loss" :o
Med så mkt matt färg vill en tro något riktigt signalstarkt, om än litet i pipan, skulle få den poppa till bra :D
Blir det dåligt är det bara få in lite svart färg i pipan :)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?
Dina modeller är som vanligt flawless. Men hur fasen får du till basen? Var har du för material, osv?
Jag kan inte ens få till vanlig lera, jord, eller berg...
Tack Röde! Inte de "typiska" 40K-färgerna kanske...Röde skrev:Blir så jäkla bra det där. Tycker färgvalet är galet tufft. Hade aldrig valt det själv. Sånt gillar jag. Perspektivåkningar is da shit.
Tack för feedback, ska fundera på det Leffe.Leffegnu skrev:Den är ståtlig!
Minst sagt
En liten fundering
Som om något "pang pang" var på gång eller "brann" där inne i "redo läge för att panga loss"
Med så mkt matt färg vill en tro något riktigt signalstarkt, om än litet i pipan, skulle få den poppa till bra
Blir det dåligt är det bara få in lite svart färg i pipan
Tack!frigobben skrev:Dina modeller är som vanligt flawless. Men hur fasen får du till basen? Var har du för material, osv?
Det är faktiskt busenkelt, finns ett par knep såklart....
Det gäller att använda många olika produkter och blanda. Trädet på basen ovan är en färdig produkt. Treemendus om jag inte minns fel. Dyra, men snygga. Marken är täckt av en salig blandning. Två olika sorters scatter från "Nature in a pot", torkade tallbarr, ett par olika kryddor från köksskåpet, samt några "grass tufts".
Det svåra är väl att få en bra mix av produkter och grejer från naturen. Själva appliceringen är busenkel.
- NilssonHarHund
Eller den härIsmeno skrev:
Inspiration.......mmmm, the good old days.

Tack, Ismeno!
Det är ju det som är så bra!Ismeno skrev:Tack Röde! Inte de "typiska" 40K-färgerna kanske...Röde skrev:Blir så jäkla bra det där. Tycker färgvalet är galet tufft. Hade aldrig valt det själv. Sånt gillar jag. Perspektivåkningar is da shit.
Estetiken är där, det luktar GW/FW om honom, men färgerna gör honom till något helt annat ändå!
Lite som John Blanch, fast åt ett annat håll. Samma modeller som alla andra har, men målarstilen, baserna och färgvalen gör modellerna till något helt annat än det förväntade och får mig som beundrare att vilja se mera!
Jag ger denna modell fem tallkottar av fem möjliga!