Rödes tråd...

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Ismeno

Re: Rödes tråd...

Inlägg av Ismeno »

Love this! SW fast coolt på riktigt. Nice!

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Andra lagret brunt och andra lagret rött på plats...

Bild

Skulle vilja komma igång och räkna på en lista också men då jag inte vill ha vanliga Marines i listan väntar jag förväntansfullt på nya releaser...

Har fått dit lite vitt sedan jag tog bilden också. Nu blir det tredje nyansen av brunt... och läst lite på Communityn. Gissar att Codex och Redemptor Dreadnought inte är långt borta nu...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Då var tredje nyansen brun på plats.

Bild

Imorgon blir det freehands och lite pill... och foto i dagsljus för rätt färgåtergivning...

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Tjusigt!

Den generationen av färgburkar går iaf att använda till något. :D

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Då var första femman färdig...

Bild

Triskelen i närbild... När man målar fem stycken är det en dålig idé att börja jämföra under tiden. Man tenderar att vilja måla om dem då...

Bild

Runan Ur fick bli unit mark för dem. Återfinns på knäplåt och på backpacken. För de som tror att Futhark börjar med runan Fe som Löjtnanten har på knäet så har han alltså första runan som unit mark. Dessa har andra runan. Ni anar säkert ett mönster...

Bild

Runan Tac kommer känneteckna Troops. Löjtnanten hade Ase på axeln. Alla Elites kommer ha den på axelplåten, om de har någon...

Bild

Hoppas ni tycker om dem. Nu ska jag bygga nästa Löjtnant och något mer. Squad eller karaktär, det är frågan. Några önskemål?

sefiii

Inlägg av sefiii »

Ser riktigt bra ut. Gillar freehanden, sömlöst mellan det vita och det bruna. Vet inte hur du gjorde det bar :)

Jag vill personligen gärna se en till squad.
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

sefiii skrev:Ser riktigt bra ut. Gillar freehanden, sömlöst mellan det vita och det bruna. Vet inte hur du gjorde det bar :)

Jag vill personligen gärna se en till squad.
Hur menar du sömlöst ?

Typ av squad? Har startlådans Primaris Marines till hands och så Roddbåt förstås, men honom väntar jag med...

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Riktigt snyggt och skarpt målat. Häftigt tema också med brunt, de kommer verkligen sticka ut. Ska bli kul att se detta växa fram :) Heja!
PS. En fråga: hur gör du den ljusblå ljuskällan vid fästet av kraftsvärdet?

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Nurgle skrev:Riktigt snyggt och skarpt målat. Häftigt tema också med brunt, de kommer verkligen sticka ut. Ska bli kul att se detta växa fram :) Heja!
PS. En fråga: hur gör du den ljusblå ljuskällan vid fästet av kraftsvärdet?
Tackar. Kul att du gillar dem. Angående det blå så är det en blå wash först och sedan en kraftigt nedvattnad Lothern blue i ett par lager. Så pass nedvattnad att den lägger sig på plats lite som washen gör. Sedan lade jag ett lager vitt på ledarna, eller vad det är, i mitten av klingan. Första gången jag provar att göra på det sättet. Tycker det funkar

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

Ser riktigt bra ut! Gillar färgerna skarpt, men jag tycker att basen borde skilja sig lite mer från modellen. Förstår den industriella rostgrejen, men jag hade nog valt en mörkare metallbas med lite mindre brun rost.
Tror det hade fått modellen att poppa mer.
Människomat, till exempel spannmål.

Skriv svar