Sidstepp - Nurgle strejfar i hobbyn
En viss hobbymelankoli har tagit ett fast grepp om mig inför 8th.
Det verkar som jag är en av de få riktigt negativa kring stundande förändringar. Jag är glad för alla er som ser fram emot Sigmarifieringen av 40k och hoppas det innebär allt vad ni hoppats på. Jag hyser en enorm kärlek för communityt och alla er fantastiska hobbyister, spelare och allmänt fina människor.
För att hitta tillbaka till glädjen beslutade jag mig för att växla spår en stund. Efter att ha inventerat marknaden kring alla alternativa spelsystem och ratat dem gick jag vidare till brädspel. Efter tips från MiniMajs fick jag upp ögonen för Blood Rage. Blodtörstiga vikingar som slåss i världens undergång. Jösses Amalia vilka snygga modeller!
En målarguide från Sorastro fick mig att till slut fatta beslutet. Jag menar, titta på hantverket bakom denna:
Så ser nu fram emot att sätta tänderna i en massa finlir och tekniker jag tidigare inte provat. Allt från snö till mer avancerad wet blending och object source lighting.
Jag återkommer med en mer djuplodande självrannsakan och analys, där Chapter Master Ågren får komma till tals, hur mina tankar kring 30k går och vad framtiden kan tänkas bära med sig.