En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Nurgle »

Jobba, jobba, jo-obba!

Bild

Krigar på i en desperat kamp för att komma fram till det roliga ögonblicket då quickshade & highlights får dem att komma till liv.

Ska förresten testa att göra power weapons & lightning claws gröna. Kan bli bra eller jättefel mot det blå.

Edit: Eller blir grönt jättefel? Kanske ska köra på annan färg? Blått känns så... överanvänt :) Rött kraschar fullständigt. Gult är fult. Mer turkosa kanske?

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

Jag kör ju grönt men det passar nog bättre med mina orange gubbar. Dock kan jag rekommendera LILA detta kör jag på mina libbar som ju är blå ;)

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Naz87 skrev:Jag kör ju grönt men det passar nog bättre med mina orange gubbar. Dock kan jag rekommendera LILA detta kör jag på mina libbar som ju är blå ;)
Åååh. Lila :) Jaaa! Det testar vi!

Användarvisningsbild
stormshaft

Inlägg av stormshaft »

Lila är asnice! Det passar som kontrastfärg till motherfucking-allt!

Guldiga gubbar? Oh yes.
Metalliga gubbar? Oh yes.
Imperial Fists? Oh yes.
Blood Angels? Oh yes.
Dark Angels? Oh yes.
Ultramarines? Oh yes.

Uhnis

Inlägg av Uhnis »

Kul o se att du är igång igen :wub:
GoB'are

Robin Uhnegård

sefiii

Inlägg av sefiii »

ser häftigt ut, får jag fråga hur du gjorde guldet på sergeanten? ser....naturligt ut? jag skulle kunna tro att det faktiskt är guld filigré
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Uhnis skrev:Kul o se att du är igång igen :wub:
Hobbyn går i vågor. Från ebb till tsunami :)
sefiii skrev:ser häftigt ut, får jag fråga hur du gjorde guldet på sergeanten? ser....naturligt ut? jag skulle kunna tro att det faktiskt är guld filigré
Tackar. Det är dock bara ett vanligt lager färg, ska washa och sen highlighta.

Så det är färgen som gör skimret. Har använt weapon bronze från armypainter. Den har lite annan guldfärg och mer rött i sig än "vanliga" guldfärger.

Edit: inser nu att den speciella guldfärgen också beror på att den är primad med skeleton bone, så det ljusa underlagen gör att färgen skiner mer.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Sidstepp - Nurgle strejfar i hobbyn

En viss hobbymelankoli har tagit ett fast grepp om mig inför 8th.

Det verkar som jag är en av de få riktigt negativa kring stundande förändringar. Jag är glad för alla er som ser fram emot Sigmarifieringen av 40k och hoppas det innebär allt vad ni hoppats på. Jag hyser en enorm kärlek för communityt och alla er fantastiska hobbyister, spelare och allmänt fina människor.

För att hitta tillbaka till glädjen beslutade jag mig för att växla spår en stund. Efter att ha inventerat marknaden kring alla alternativa spelsystem och ratat dem gick jag vidare till brädspel. Efter tips från MiniMajs fick jag upp ögonen för Blood Rage. Blodtörstiga vikingar som slåss i världens undergång. Jösses Amalia vilka snygga modeller!

En målarguide från Sorastro fick mig att till slut fatta beslutet. Jag menar, titta på hantverket bakom denna:

Bild

Så ser nu fram emot att sätta tänderna i en massa finlir och tekniker jag tidigare inte provat. Allt från snö till mer avancerad wet blending och object source lighting.

Jag återkommer med en mer djuplodande självrannsakan och analys, där Chapter Master Ågren får komma till tals, hur mina tankar kring 30k går och vad framtiden kan tänkas bära med sig.

MiniMajs

Inlägg av MiniMajs »

Kul! Men du... Kolla denna...

https://www.kickstarter.com/projects/cmon/rising-sun

Finns fortfarande chans för late pledge! Kolla alla feta kickstarterexklusiva minis du får med! Samma spelmakare och företag. :)

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

MiniMajs skrev:Kul! Men du... Kolla denna...

https://www.kickstarter.com/projects/cmon/rising-sun

Finns fortfarande chans för late pledge! Kolla alla feta kickstarterexklusiva minis du får med! Samma spelmakare och företag. :)
Ja, det såg riktigt Majs ut :) Förlåt, najse menar jag ;)

Skriv svar