Rödes tråd...

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Re: Rödes tråd...

Inlägg av Nurgle »

Wow! Mycket imponerande. Jag gillar verkligen slängkappan och underrocken: hur du använt olika nyanser för att bygga upp det precis som en tavla.
Detta är sann konst :)

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Önskar jag kunde frihandsmåla sådär!

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Då var den andra löjtnanten färdig.

Image

Image

Image

Och för övrigt är jag också på Imgur numera. Vendf0ldnir heter jag där eftersom Röde inte var ett giltigt användarnamn.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Konfa

Inlägg av Konfa »

Snygga färger!

Har du någon tanke med just runmönster? Eller är det mer tematiskt?

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Konfa skrev:Snygga färger!

Har du någon tanke med just runmönster? Eller är det mer tematiskt?
Kan du utveckla hur du menar?

Konfa

Inlägg av Konfa »

Tänkte om de höll ihop ex. olika enheter eller om de exempelvis symboliserade grader? Motsatt till om det var där främst för att bygga ett estetiskt tema. (Ber om ursäkt som det lät som att jag viktade det ena syftet som bättre än det andra)

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Konfa skrev:Tänkte om de höll ihop ex. olika enheter eller om de exempelvis symboliserade grader? Motsatt till om det var där främst för att bygga ett estetiskt tema. (Ber om ursäkt som det lät som att jag viktade det ena syftet som bättre än det andra)
Vissa runor, framförallt på knäskydden, är för att markera Unit. Andra, på axelplåtarna talar om vilken battlefield role enheten har, ex, runan Ase för Elite som du ser ovan. Vissa, som Pert på Librarians backpack, är för att mest för att de bär ett symbolvärde som passar enheten/modellen. Beträffande runraden på hans kappa är det den inledande versen om Galdrarna (kraftsångerna) i Den Höges sång i Eddan.

Hela tanken med mitt kapitel är att bygga det kring Asasagan och den tjugofyra typiga samgermanska runraden utan att vara Space Wolf. Jag gillar inte estetiken på dem men är halvnördig på Asasagan, folktro och runor. Jag vill utifrån det forma mitt personliga Chapter.

Hoppas det klarnade lite hur jag tänkt.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Det här blir ju alla tiders! Älskar att du har förklaringar till alla små detaljer. Det gör det så mycket coolare än bara random "här ska nån heta Bjorn men vara varg, because reasons".

Jag är dock lite lur på att baserna smälter in lite väl mycket med figuren i all brunskala. Kanske bryta upp det med lite silvermetall eller sotsmuts?

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

NilssonHarHund skrev:Det här blir ju alla tiders! Älskar att du har förklaringar till alla små detaljer. Det gör det så mycket coolare än bara random "här ska nån heta Bjorn men vara varg, because reasons".

Jag är dock lite lur på att baserna smälter in lite väl mycket med figuren i all brunskala. Kanske bryta upp det med lite silvermetall eller sotsmuts?
Klurigt är skojigt.

Jag vet att ett läger säger större kontrast på baserna så figurerna poppar mer... men jag vet inte om jag tycker det. Jag gillar när de flyter ihop lite. Min terräng går ju dessutom i samma tema...

Konfa

Inlägg av Konfa »

Kul! Vi är ju några spelare som pluggat asatro alt. runologi i vårt gäng, så möts vi på TT eller liknande får du säkert lite extra glada tillrop.

Skriv svar