Rödes Iyanden

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Röde

Re: Rödes Iyanden

Inlägg av Röde »

Och så ett lager till...

Bild

Bild

Bild

Tio spöken till ska få samma behandling innan nästa moment.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Efter att ha kört röjsåg i fem timmar så känns det som om att torrborsta modeller är lagom med precisionsarbete.

Borstar på...

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ser bra ut!

Har du kollat på GW's nya Mournfang Brown sprayfärg? Kanske något för dig som utgår från rödbrunt?

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Kaptenen skrev:Ser bra ut!

Har du kollat på GW's nya Mournfang Brown sprayfärg? Kanske något för dig som utgår från rödbrunt?
Har sneglat på den. Hur nära Ligger Mournfang färger som Rhinox Hide och Doombull?

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Röde skrev:

Har sneglat på den. Hur nära Ligger Mournfang färger som Rhinox Hide och Doombull?
Mournfang finns ju i burk också, det vet du va? Rhinox Hide är betydligt mörkare, men de kompletterar varandra ganska bra. Jag edge highlightar Rhinox med Mournfang ibland.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Ancalagon skrev:
Röde skrev:

Mournfang finns ju i burk också, det vet du va? Rhinox Hide är betydligt mörkare, men de kompletterar varandra ganska bra. Jag edge highlightar Rhinox med Mournfang ibland.
Ja det vet jag. Men jag har ingen att kolla på i min samling. Jag har kört med Rhinox och Doombull ett tag nu och har varit löjligt nöjd med hur de funkar ihop. Så jag har inte köpt någon Mournfang...

Användarvisningsbild
msg

Inlägg av msg »

Ser nice ut! Vad har du använt för material för att bygga plattorna på basen? Skulle vilja ha något liknande på mina Iyanden.
Iyanden
Orks

Wermland Dice Warriors:
https://www.facebook.com/groups/1579766275595017/

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

msg skrev:Ser nice ut! Vad har du använt för material för att bygga plattorna på basen? Skulle vilja ha något liknande på mina Iyanden.
Vanlig vit Plasticard i lämpligt rutmönster och sand. Enstaka eldar-bit. Jag har köpt plastarken på Lekia i Norrköping. De har rätt mycket att välja på vad gäller tjocklek, i butiken. Annars så säljer en del firmor liknande via webbutik ex. http://www.sodersrchobby.se/prodlist.as ... der=artnum

Här finns även diamantmönstrad plåt mm.

Jag har handlat via Söders RC/Hobby en gång och det funkade utmärkt. Snabb leverans.

Användarvisningsbild
msg

Inlägg av msg »

Röde skrev:
msg skrev:Ser nice ut! Vad har du använt för material för att bygga plattorna på basen? Skulle vilja ha något liknande på mina Iyanden.
Vanlig vit Plasticard i lämpligt rutmönster och sand. Enstaka eldar-bit. Jag har köpt plastarken på Lekia i Norrköping. De har rätt mycket att välja på vad gäller tjocklek, i butiken. Annars så säljer en del firmor liknande via webbutik ex. http://www.sodersrchobby.se/prodlist.as ... der=artnum

Här finns även diamantmönstrad plåt mm.

Jag har handlat via Söders RC/Hobby en gång och det funkade utmärkt. Snabb leverans.

Ok, har du gjort varje ruta för sig eller har du köpt färdigmönstrad plastic card? PÅ RC/Hobby har de Klinker 6,0mm. Har du testat dessa?
Iyanden
Orks

Wermland Dice Warriors:
https://www.facebook.com/groups/1579766275595017/

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Jag har använt Evergreen scale models Sheet styrene.

Item No. 4516
Sidewalk. 1/4" Squares (6,3 mm)
040" Thick (1.0 mm)

Jag har skurit och brutit ner den i delar, limmat och sedan varvat med utspätt trälim och sand i omgångar.

Skriv svar