FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av Iambroborn »

benmannen skrev:Japp! Det är najs.

Men jag önskar att jag hade fler jet packs att bygga killar med. Insåg just hur snabba de blir om de deepar in:

En enhet deepar in. De skjuter på något inom 12". Sen får de Corsairhoppa 6+1D6". Och sen dessutom Jetpackhoppa sin Thrust move på 2D6"! De flyger över plan :)
Nice!
Inget cover är för långt bort. Det gillar spetsöron ;)

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

Eller så får man köra med lite killar som har inbyggt Cover. Lite prickskyttar, som får köpa en Blaster till enheten!

En trupp till färdig. En enhet om dagen! Det är planen. Så hinner jag klart. Kaaaaaanske.

Fick för mig att jag ska bygga en hemmagjord Nightwing av en Razorwing som ligger och skräpar... Nu spricker nog tidsschemat!

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

Jag fick för mig att slänga in en flygare i listan. De har Nightwingen som val i listan och den kunde vara kul... Modellen ser lite för retro ut för min lista och jag hade en Razorwing Jetfighter liggandes så det blev en bra bas för ett hemmabygge, den liknar Dark Eldarflygaren rätt mycket fortfarande men har korrekt beväpning :)

Den blev lite snabbmålad men måste hålla högt tempo om jag ska hinna till DefCon 7-8 Januari.

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

Har spelat lite mer med listan och börjar få grepp på den. Jetpacksen är otroligt bra. Visst de är ömtåliga, men Reckless Abandonregeln där de får hoppa om de skjuter på något inom 12" gör dem supersnabba. Framförallt kan de hoppa utom fara vindsnabbt. Jag har använt mig av det på min sorcerer som skjuter pistoler på nåt inom 12". Sen hoppar direkt 1D6 + 6", och efter det samma runda Jetpackhoppar 2D6". Det är i snitt 17"... inte illa.

Målade upp mina Clouddancers. Alltid bra med lite Scatbikes. 4 stycken får räcka. De är för ostiga... Om än dyrare än Vindriders.

Bild

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

Och min Voiddreamer är klar. Han har blivit min favorit i de senaste matcherna. Han hoppar runt med sitt Jetpack och Shadowfield och gör inget vettigt egentligen men överlever ivarjefall...

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
Saccan
Inlägg: 21
Blev medlem: 20 dec 2015, 14:35

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av Saccan »

Kom gärna ihåg deras primaris.... Deepstrike in, 12" pewpew.... Flyg iväg 24"

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

Saccan skrev:Kom gärna ihåg deras primaris.... Deepstrike in, 12" pewpew.... Flyg iväg 24"
Ja, den är riktigt bra. Synd bara att den är 2 warp charge... Men jag gillar den.

Spelar du Corsairs också?
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

Baronen har fått färg! Jetbikevarianten på Baronen är klar. Jag tror nog att en Jetpack version är bättre men jag har slut på Jetpacks tyvärr.

Prinsen ska målas härnäst.

Bild

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

Och så är min huvud-HQ klar. Princen är färdig. Han fick lite gulddetaljer för att visa hans status. Bling-blingad.

Nu i helgen ska vi spela 2000p matcher. Ska testa gubbarna då, och kanske ha allt uppmålat. Det enda omålade just nu är 9 jump Balestrikes och Lynxen. Jag kommer spela med typ allt jag har.

Bild

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

Och såhär ser trion ut ihop. Från vänster till höger: Princen, Voiddreamern och Baronen:

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Skriv svar