Tack för tipset. Keep up the good work.Röde skrev:Jag har använt Evergreen scale models Sheet styrene.
Item No. 4516
Sidewalk. 1/4" Squares (6,3 mm)
040" Thick (1.0 mm)
Jag har skurit och brutit ner den i delar, limmat och sedan varvat med utspätt trälim och sand i omgångar.
Rödes Iyanden
Re: Rödes Iyanden
Iyanden
Orks
Wermland Dice Warriors:
https://www.facebook.com/groups/1579766275595017/
Iyanden
Orks
Wermland Dice Warriors:
https://www.facebook.com/groups/1579766275595017/
Kul att kunna inspirera och ev. vara till hjälp. Tack för att du trafikerar bloggen och skriver lite.msg skrev:Tack för tipset. Keep up the good work.Röde skrev:Jag har använt Evergreen scale models Sheet styrene.
Item No. 4516
Sidewalk. 1/4" Squares (6,3 mm)
040" Thick (1.0 mm)
Jag har skurit och brutit ner den i delar, limmat och sedan varvat med utspätt trälim och sand i omgångar.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
- bolterochkniv
som vanligt är det nice, men upp med tempot! vill se en hel enhet wraiths och kanske nån tank!
Elias Österlund
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
Jo jag skulle också vilja ha upp tempot. Men jobb, allergibesvär och dotterns ponnyaktiviteter har satt prioriteringsordningen. Jag ska försöka sätta mig lite nu i helgen.bolterochkniv skrev:som vanligt är det nice, men upp med tempot! vill se en hel enhet wraiths och kanske nån tank!
Tanken är att måla färdigt det här lagret och ytterligare något på tre enheter wraithguards/blades innan jag gör färdigt någon enhet helt och hållet. Bilarna får vänta lite då jag fortfarande klurar på hur jag ska färgsätta dem. Men visst är jag sugen...
Kanske får uppmuntra någon av herrarna som tittar hit och har målarstuga att höra av sig... Det blir liksom mer fokus då och en helt del målat.
Söker tillskott...
http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... 14&t=11514
Vore lite fräsigt att komplettera samlingen med en Wraithseer och en Warp Hunter. Ger annonsen en stund innan jag skickar en egen beställning.
http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... 14&t=11514
Vore lite fräsigt att komplettera samlingen med en Wraithseer och en Warp Hunter. Ger annonsen en stund innan jag skickar en egen beställning.
1) Lade fyra nyanser grönt på andra Spiritseerns särk. Blev najs.
2) Lade en extrem högdager i vitt. Fräsigt.
3) Lade en grön wash. -J*vla F*n!
4) Lagt den första, mörkaste nyansen av grönt igen...
2) Lade en extrem högdager i vitt. Fräsigt.
3) Lade en grön wash. -J*vla F*n!
4) Lagt den första, mörkaste nyansen av grönt igen...
Eftersom Pärssi nu bestämt att LBK-touren om en månad ska spelas på 1900pts så passar jag på att använda det som en liten sporre att bygga grejer...
Börjat med min Knight samt baser till en skimmer, Wraithguards och Crimson Hunter.

Tog med en bild utan blixt för att få fram skenans heraldik lite tydligare.
Börjat med min Knight samt baser till en skimmer, Wraithguards och Crimson Hunter.

Tog med en bild utan blixt för att få fram skenans heraldik lite tydligare.
- Hemogoblin
Nä, men jag fick två benskenor av Tom när han målade en åt dåvarande sponsorn... Äntligen fick jag användning för en skena. Jag tror det kommer bli bra.Hemogoblin skrev:Har du köpt en warhound?!
Knighten monterad liksom en Crimson Hunter Exarch. Har också Wraithseer och Warp Hunter på väg häråt med budfirma. Känns bra.