Eldar med Harlequinstema

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
benmannen

Det sista är klart!

Inlägg av benmannen »

Jag klev upp lite tidigare idag och körde ett sista race med det som var kvar på min andra Warwalker!

Så med detta är hela GothConlistan färdigmålad... Veckor i förväg alltså, nu återstår bara tre dagars tweakande av listan innan den ska vara inskickad, jag hinner förhoppningsvis testa senaste varianten imorrn med en snabb match.

Jag kommer dumpa ett Support Weapons Team tyvärr, och istället får jag in en Death Jester, en till Striking Scorpion och ett Power Weapon på Autarchen. Då kan jag dessutom splitta upp Warwalkersarna i två singel squads så de kan outflanka var för sig.

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Ancalagon

Re: Eldar med Harlequinstema

Inlägg av Ancalagon »

Nice som alltid! :)

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Spexxig lista som jag tror kan prestera helt ok men samtidigt vara galet kul att spela.

benmannen

Inlägg av benmannen »

LillePer skrev:Spexxig lista som jag tror kan prestera helt ok men samtidigt vara galet kul att spela.
Det jag har märkt är att den har svårt att vinna stort. Den kan drawa rätt enkelt om man vill det men får kämpa för att hinna klämma allt en motståndare har.

Kompen kommer nog vara min bästa vän i slutändan.

Listan spelar roligare och roligare. Karandras var ett schysst tillägg och få som spelar med vad jag förstår. Jag har skippat all ost och har bara en enda lans i listan, som jag faktiskt funderar på att ta bort. Den enhetenn är bara en relativt dyr scoring enhet. Den skulle nästan lika gärna kunna ha en Scatter Laser. Det är dock skönt att ha något som kan klämma en Landraider eller Monolith...
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++

benmannen

Hela armén

Inlägg av benmannen »

Här kommer två utlovade bilder på armén, tog den strax innan den deployade mot min polares snygga Space Wolfarmé. Lite svårt att se detaljer tror jag men där ser ni klabbet i hela sin monokroma härrrrlighet. Det enda som saknas är mina kratrar och objective markers.

Martchen blev en draw förresten, Space Wolvesen vann, men kompen knuffade upp det till en draw. Vi körde ett GothCon scenario som verkligen kan balla ur om man har otur: En ensam Striking Scorpion som var flyende i slutet av runda 7 var värd hela 875p!!! Men det är bra, nu vet jag att det kan hända...

Bild

Bild

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Scorpions underlättade inte heller situationen när du tyckte det var skitkul att rulla 5 saves och lattja upp 1,1,1,2,2 bara sådär ;)

Grymt kul att spela mot din armé iaf, den är lite annorlunda, snygg, trixig och rolig :)

Användarvisningsbild
lurräven

Inlägg av lurräven »

Kör du alltså Hornets som Wave Serpents?

benmannen

Inlägg av benmannen »

lurräven skrev:Kör du alltså Hornets som Wave Serpents?
Ja, jag hade det som plan innan de släppte IA 11 och inkluderade den där... Då fanns den inte att köra som Hornet lagligt. Men nu är den det (tyvärr) som jag förstår?

Jag har satt på den Wave Serpent beväpning med Scatter lasers och TL Shuriken Catapults, så på så sätt är de korrekta... Wave Serpents är så fula, det går inte att köra med dem.

Användarvisningsbild
lurräven

Inlägg av lurräven »

Aha! Inte för att det bekommer mig, men är de inte väldigt små?

benmannen

Inlägg av benmannen »

lurräven skrev:Aha! Inte för att det bekommer mig, men är de inte väldigt små?
Njaaeee. De är mindre men inte jättesmå, jag skulle säga att de är kanske 80% av en Wave Serpent.

Skriv svar