Muffins målar tråd 0.2

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Muffins målar tråd 0.2

Inlägg av LillePer »

Tror på samma oranga som på ryggen.

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2998
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Muffins målar tråd 0.2

Inlägg av imp »

Lite tråkigt när termosarna och huden har samma färg
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
muffin
Inlägg: 563
Blev medlem: 03 dec 2010, 23:06
Ort: Falun

Re: Muffins målar tråd 0.2

Inlägg av muffin »

Jag editera den lite gran runt ögonen, jag måla först med grönt sen så har jag lagt till mer gult och själva ögat är gult. men svårt att fota just så starka färger men nu är det iaf mer tryck i den.

enjoy :D
Bilagor
brodlord2.jpg
(230.68 KiB) Nerladdad 407 gånger
becon är ganska roligt.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Muffins målar tråd 0.2

Inlägg av Röde »

Har han en självlysande tunga?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Muffins målar tråd 0.2

Inlägg av Mortarion »

Jag måste säga att jag inte riktigt förstår mig på modellen. Är det en WIP-bild?

För basen, klorna och ryggplåten ser jättebra ut. Själva kroppen ser dock ut som om den just är påbörjad. Alla detaljer är i samma färg och den ser inte highlightad/shadad ut (som övriga detaljer). Är det WIP så är det en bra början, men annars fattar jag inte varför vissa detaljer är så mycket mer genomarbetade än själva kroppen.

Sen tycker jag att det ser lite skumt ut att bara den främre delen av huvudet är grönt. Jag tror att det skulle bli bättre om du målade hela huvudet grönt och kanske även vissa av detaljerna på kroppen (de som syns i skarvarna mellan exoskelettet). Sen tror jag att ögonen skulle må bra av att få någon annan färg än ansiktet. Gult skulle kanske funka?

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Muffins målar tråd 0.2

Inlägg av Röde »

Jag förutsatte att det är en wip-bild. Jag fattar inte varför hans tunga lyser men tycker den blodiga handen är astuff...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Hemogoblin
Inlägg: 162
Blev medlem: 22 feb 2012, 13:14
Ort: Uppsala

Re: Muffins målar tråd 0.2

Inlägg av Hemogoblin »

Jag tycket modellen är grym!
Håller med om att tungan är lite annorlunda men den ger mycket liv till modellen. Handen är som andra sagt skit snygg, och jag gillar även hud färgen, ser väldigt verklig ut.
Fluffmongo
"BLOOD FOR THE BLOOD GOD!"

Användarvisningsbild
muffin
Inlägg: 563
Blev medlem: 03 dec 2010, 23:06
Ort: Falun

Re: Muffins målar tråd 0.2

Inlägg av muffin »

då var jag igång igen efter att inte ha rört nå 40k på nå år nu, har spendera min tid med att spela WM/H. tau fick mig att bli lite sugen men det slog aldrig igenom så hårt för mig men sen så gjorde GW en sak jag inte klara av alls. Det kommer ett nytt Codex och det var droppen för att jag ska börja spela 40k igen det finns inge roligare än att spela tyranider jag prova lite andra factions men det är inte samma grej.

jag kommer att uppdatera min post med lite olika saker jag har målat under den tiden som har gått. det var även väldigt roligt att läsa igenom alla poster igen jag har tagit till mig all feedback på ett helt annat set. och blev väldigt motiverad att måla !!! :D just nu håller jag på att måla väldigt många saker på samma gång men fört ut kommer det lite Nidz och jag har gjort om mitt färg schema helt, jag blev lite trött på det röda tycker det är snyggt men vill ha något med lite mer tryck och som är mer muffin.

dom är i ett väldigt tidigt WIP stadium och jag kommer att hålla dom på en ok TT standard mitt mål är att hitta ett bra set att kunna måla många små gunts snabbt. Då jag har på känn att man kommer spela två eller tre bull mammor som kommer att spy ut små dryga barn som pangar med sina små vatten pistoler. jag har även som mål att måla upp en stor tyranid arme något som jag inte klara av innan och blev så sur att jag sålde bort allt (något man ångra sig nu)

så här kommer iaf min första WIP

muffin
Bilagor
DSC_1524.JPG
(489.54 KiB) Nerladdad 163 gånger
becon är ganska roligt.

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 714
Blev medlem: 11 okt 2010, 14:39
Ort: GBG

Re: Muffins målar tråd 0.2

Inlägg av Jörgen »

Tror det där kommer bli hur bra som helst! Gult, grönt och lila vilken kombo :D

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Muffins målar tråd 0.2

Inlägg av Flogger »

Åhh så färgglada snuttar!! :wub:


Kommer blir hur bra som helst!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar