FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av Iambroborn »

benmannen skrev:Jodå. Den har Torren 18"!!!

Så med 12" move, 18" torrent och 16.5" hellstorm template så har en en härlig range på 46.5".

GRILL!
Crazy :o

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

Jag byggde en egen Nightwing för ett tag sen, den finns med på en tidigare sida i den här bloggen (kolla på sid 8). Men jag kände att det skulle vara kul att ha en riktig trots allt så jag beställde en... Jag har spelat lite med den och den är faktiskt inte illa alls. Den skjuter kanske inte tillräckligt mycket men den tillför en till rolig fas i armén. Och den är rejält tålig trots att den bara har 2 HP med sin 2+ jink!

Ska bara måla upp min Malevolenttrupp och några till Reavers först, men sen ska den målas:

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

sefiii
Inlägg: 329
Blev medlem: 16 jul 2013, 09:35

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av sefiii »

wow!

härlig thread, jag, so mflera har varit sugen på att skaffa corsairs flera gånger, men det är kull att se hur mycket kärlek och energi du lägger ner på din armé.

det enda är vä latt jag vill se mer :D
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

Tack Sefiii :)

Ja, jag kämpar på med Corsairsen, och börjar undra nu om inte de skulle vara bra i ITC formatet. Jag har ingen annan arme som egentligen kan hålla tempot med topp typ 5 armeerna. Jag kommer ha 2 Warp Hunters redo till nåt sånt och de är inte illa alls.

Jag spelade en 1500p match idag mot en White Scars arme med typ 20 bikes, 3 poddar, 2 landspeeders och en Dakkaflygare. Den lilla flygaren med 2HP. Han hade också allierat in en liten Blood Angels styrka med en enhet Scouts i Speeder och en hq som ger FnP till enheten den går med. Han joinade en chappe master och 10 bikes och skapade en 12 manna dödsstjärna :)

Han rullade up -1 på reserves och trots mina rerolls jag hade på reserves så kom inte armen in på riktigt förrns runda 3, och lite mishaps gjorde att hela armen var inte på plan förrns runda 4. Jag slog hyfsat dåligt hela matchen och drog dåliga kort. Min Warlord deployade som vanligt men fick runda två käka en S8 missil som han missade sin Shadowfieldsave på och instadog. Han hade dock sugit upp en 7-8 skott innan dess så det var väl dags :)

Och eftersom jag alltid bara deployar Warlorden och 2 Vypers så såg det bara ut såhär runda 1 och typ 2:

Bild

Bild

Sen ramlade grejjer in men men Maelstromkorten gick inte så bra. Inte för nån av oss egentligen. Runda 5 hade jag klarat av 2 kort (!!!) och min moståndare 7 tror jag. Men jag jetpackhoppade runt och pangade som en galning. Det blev en runda 6 och då lyckades jag wipea hela hans arme. och hade inte förlorat så mycket själv, Warlorden, 2 Vypers och en Venom. Det var typ allt.

Warp Huntern gjorde premiär och den är riktigt bra. Det är inte optat att skjuta på jinkade White Scars men mot allt annat så bara plockar den bort enheter. 1D3+1 D hits är riktigt najs. Även om 6or på D tabellen blir 5or så är det stabila HP som går in. Så en till sån får det bli i listan sen. De två kommer plocka en Knight i Rundan. Och kommer bli suveräna mot Stormsurges.

Det har var vad som deepade. Scatterbiksen outflankade:

Bild

På tal om Scatterbiksen så känns de riktigt tråkiga att spela med. Och nu med Preferred Enemy mot Tanks och Walkers så är de ännu mer effektiva.

Baronen får nog gå i pension. En till Psyker är roligare och kostar lika många poäng.

En skum regelgrej uppstod. Min motspelare hade deepat in två drop pods på min sida, min psycher använde spell nu 1 på sin egen skola som gör att man får flytta en enhet 2D6" i valfri riktning. Det är ju väldigt smidigt att lyfta bort Drop Pods från objektiv! Men får man flytta Immobilized Vehicles? Det står inget om det i spellbeskrivningen. Så vi antog att man får det. Fluffet är ju att man öppnar en snabb portal in i warpen och flyttar via den. Den enda begränsningen är att målet får inte vara i närstrid... Vad tycker ni? Det verkar som om att man kan flytta vadsomhelst då. Även en flygare!
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

Nuså, nu är osten ihoplimmad. Den hårdaste enhet jag nog någonsin byggt i min 40k karriär!

De är hårdast på pappret ivarjefall.

Jag har själv mött dem några gången men slagit ut dem snabbt, så jag har inte upplevt deras potential till max.

Nu ska de speltestas.

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

Nightwingen är målad. Ett rätt enkelt färgschema i samma stil förståss.

Den har varit bra i spel faktiskt hitills. Den är svår att skjuta ner och gör faktiskt lite skada när den flyger runt! Jag gillar den, och Vector Dancer gör den så mycket mer användbar.

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av Ismeno »

Slick!

Jesper77
Inlägg: 354
Blev medlem: 12 sep 2013, 22:47

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av Jesper77 »

Corsair håller absolut måtten på ITC, gör riktigt bra ifrån sig dock beroende på lista såklart.

Användarvisningsbild
Saccan
Inlägg: 21
Blev medlem: 20 dec 2015, 14:35

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av Saccan »

Måste bara varna dig benmannen, Du kan inte ha mer än en voiddreamer åt gången, så håll i baronen... Missade den detaljen själv och läste i codex sedan att ajjabajja....

Men ja, bortsett från jetbiken så är en lv1 voiddreamer mycket bättre än en baron.

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

Saccan skrev:Måste bara varna dig benmannen, Du kan inte ha mer än en voiddreamer åt gången, så håll i baronen... Missade den detaljen själv och läste i codex sedan att ajjabajja....

Men ja, bortsett från jetbiken så är en lv1 voiddreamer mycket bättre än en baron.
Ja, jag såg det av en händelse. Men jag har faktiskt börja spela med två prinsar och en Voiddreamer! Det är inte illa alls. Prinsarna börnar runt ensamma på Jetbikes med Shawdowfield, och bägge är lvl 1or med Psychic Shriek... Vilket jag också gör med Void Dreamern mestadels. Det har visat sig vara mycket bra... 3 Shrieks i rundan...
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Skriv svar