Tack Sefiii
Ja, jag kämpar på med Corsairsen, och börjar undra nu om inte de skulle vara bra i ITC formatet. Jag har ingen annan arme som egentligen kan hålla tempot med topp typ 5 armeerna. Jag kommer ha 2 Warp Hunters redo till nåt sånt och de är inte illa alls.
Jag spelade en 1500p match idag mot en White Scars arme med typ 20 bikes, 3 poddar, 2 landspeeders och en Dakkaflygare. Den lilla flygaren med 2HP. Han hade också allierat in en liten Blood Angels styrka med en enhet Scouts i Speeder och en hq som ger FnP till enheten den går med. Han joinade en chappe master och 10 bikes och skapade en 12 manna dödsstjärna
Han rullade up -1 på reserves och trots mina rerolls jag hade på reserves så kom inte armen in på riktigt förrns runda 3, och lite mishaps gjorde att hela armen var inte på plan förrns runda 4. Jag slog hyfsat dåligt hela matchen och drog dåliga kort. Min Warlord deployade som vanligt men fick runda två käka en S8 missil som han missade sin Shadowfieldsave på och instadog. Han hade dock sugit upp en 7-8 skott innan dess så det var väl dags
Och eftersom jag alltid bara deployar Warlorden och 2 Vypers så såg det bara ut såhär runda 1 och typ 2:
Sen ramlade grejjer in men men Maelstromkorten gick inte så bra. Inte för nån av oss egentligen. Runda 5 hade jag klarat av 2 kort (!!!) och min moståndare 7 tror jag. Men jag jetpackhoppade runt och pangade som en galning. Det blev en runda 6 och då lyckades jag wipea hela hans arme. och hade inte förlorat så mycket själv, Warlorden, 2 Vypers och en Venom. Det var typ allt.
Warp Huntern gjorde premiär och den är riktigt bra. Det är inte optat att skjuta på jinkade White Scars men mot allt annat så bara plockar den bort enheter. 1D3+1 D hits är riktigt najs. Även om 6or på D tabellen blir 5or så är det stabila HP som går in. Så en till sån får det bli i listan sen. De två kommer plocka en Knight i Rundan. Och kommer bli suveräna mot Stormsurges.
Det har var vad som deepade. Scatterbiksen outflankade:
På tal om Scatterbiksen så känns de riktigt tråkiga att spela med. Och nu med Preferred Enemy mot Tanks och Walkers så är de ännu mer effektiva.
Baronen får nog gå i pension. En till Psyker är roligare och kostar lika många poäng.
En skum regelgrej uppstod. Min motspelare hade deepat in två drop pods på min sida, min psycher använde spell nu 1 på sin egen skola som gör att man får flytta en enhet 2D6" i valfri riktning. Det är ju väldigt smidigt att lyfta bort Drop Pods från objektiv! Men får man flytta Immobilized Vehicles? Det står inget om det i spellbeskrivningen. Så vi antog att man får det. Fluffet är ju att man öppnar en snabb portal in i warpen och flyttar via den. Den enda begränsningen är att målet får inte vara i närstrid... Vad tycker ni? Det verkar som om att man kan flytta vadsomhelst då. Även en flygare!