Adeptus Mechanicus

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Adeptus Mechanicus

Inlägg av speedfreek »

Tycker det ser ut att bli en skitbra färg.
Har du testat med röd ink på alltihop?
Ibland är svart lite matt och "död" så det kanske gör det ännu bättre.

Svårt att se på bilder såklart.

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2998
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Adeptus Mechanicus

Inlägg av imp »

Har testat med baal red: det röda blev lite rödare, men det svarta märkte inget.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2998
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Adeptus Mechanicus

Inlägg av imp »

Nu har jag fått på första lagret HL på de tre bilarna jag jobbar på. Följande lager kommer iaf gå snabbare.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Adeptus Mechanicus

Inlägg av speedfreek »

Tycker som sagt det svartröda blir jättebra, men du kanske ändå ska efterforska hur folk målar DE till Obsidian Rose,
eftersom det är ett extremt snarlikt färgschema och det kanske finns effektiviseringstrick el dyl du missat.

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2998
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Adeptus Mechanicus

Inlägg av imp »

Har försökt kolla det, men inte hittat nåt särskilt bra
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2998
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Adeptus Mechanicus

Inlägg av imp »

Två rhinos och en Razor klara. Får se om jag hinner ta lite bilder under den kommande dagen.

Har satt igång på mina chimeror
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
MrCheeze
Inlägg: 915
Blev medlem: 22 feb 2010, 12:49
Ort: Umeå

Re: Adeptus Mechanicus

Inlägg av MrCheeze »

Behöver du fortfarande kugghjuls axelskydd & bröstplåtar?
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2998
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Adeptus Mechanicus

Inlägg av imp »

Nix, har fått så det räcker.

Får se om jag lyckas ta bilder på det som är klart under kvällen. Har varit i Norge under långhelgen och sonen har en elak norsk förkylning med sig hem.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2998
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Adeptus Mechanicus

Inlägg av imp »

Tänkte börja med att be om ursäkt: Förlåt :roll:

Det blev inga bilder idag heller, kameran är på skogsutflykt...

Däremot så är mina chimeror klara för att det svarta ska high lightas. Alla små detaljer är klara. Tornen är också klara.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2998
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Adeptus Mechanicus

Inlägg av imp »

Chimerorna är nästan klara, de borde kunna bli klara under kvällen.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Skriv svar