En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Två timmar till...

Bild

Kört en del blåtoner undertill samt blått & lila wash/glaze vid avgasrören för att få till lite överhettad stålkänsla. Sen fyra nyanser drybrush på det.

Så nu börjar det bli klart för finlir innan själva Custodes ska målas ihop.

Bild

Baserna klara förutom kanten och lite mossa & gräs som ska på.

Bra skit jag fick tips om här i forumet är att köra en massa olika washes på basen för att få mer djup, så gick loss med en 6-7 olika. Speciellt med en så ”platt” bas som denna blev det viktigt.

Och så lite ärg, smuts & rost.

... så nu är vi uppe i 21 timmar.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Kaptenen »

Sittning varje kväll nu?
Rena rama Rauk'n'Rumble-tempot! :D
Tjusigt blir det!

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Kaptenen skrev:Sittning varje kväll nu?
Rena rama Rauk'n'Rumble-tempot! :D
Tjusigt blir det!
Tackebock!

Jajemen, nu börjar det ju närma sig med drygt en vecka kvar till turnering

Och som vanligt blir det som från början kändes hel-lugnt till en ständigt ökande lista med punkter på saker att göra.
Plus att jag hela tiden kommer på nya coola grejer för att lyfta modellerna.

Än så länge känner jag mig lugn.
Meeeen räknar man in att nästa vecka blir helgalen jobbmässigt så säger min logiska hjärna att det kommer bli tajt.

Min hundhjärna bara ler, flåsar på och kör vidare utan tanke på morgondagen :)

Image
Senast redigerad av 1 Nurgle, redigerad totalt 17 gånger.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Två timmar till...

Bild

Målat alla interiörer, all drybrush och även limmat pinnar & magneter på baserna.

...så totalt 23 timmar.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Sällsynt Dawneagle Pattern Jetbike till salu

Bild

Nu säljer jag min gamla pärla från korstågseran. Pedantskött och i toppskick. Välservad enligt intervall de senaste tiotusen åren med stämplar från märkesverkstad. Ta med lastbil modell större vid hämtning för själva serviceboken.

Denna modellserie är i storleksklassen som ett mindre flygplan men har ändå snabb manöverfrihet tack vare grav-svävar-driften.

Bild

Lätt och säker konstruktion i auramite och adamantium gör det möjligt att med lätthet bränna rakt igenom buskar, staket och husväggar vid behov.

Styrets omedelbara respons ger snabba kurvtagningar även i höga hastigheter. Undvik att hosta medan du kör.

Drivmedel Promethium - framtidsbränslet. Obs! Antänds direkt vid kontakt med syre så tanka enbart på för ändamålet avsedda tankstationer, vilka bör byggas ut inom en snar framtid.

Bild

Extrautrustad med orkan-bolterkanoner som gör bilköerna till ett rent nöje att plöja igenom. Har radar för adaptiv farthållning som även fungerar som rörelsedetektor av allt i storleken liten hund och uppåt.

Bild

De dubbelmonterade jetmotorerna ger ett härligt muller mellan benen och ett ax som drar ifrån allt och alla vid rödljusen. Från noll till hundra på 0,8 sekunder. Observera att det är högst teoretisk hastighet eftersom det är fysiskt omöjligt att hålla kvar i styret i den farten.

Säljes på grund av att jag numera är rullstolsbunden och ej längre kan använda denna ömt vårdade pärla.

Bild

Så ta tillfället i akt att bräcka grannens Harley Davidson en gång för alla.

Ring 555-40000
Skambud och däcksparkare undanbedes.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Inte så ofta man får skriva ett riktigt LOL numera.

GuldBurken

Inlägg av GuldBurken »

Riktigt jäkla tjusig, ibland funderar jag på varför jag envisas med denna hobby, när man ser alla fina paint job här i tråden! (Och alla andra trådar) när man själv aldrig kommer komma i närheten av det.

Ska bli kul att se fortsättningen :D

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Snygg! Tror jag ska låna en del inspiration till förarmiljön på mina egna :)

Det är fws så de känns lite mer som slimmade riskokare jämfört med ditt vinkeljärn från landet av frihet och demokrati :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

@NilssonHarHund

We aim to please :)

@Guldburken

Nu finns ju inga bilder kvar tyvärr men hade det funnits kunde du gått tillbaka och sett mina tidigaste verk. Inget att vara stolt över.

Jag är ingen artist så mycket bygger på enkla, tekniska lösningar. Väldigt lite handlar om vass penselföring på denna modell utan mer vad som görs i vilken ordning, färgval, val av shades, val av highlights etc.
Likaså att ha många olika sorters penslar, även olika storlekar på drybrushpenslar och mycket färger.
Så det går att lära sig måla rätt schysst standard utan att vara konstnär. Det enda som krävs är tid och intresse för att lära. Samt pengar för stort utbud av material.

Ge inte upp! Only in death does duty end!

@Elevatorlake

Absolut - rippa på. Bästa berömmet man kan få :)

Interiören är exempel på enkel teknik apropå ovan.

Målat knapparna med ljust silver och sen GWs gemstone technical färger på det. Putta färgen så den klumpar sig lite och sen klart! Att det hamnade i mitten skapar naturlig highlight med väldigt lite jobb.

Och skärmen är målad med army painters angel green och sen allt ljusare grönt i nedre och sidokanter med greenskin, jungle green och poison cloud. Plupparna är jungle green och mindre prick poison cloud. Sen GWs ardcoat för blank yta. Faktiskt väldigt enkelt och relativt snabb teknik.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

9 timmar till eller nåt???

Bild

Målat klart krigarna. Körde på lite guld kvar i nederkant på ädelstenarna för att få tydligare kontrast med soulstonefärgerna.
Samt blandade två delar blått och en del grönt för att då mer åt det turkosa hållet. Med tunt lager och silver som adderar ”vitt” blir det nästan precis den turkosa färg jag vill ha. Och med totalt 29 stenar finns det inte en chans att jag vare dig orkar eller hinner köra med lager på lager linser. Detta blir nog dessutom ännu snyggare.

Bild

Mount up boys! Testar lite olika poser för skönare dynamik.

Nu är det bara lansarna kvar. Där åker strax airbrushen fram.

Har helt tappat räkning på tiden. Med svärföräldrarna på besök och en ovanligt slapp helg har jag nog plöjt in runt nio timmar till. Så ligger på ungefär 32 timmar nu.

Skriv svar