En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Nurgle »

Njä ni har helt rätt. Färdig är man aldrig. Men modellerna är klara - det är stort för att vara jag :) Sen kommer mycket riktigt nåt nytt, häftigt man vill leka med :)

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme

Inlägg av Nurgle »

Showcase!

För ett bra tag sen slängde jag upp en fråga om vitrinskåp. Överväldigande uppmuntran och bifall till ett dylikt intiativ har lett till ett lågintensivt sökande efter begagnade sådana. När så frugan väl hittade ett gäng för en hundring styck slog jag till på två - snabbt som en kobra!

Efter att ha lastat dem omonterade och kört hem som en äldre gentleman med ena foten i graven till omgivande bilisters förtret är jag nu hemma med dem båda välbehållna.

Frugans röst ringer i öronen: ”Det är DU som fixar plats för dem!”

Operation rensa barnens lekrum startar nu för att frigöra utrymme. Efter förhandlingar blir två av hyllplanen killarnas för att de ska få plats med sina alster. Förmodligen kommer det bli allt från deras warhammergubbar till pappersrullefigurer som visas upp av dem.

Själv funderar jag på exakt hur mycket jag kommer kunna fylla redan nu. Eller snarare vad jag ska välja ut att visa upp. För att fylla dem till bredden kommer inte vara något som helst problem.

Får lite ågren när damen som sålde dem berättade att hon var trött på att damma i dem. Damm på mina modeller. Aaaah...

To be continued...
Senast redigerad av 2 Nurgle, redigerad totalt 12 gång.

Iambroborn

Inlägg av Iambroborn »

Nurgle skrev:Showcase!

För ett bra tag sen slängde jag upp en fråga om vitrinskåp. Överväldigande uppmuntran och bifall till ett dylikt intiativ har lett till ett lågintensivt sökande efter begagnade sådana. När så frugan väl hittade ett gäng för en hundring styck slog jag till på två - snabbt som en kobra!

Efter att ha lastat dem omonterade och kört hem som en äldre gentleman med ena foten i graven till omgivande bilisters förtret är jag nu hemma med dem båda välbehållna.

Frugans röst ringer i öronen: ”Det är DU som fixar plats för dem!”

Operation rensa barnens lekrum startar nu för att frigöra utrymme. Efter förhandlingar blir två av hyllplanen killarnas för att de ska få plats med sina alster. Förmodligen kommer det bli allt från deras warhammergubbar till pappersrullefigurer som visas upp av dem.

Själv funderar jag på exakt hur mycket jag kommer kunna fylla redan nu. Eller snarare vad jag ska välja ut att visa upp. För att fylla dem till bredden kommer inte vara något som helst problem.

Får lite ågren när damen som sålde dem berättade att hon var trött på att damma i dem. Damm på mina modeller. Aaaah...

To be continued...
Du får siliconfoga dem och/eller skapa en list vid dörren som gör dem täta helt enkelt :)

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Vitrinskåpen nästan fyllda!

Bild

Tar nog Broborn på orden och letar reda på lister att täta med för att slippa damm. Tack för tipset :)

Bild
Merparten av mina gamla trotjänare från 7th - assault centurions, gravcentar med Tigurius, TFC, LOTD med mera.

Bild
Min ”just-nu-armé” med Dreadknights, Custodes & mortars. Plus assassins för att fluffy med Grey Knights!

Bild
Mina väldigt oanvända Imperieknektar. Fast har kört åtminstone ett par matcher med alla fyra.

Bild
Typhus, hans plauge marines & kultister. Får ta rollen som bad guys i alla mina spel med grabbarna eller när jag försöker lura in nån stackars sate i hobbyn.

Bild
Strike Force Ultra. De allra roligaste matcherna har jag haft med denna armé. Så som 40k ”ska vara”.

Edit: nu återstår bara frågan om jag ska hugga ett skåp till. Det får ju plats :) Och jag har ju inte rum för fler modeller i dagsläget...

Lictor

Inlägg av Lictor »

Nurgle skrev:nu återstår bara frågan om jag ska hugga ett skåp till. Det får ju plats :)
Sicken dum fråga... ;)
Sebastian Magnusson

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Ditt senaste inlägg Nurgle fick till och med mig att logga in o kommentera =)

Roligt se vad ni samlat på dig från sida ett i din tråd och framförallt; nivån ditt målande utvecklats till :D
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Leffegnu skrev:Ditt senaste inlägg Nurgle fick till och med mig att logga in o kommentera =)

Roligt se vad ni samlat på dig från sida ett i din tråd och framförallt; nivån ditt målande utvecklats till :D
Det tar sig sa mordbrännaren :)
Och kul att jag lyckades väcka liv i dig igen i forumet, alltid glädjande :)

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Snyggt jobbat!!
Nu är frågan bara för hur många du vägar berätta att du hellre lägger en timme på natten med att stå och titta på dina modeller än på barnen som sover... #theaddictionisreal

Jag gillar den här snubben som fick en helt egen hylla!
Skamvrån efter att ha missat ett avgörande tärningsslag? :lol:

Bild

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

He's da man...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt: