Lions Den

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Simb4

Lions Den

Inlägg av Simb4 »

Har velat göra en blogg över ett armèprojekt under en lite längre tid nu men har inte tagit tummen ur.

Tänkte att det kanske skulle ge mig lite motivation att måla fortare än vad jag gjort tidigare.

De projekt jag håller på med för tillfället är min Warhound titan, mina Adepta Sororitas samt min Inqvisiotions detachment.

Hoppas att det kan vara av intresse för något samt att jag kan få lite tips på vad man kan göra bättre :)

Min Titan jag börjat måla nu. Tanken är att den ska bli röd, svart och vit.
Bild

Min Landraider crusader med egen modulerade sponsons och assault cannon. Saknar någon Hilight men för övrigt klar.
Bild

Min Inkvisitor jag har börjat jobba på. Inte målat fladdermusen än men ska göra det. Lite osäker på färg bara.
Bild
Senast redigerad av 1 Simb4, redigerad totalt 16 gånger.

Användarvisningsbild
Röde

Re: Lions Den

Inlägg av Röde »

Blir skoj att följa Warhound-målandet.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Simb4

Inlägg av Simb4 »

Ja det är en rätt stor modell så får ta det i etapper.

Har iallafall börjat måla huvudet på titanen. Långt ifrån klart men detta är grundtanken på hur huvudet är tänkt att se ut.
Bild

Sen har jag hunnit måla fladdermusen på min inkvisitor också i allt tentapluggande.
Bild

Vitt är svårt att måla men konstigt nog blir jag mer och mer sugen på att måla en vit grey knight detachment till mina systrar. Får se vad det blir med det i framtiden.

Kimich

Inlägg av Kimich »

Om du ska måla vit så måla med Ulthuan Grey istället för skullwhite, blir tio gånger snyggare, samt att du kan highlighta med skullwhite. Ett tunt lager wash i kanterna skulle göra susen också.

Jag sitter också och målar på mina gk allies till systrarna.

Användarvisningsbild
Simb4

Inlägg av Simb4 »

Inte hunnit blivit så mycket målande under Julhelgen.

Det jag hunnit måla är topplocket på Titanen. Också hunnit pilla lite mer på cockpiten men den är inte klar än

Bild
Vet att ena luckan för servitorn har lossnat men ska limma tillbaka den när jag limmar in motorblocket.

Har också införskaffat ett strikesquad som jag hoppas kan bli klart innan GoB Open 15 Februari.

Användarvisningsbild
Simb4

Inlägg av Simb4 »

Har satt ihop min Grey Knight detachment nu iallafall.
10x Interceptors
10x Strike squad
1x Grand Master
21 figurer totalt som ska målas. Detta kan bli intressant med tanke på att den röda färgen måste läggas i flera lager för att täcka...
De flesta av dem är konverterade från dark angels veterans. Sen en del bitz från olika håll för att få ihop dem.

Har en Dreadknight också men den ska inte spelas på gob open så får bli ett senare projekt :P

Strike Squad:
Bild

Intercptor Squad:
Bild

Grand master:
Bild

Har börjat testa färg också och kommit fram till att den röda färgen måste målas i två lager. Detta kommer ta tid att måla.

Användarvisningsbild
Simb4

Inlägg av Simb4 »

Nu har jag målat första Grey knight och tyckte att den blev helt okey.
Så tror det blir så resten av figurerna ska målas också.

Någon som har någon idé på hur jag ska måla robsen på veterankonverteringarna?

Front
Bild

Back
Bild

Kommit fram till att min mobilkamera kanske inte är den bästa. Ska försöka ta mer bilder med systemkameran istället.

Användarvisningsbild
Simb4

Inlägg av Simb4 »

Nu har jag äntligen fått klart hela min armé till GoB-open. Så när som på två stycken demonhuvden som sitter fast i några av gubbarnas svärd.

Bilderna är inte jättebra. Väntar på min macroblixt så jag kan ta bättre bilder på enstaka squads.
Kommit fram till att min mobilkamera inte håller måttet så får vänta på bilxten.

Detta är iallafall mina två HQ som kommer att spelas.
En Canoness och en Grand Master
Bild

Hela denna delen av armén ser ut såhär
Bild

Bild på mitt interceptor squad. Har delat det så att jag kan spela två femmor eller en 10 beroende på vilken lista jag vill spela.
Bild
Bild

Min Dreadknight. Har inte målat denna själv men har fixat till basningen så att den ska passa in i min armé
Bild

Nu ska jag bara diskutera med Samuel och Flogger om objektiven verkligen måste vara på 40mm baser eller om jag kan ha dem på 25mm :)

Användarvisningsbild
Simb4

Inlägg av Simb4 »

Har inte uppdaterat på ett tag men har jobbat på lite saker till Gothcon.

Flygaren och en Dread är också klara, lägger upp bilder på dem när jag hinner fota dem.

Det senaste som jag jobbat på idag är dock Mordraks spöken. Blev faktiskt riktigt nöjd.

Bild

Kanske borde börja måla Mordrak också han har iallafall fått en början på en fin bas :)
Bild

Tror folk att de är okey att spela även fast de inte sitter på riktigt rätt utrustning i form av hammare?

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Klubborna är ok som hammare enligt mig. Men hillebard är fortfarande hillebard?

Skriv svar