Flygmaskin gör kaos på han!

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Flygmaskin

Flygmaskin gör kaos på han!

Inlägg av Flygmaskin »

Då mina arméer alltid har en tendens att få tydliga highlights och rena ytor så tänker jag nu ge mig på något jag aldrig lyckats med förut. Smuts! Jag har egentligen aldrig varit speciellt sugen på att bygga en chaosarmé, men nu är det tydligen dags. Tanken är att det skall mynna ut i en Chaos-IG allians med betoning på balla masksiner. Som troops kommer jag antagligen bara att köra kultister och guards. Mariner är ju löjliga.

Det jag hittills vet att jag kommer bygga är: Maulerfiend, Forgefiend (färdigbyggd och målad), Defiler, Helbrute, Heldrake (byggd men inte målad), Darkside tech marine, Punisher, Vendetta, Chimeror och sist men absolut tuffast, en singel MUTILATOR!

Maskinerna kommer att vara ganska konverterade. Punishern har jag tänkt bygga av underdelen av en såndär Khorne-skull-blood-engine-daemon-murderer-titan och byta ut den tjocka gubben mot ett russtorn. Min Chimera tänker jag skall få defilerben iställer för tracks. Vet inte hur det kommer att funka, men i huvudet ser det fränt ut.

Första bildbeviset blir min Forgefiend. Den är vänd bak och fram och har fått kanonerna på ryggen för en äkta tjock groddinosaurielook!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Människomat, till exempel spannmål.

daskad

Re: Flygmaskin gör kaos på han!

Inlägg av daskad »

Söt :wub:

Ser lite ut som en kyckling!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Kul, det skall bli spännande att följa!
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Det där var snyggt!

Användarvisningsbild
Olof

Inlägg av Olof »

Ball blev den! Gillade honom ännu mer utan t-rexarmarna, även om de är lite kul. Hur funkar gw:s nya partyfärger?
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

Kul att ni gillart!

Partyfärgerna funkade fint! Ärgningarna var rätt enkelt att få till. Bara att klena på. När den torkade blev den riktigt matt och fin.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Kommer säkert bli hur ballt som helst. Hoppas få se dom nångång!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

Gonka Koff skrev:Kommer säkert bli hur ballt som helst. Hoppas få se dom nångång!
Har ännu ingen tidsplan, men någon mysturnering kommer de definitivt att få följa med på.

Sent from my iPhone using Tapatalk

frigobben

Inlägg av frigobben »

Ser ballt ut! Vad kommer härnäst?

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

Mer kaos! Nästa mackapär är en Defiler. Han kommer att få basplatta. Nästa pryl blir en Helbrute med störtkruka.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Skriv svar