Runes Dark Eldar tråd

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
RUNE

Runes Dark Eldar tråd

Inlägg av RUNE »

Jag har länge funderat på att ha en Dark Eldar armé men har liksom aldrig kommit runt till det. Med det nya DE släppet så kunde jag tillslut inte motstå utan planerar att börja i alla fall en liten avdelning som kan användas som allierad möjligen. Det är inte tänkt att vara någon superoptimering av spelandet utan helt enkelt ett lite sidoprojekt till mina tre andra arméer. Gärna med lite trevlig målning då jag faktiskt gillar DE modeller.

Så första steget är att hitta ett färgschema som man gillar. Som det är nu (i dagsläget) har jag kommit fram till tre kandidater. Notera att detta är testmålningar och är inte 100 %. Det är möjligt jag testa fler färgscheman också.

Första är kodnamn Lila
Bild
Jag gillar det här schemat eftersom det är förhållandevis snabbt att måla. Man kan även göra det mer utstuderat om så önskas. Jag är lite inne på att lägga in mörkblå eller mörklila fält för att få mer struktur på det hela. Jag gillar även schemat eftersom det inte blir så förbannat svart. Visst, Dark Eldar, jag förstår konceptet med svart men ändå. Alla ser stöpta ut i samma form.

Schema 2 - Rött och sandfärgat.
Bild
En klar kandidat tror jag om man vill undvika den svarta look:en. Ber om ursäkt för de kraftiga HL, de är inte tänkta att vara så framträdande på slutprodukten.

Kandidat 3 - Svart med röda HL
Bild
Detta skulle motsvara den traditionella DE målningsmetoden. Jag kan inte säga att jag behärskar den jättebra men det ger ett hum i alla fall om slutresultatet. Jag är sugen på att måla rött för det har jag inte gjort. Hjälmen är riktigt ful och ni får ta mina försök till HL med en nypa salt här.

För samtliga modeller hade jag tänkt köra vapnen med brons, svart och silver.
När det gäller fordon tror jag det lila färgschemat blir mest effektfullt.
Ett grönt färgschema hade kunnat se riktigt snyggt ut men det har jag gjort både på mina Space Marines och Tyranider så jag skulle vilja prova något nytt.

Till baserna skulle jag vilja använda "stengolv", ungefär som tempelbaser tror jag det heter. Tar gärna tips på hur man enklast gör det om man inte köper färdiga. Plastic card? Green stuff? Kartong kanske?
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Runes Dark Eldar tråd

Inlägg av Kaptenen »

Jag gillar den lila bäst!
Jag tror den blir ännu bättre med någon av de färgerna du funderar på, antingen i vecken eller som edge-highlights på rustningen.

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Instämmer. Jag får lite för mycket khorne-vibbar av de röda.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Lila![HEAVY BLACK HEART]️

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

Absolut lila!

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Lila såg bäst ut.

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Verkar nästan oartigt mot alla att inte gå på den lila varianten. ;)

Jag gillade verkligen den lila varianten så det blir förmodligen den. Har köpt en Kabalite Skysplinter paket som jag ska måla upp och får då möjligheten att testa färgschemat även på fordon. Återkommer med bilder när projektet påbörjats.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Pixar didn't happen. ;)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

L3go skrev:Pixar didn't happen. ;)
Jo, men Disney köpte upp dem. :roll:

Gött, mer purpurfärgade mörkalver till folket!

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Då har jag hunnit mecka lite med mina inköp. Jag har målat en hel del på Raidern och testat lite olika tekniker men slutresultatet ser väl ut lite som så här:
Bild
Jag håller fortfarande på att bråka med seglet. Jag förstår att GW pushar pirattemat lite ohälsosamt mycket med Dark Eldar. Det finns både en "planka" och segel på båtarna. I get it! Men jag tycker det blir ganska plottrigt med allt det föreslagna. Det är möjligt jag häktar på lite mer lull-lull i form av splinter rifles och så där men alla extra besättningsmän o.s.v. blir för mycket tycker jag. Då seglet är avtagbart ska jag testa och se hur det blir.

Glömde jag nämna att jag magnetiserade vapnen? :)
Disintegrator bygger lite men det är inget jag tror ser allt för anstötligt ut.
Bild
Jag gjorde besättningsmännens uniformer mörkare för jag vill särskilja de från de övriga trupperna.

Kanterna har jag lite dragit med vitt, det tror jag syns extra bra med ljuset jag fotograferade i. (Och med förbättringarna jag gjorde med bildbehandlingsprogrammet). Tror jag kommer bryta den vita färgen med lite lila i framtidenså att det inte blir för iögonfallande.

Jag gillar den rena look:en fordonet har nu men funderar samtidigt lite om man kunde få in något som bröt av det. Funderade på runor (frihand) eller så där men jag tror det är lätt att det blir fel. Förslag mottages tacksamt.

Har påbörjat montera trupperna och modellera baserna lite grand.
Om kriget kommer, 2019

Skriv svar