Så första steget är att hitta ett färgschema som man gillar. Som det är nu (i dagsläget) har jag kommit fram till tre kandidater. Notera att detta är testmålningar och är inte 100 %. Det är möjligt jag testa fler färgscheman också.
Första är kodnamn Lila

Jag gillar det här schemat eftersom det är förhållandevis snabbt att måla. Man kan även göra det mer utstuderat om så önskas. Jag är lite inne på att lägga in mörkblå eller mörklila fält för att få mer struktur på det hela. Jag gillar även schemat eftersom det inte blir så förbannat svart. Visst, Dark Eldar, jag förstår konceptet med svart men ändå. Alla ser stöpta ut i samma form.
Schema 2 - Rött och sandfärgat.

En klar kandidat tror jag om man vill undvika den svarta look:en. Ber om ursäkt för de kraftiga HL, de är inte tänkta att vara så framträdande på slutprodukten.
Kandidat 3 - Svart med röda HL

Detta skulle motsvara den traditionella DE målningsmetoden. Jag kan inte säga att jag behärskar den jättebra men det ger ett hum i alla fall om slutresultatet. Jag är sugen på att måla rött för det har jag inte gjort. Hjälmen är riktigt ful och ni får ta mina försök till HL med en nypa salt här.
För samtliga modeller hade jag tänkt köra vapnen med brons, svart och silver.
När det gäller fordon tror jag det lila färgschemat blir mest effektfullt.
Ett grönt färgschema hade kunnat se riktigt snyggt ut men det har jag gjort både på mina Space Marines och Tyranider så jag skulle vilja prova något nytt.
Till baserna skulle jag vilja använda "stengolv", ungefär som tempelbaser tror jag det heter. Tar gärna tips på hur man enklast gör det om man inte köper färdiga. Plastic card? Green stuff? Kartong kanske?