The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Iambroborn »

Cegorach Rose in the making:) Mekar lite på min nya warlord. Vill inte spoila för mycket men hon kommer ha vissa liknelser med en viss DC-comic karaktär ;)

Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Kaptenen »

Tjusigt!!

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av benmannen »

Ja. Jag har spelat dem i 3 matcher. De är sämre än vanliga Harlequins tyvärr. Death Jestern är bra. Han är den enda som egentligen tillför nåt bra. Resten är svagare.

Jag spelade dem med wn vanlig Masque och tog med en extra Starweaver till en av troupsen. Den andra gick till fots med Eldrad och shroudedJestern. Jag spelade alldeles för defensivt med dem match 1 och då gjorde de typ inget. I de andra två matcherna så rushade de motståndaren, jag hade med en lvl 2 Shadowseer som kastade Veil varje runda... det är lite lustigt att Eldrad är bra på att gå först och tanka åt enheten :)

Den extra 6 saven kickade in några gånger och är extra fin på biksen. Formationen är kul i friendly matcher men i kompat klimat blir The Coherian Host typ ospelbar eftersom man allieirar in eldrad som är eldar och dessutom ät hårt kompad. Hosten behöver ett rejält bonuslyft för att kompenseras och bli spelbar.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Iambroborn »

Synd. Då var det som jag trodde :( men Spectern är ju sjukligt awesome iaf. Helt plötsligt så blir iaf EN enhet sjukligt scary när de skuttar fram genom ruiner. Ända tills någon ignorerar cover....GG

Nu är baserna klara på Quinsen. Blev tydligen aningen mörkare än de gamla baserna fast det gör inte så mycket då själva modellen kommer att poppa lite mer i så fall. Det blev töväder på schemat. Kan vara så att jag redan längtar till våren eller så slängde jag bara på allt jag hade hemma i basväg för att det skulle ge en känsla av att se avanverat ut x)

Bild

sefiii
Inlägg: 329
Blev medlem: 16 jul 2013, 09:35

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av sefiii »

Måste bara säga att de här mörkare Harelquins är helt briljanta :oops:
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Nurgle »

Ni är nästan som en och samma. Härlig fäbless för välmålade rymdsvartalver. Riktigt snyggt är det :)

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Iambroborn »

Tack alla! Det värmer :)

Cegorash's Rose börjar ta sig och första bandet på en troupe målat. Vet inte vad jag ska tycka men tror jag väntar med att dömma ut det innan hela modellen är klar.

Tanken var iaf att det ljusa är orgonaltyget och att färgningen ska symbolisera att det dragits i blod/över döda fiender (tänk frankrikes flagga...samma princip). Binds samman med att runan står för Slaneesh/The Great Enemy. Det är så de får sin furious charge när de ser the great enemys färger som fladdrar framför sig. Då blir de arga ;)

Bild
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Röde »

Dina greenstuff skills skojar man inte bort. Snyggt!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Iambroborn »

Röde skrev:Dina greenstuff skills skojar man inte bort. Snyggt!
Tack Röde. Blir liite bättre med varje pet med verktygen. Eller två steg fram och ett bak iaf :)

Nu är rosen färdig! Ska bara låta det härda och sen ska jag ta ett urvattnat lager med liquid green stuff över stjälkarna så att det binder fast dem bättre mot plasten och bildar en hinna som kommer stärkas ytterligare en animg när jag grundsprayar. Förhoppningsvis lossnar inte taggarna bara av att titta på dem sen...

Se upp alla på TTT! Mitt kamerateam kommer vara på plats!:D

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Ismeno
Inlägg: 2348
Blev medlem: 12 dec 2011, 10:13

Re: The Harlequins - Måla sin första 100% klara armé

Inlägg av Ismeno »

Nice, snyggt greenstuffande!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Skriv svar