Ett tips från mig är att grundspraya svart istället för vitt. För erfarna målare kan man diskutera om vit eller svart grundspray är bäst (jag anser även där att svart är helt överlägset, men det är mer en smaksak) men om du är nybörjare ger du dig själv ett onödigt handikapp genom att spraya vitt eftersom det är betydligt svårare att måla med vit grundspray. Om du grundar med vitt måste du täcka varje del av modellen med färg efteråt eftersom vita områden på svåråtkomliga ställen kommer att se konstigt ut. Med svart har du inte det problemet eftersom det kommer att se ut som en skugga. Och du behöver inte vara lika noga med att få färgen exakt rätt i övergången mellan två områden eftersom det ser helt OK ut med ett svart streck mellan dem. Det är till och med något som folk målar dit manuellt om de vill ha en lite mer "cartoony" målningsstil. Men med svart grundspray kan du bara låta bli att måla det området.
Här är ett exempel på några marines jag målade för massa år sedan:

Själva rustningen är rätt enkelt målad, utan shading och med väldigt lite highlighting. De svarta områdena är bara grundspray som syns mellan områden med färg.
Dessutom tenderar metallfärger målade på vit grundspray att se plastiga ut. Målar du samma metallfärger på samma sätt ovanpå svart grundspray blir det mycket bättre.
Den nackdel som finns med svart grundmålning är att man kan behöva måla flera lager av ljus färger för att de ska bli solida. Men med de färgerna du har valt hittills kommer det inte att vara ett problem.
Jag har målat modeller i snart 25 år, och det absolut största enskilda framsteget jag har gjort under den tiden är när jag gick över från vit grundspray till svart. Allt blev så mycket enklare då.